Allianz CEO’su Tolga Gürkan, KalDer’in düzenlediği ‘Yeni Yönler Yeni Ufuklar Zirvesi’nde; kriz dönemlerinde şirketleri başarıya götüren en önemli faktörün risk farkındalığı olduğunu söyledi.
Kriz dönemlerinde şirketleri başarıya götüren en önemli faktörün risk farkındalığı olduğunu belirten Allianz Türkiye CEO’su Tolga Gürkan, “Şirketlerin risk senaryolarını, iş modellerini de göz önünde bulundurarak önceden hazırlamaları ve önlem almaları gerekiyor ki krizleri en az şokla atlatabilsin, hatta krizden avantajlı bir şekilde çıkabilsinler” açıklaması yaptı. KalDer’in dijital ortamda gerçekleştirdiği ‘Yeni Yönler Yeni Ufuklar Zirvesi’nde konuşan Gürkan, müşteri sadakati kazanmanın ve onların hayatının vazgeçilmez parçası olmanın krizler karşısında şirketlerin direncini artırdığını söyledi.
Sürdürülebilirlik çalışmalarında yol alan şirketlerin bunun faydasını fazlasıyla gördüğüne de değinen Gürkan, şunları söyledi: “Bu alanda geride kalmış şirketlerinse bu eksiği daha fazla hissettikleri bir dönem yaşıyoruz. Bu noktada bir yandan teknolojik altyapılara ve siber güvenliğe yatırım yaparken diğer yandan da iş süreçlerimizi verimlilik ve sürdürülebilirlik açısından gözden geçirmenin önemli katkısı oldu.”
Çeşitlilik gerekiyor
Gürkan, konuşmasında ayrıca şirketlerin krizlerde daha dirençli olmaları için neler yapmaları gerektiğini ise şöyle sıraladı: “Birincisi gelir anlamında çeşitliliğe önem vermeleri gerekiyor. Hem ürün, hem dağıtım, hem de pazar anlamında çeşitlilik önemli. İkinci dikkat edilmesi gereken konu operasyonel çeşitlilik. Bu tabi ki ölçek ekonomisi ile bir dengede oturmalı. Örneğin şirketlerin herhangi bir afet anında başka bir lokasyonda süreçlerini devam ettirme şanslarının olması önemli. Allianz olarak daha önce İstanbul’da faaliyet gösteriyorduk. Sonrasında İzmir’e de bir operasyon merkezi kurduk ki bir afet halinde sigortalılarımızın yanında olabilelim diye. Bir diğer önemli gösterge ise bilanço. Yani nakit dengeleri. Ama ben tüm bunların yanında verimlilik konusunun da gündemden düşmemesi gerektiğini düşünüyorum. Tabi son olarak müşteri odaklılık. Onların sadakatini kazanmak ve onların hayatının bir parçası olmak bu tür kriz dönemlerinde şirketlere de önemli kolaylıklar sağlayacaktır.”
Çalışan memnuniyeti önemli
Gürkan, konuşmasında çalışan memnuniyetine de dikkat çekti. “Bütün bu engellerin üzerinden çalışma arkadaşlarımızla geçeceğiz” diyen Gürkan, çalışanların motive olmalarının ve kendilerini güvende hissetmelerinin kriz süreçlerinde çok önemli olduğunu söyledi. Gürkan, “O zaman herkes canla başla çalışıyor. Örneğin kriz anında dağıtım kanalları ile konuştuk. Bize; ‘Hizmet seviyesinin düşeceğini zannediyorduk. Eskisinden de daha iyi oldu’ dediler. Bölge toplantılarında gördüm ki arkadaşlarımız tutku ve sorumluluk bilinci ile çalışıyor. İnsanlar takım çalışması içinde bulduğunda ve güvenli hissettiğinde aşılamayacak bir problem olmadığını düşünüyorum” diye konuştu.