Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) Genel Sekreteri Timur Selçuk Turan; pandemiyle birlikte trafik kazaları azalmasına rağmen tamir maliyetlerinin yükseldiğini söyledi.
Trafik kazaları azalsa da hasar maliyetlerinin yükseldiği açıklandı. Ekspertize konu olan kazaların şu anda maliyeti 3000 liranın üzerine çıktı. Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) Genel Sekreteri Timur Selçuk Turan; CNN Türk’e yaptığı açıklamada, “Salgınla birlikte araçlar daha az kullanılmaya başlandı. Bu durum kazaların da azalmasına neden oldu” dedi.
Turan; “Pandemi hasar frekansının düşmesini sağladı. 2019 yılındaki hasar frekansı yüzde 22 civarındaydı. 2020’de yüzde 15’lere, 2021’in ilk çeyreğinde ise yüzde 13’lere geriledi” diye konuştu.
Kazalar azalsa da hasarların maliyet boyutu arttı. Yapılan bir araştırmada yılın ilk 3 ayında 3000 liradan fazla tutan hasarların payı kaskoda yüzde 66’dan yüzde 74’e; zorunlu trafik sigortasında ise yüzde 40’tann yüzde 49’a yükseldi. Turan bu artışın nedenini girdi maliyetlerinin yükselmesine bağlıyor.
WEB sitelerinde paylaşılsın
“Esas önemli kalem girdi maliyetlerinin artmasıdır” diyen Turan şöyle konuşuyor; “Tüm sektör de yedek parça üzerinde son 1 yıllık periyoda baktığımızda yüzde 45’lik bir artış var. Bunun yanında bir de suni artışlar söz konusu. Bunu sahada servislerimizde görüyoruz. Çünkü distribütörler tarafından yedek parça fiyatları şeffaf olarak paylaşılmıyor. Bu nedenle bize gelen parçanın fiyatını kıyaslama şansımız yok. Bu noktada yedek parça fiyatlarındaki artışın ortadan kalmasını sağlayacak tek yöntem; distribütörün yedek parça fiyatlarını WEB siteleri üzerinden şeffaf olarak paylaşmasıdır.”