16 Eylül 2024, Pazartesi
spot_img

‘Teknopark’ın finansman ve insan kaynağı avantajından faydalanacağız’

Teknopark’ta geçen günlerde ofis açan Ankara Sigorta Bilgi Teknolojileri Departmanı’nın, Direktörü Ramazan Ersoy, “Teknopark’ın hem finansman hem de insan kaynağı avantajlarından faydalanmayı hedefliyoruz” dedi.

ALP SÜER/SİGORTAMEDYA ÖZEL

Ersin Tüvar’ın Genel Müdürlük görevine başlaması ile birlikte yeniden yapılanan Ankara Sigorta, teknolojiye ve dijital dönüşüme de büyük önem veriyor. İş süreçlerinde yapay zekâ teknolojisini daha fazla kullanmaya başlayan şirket, son zamanlarda insan kaynağına ciddi bir yatırım yaptığı Bilgi Teknolojileri Departmanı için Teknopark’ta ofis açtı. Biz de bu vesile ile Ankara Sigorta Bilgi Teknolojileri Departmanı Direktörü Ramazan Ersoy ile bir röportaj yaptık.  Teknopark’da ofis açtıkları için çok heyecanlı ve mutlu olduklarını ifade eden Ersoy, “Teknoparkların hem finansman hem de insan kaynağı avantajlarından faydalanmayı hedefliyoruz” dedi.

Üniversitenin genç nüfusundan yararlanacağız

Ersoy, Bilgi Teknolojileri Departmanı’nın Teknopark’ya yer alması kararını neden aldıkları konusunda şu açıklamayı yaptı: Teknolojik değişikler ve inovasyon konusunda Teknoparklar oldukça elverişli ortamlar. Özellikle yapay zekâ ve makine öğrenmesi alanında devlet destekli projeler yaparak aynı zamanda üniversitenin genç nüfusunu kullanabileceğimiz yeni çözümler üretmeyi planlıyoruz.” Röportajımızda, yapay zekâ ile ilgili sorularımızı da yanıtlayan Ersoy, sigorta sektöründe yapay zekânın etkilerinin her geçen gün arttığını vurguladı. Ersoy,  “Ankara Sigorta olarak yapay zekâ sayesinde tazminat süreçlerinde ciddi bir iyileştirme noktasına geldik” dedi.

Yapay zekâ ile kişiye özel ürün teklifleri hazırlıyoruz

Ankara Sigorta olarak yapay zekâ teknolojileri ile ilk hedefledikleri alanların müşteri memnuniyeti ve hasar yönetimi olduğunu ifade eden Ersoy, şunları söyledi: “Yapay zekâyı kişiselleştirilmiş verilerle birlikte kullanarak kişiye özel ürün teklifleri hazırlayabiliyor, bunları da zamanında sunarak sigortalılarımızı güvence altına alıyoruz. Müşteri Şikâyet Yönetimi konusunda da yapay zekâ ile gerekli süreçleri ve birimleri tetikliyoruz. Bu sayede en kısa sürede müşterilerimize geri dönüş sağlayarak mağduriyeti ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Hasar tespit, değerlendirme ve suiistimal konularında da yapay zekâ teknolojilerinden faydalanıyoruz.” 

Hedefimiz, Ankara Sigorta’yı sektörün dijital lideri yapmak

Ersoy, önümüzdeki dönemdeki projeleri hakkında da şu bilgileri paylaştı: “Gelecek birkaç yıl içinde kritik sistemlerimizi ve verilerimizi güvenli bir ‘bulut’ ortamına taşıyacağız. Bu sayede ölçeklenebilirlik, esneklik ve maliyet tasarrufu elde etmiş olacağız. Mobil uygulamalarımızı ve self-servis portallarımızı geliştirerek sigortalılarımıza her yerden kolayca erişim imkânı sunacağız. Bu sayede poliçe yönetimi, hasar bildirimi ve prim ödemeleri gibi işlemlerin tamamının dijital hale gelmesini planlıyoruz. Büyük veri analitiği ve yapay zekâ da yatırım yaptığımız alanlar arasında. Müşteri verilerimizi daha derin bir şekilde analiz ederek bu sonuçlar üzerinden risk modellemesi, fiyatlandırma ve kişiselleştirilmiş ürün önerileri geliştirmeyi planlıyoruz. Makine öğrenmesi de süreçlerimizi otomatikleştirmemize yardımcı olacak. Siber güvenlik konusunda; gelişmiş tehdit tespit sistemleri, şifreleme ve erişim kontrol çözümlerine yatırım yaparak hassas verilerimizi korumayı hedefliyoruz. Ayrıca, şirket içi sistemlerimizin modernizasyonu konusunda bir projemiz var. Teknoloji ortamına uyum sağlayabilmek için çalışanlarımızın yetkinliklerini artırmak da önceliğimiz. Tüm bu projeler sayesinde önümüzdeki yıllarda Ankara Sigorta’yı sektörünün dijital lideri haline getirmeyi hedefliyoruz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER