Sigorta acenteleri ile müşterileri buluşturan yerli insurtech girişimi bisigortaci.com un ikinci kez ev sahipliğini yaptığı, “Dijital Sigortacılık” etkinliği 20 Ocak Cumartesi günü İTÜ Arı Teknokent’te düzenlendi. Etkinlikte dijital dönüşümün etkileri masaya yatırılırken, acentelerin gelecekte de en önemli satış kanallarından biri olacağına dikkat çekildi.
“SİGORTAMEDYA / EDİP UÇOK
Bisigortacı.com’un ikinci kez ev sahipliği yaptığı “Dijital Sigortacılık” konferansı sigorta sektörünün taraflarını biraya getirdi. Sektördeki dijital gelişimin masaya yatırıldığı konferansa Quick Sigorta Genel Müdür Yardımcısı İsmail Kızılbay, SAB Dernek Başkanı Doğan Şen, AVSAD Başkanı Eyyup Çelik, Agito Proje Direktörü Gülşah Sezek, Startup mentörlerinden Doruk Ertenan, Tek Kılavuz Reklam CEO’su Mehmet Volkan Çakmak, eğitmen Şahap Tokgöz, Mindful Academy Ceo’su Erhan Ali Yılmaz ve Sosyal Medya Yöneticisi Berkay Aacar katılarak birer konuşma yaptılar.
Bilgi paylaşıldıkça güzel
Sigorta acenteleri ile müşterileri buluşturan yerli insurtech girişimi bisigortacı.com’un kurucusu Metin Öngüç, etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Hedeflerinin yılda 4-5 defa bu tarz etkinlikler yapmak olduğunun altını çizen Öngüç, “Bilginin paylaştıkça daha güzel ve faydalı olduğunu düşünüyoruz. 3’üncü konferansımızı nisan ayında düzenlemeyi planlıyoruz. Özellikle acentelerden Doğu Anadolu’da ve Ankara’da da böyle etkinlikler düzenlememiz için teklifler geliyor. Her şeyin dijitale, teknolojiye doğru kaydığı bu çağda acenteler dönüşüme nasıl ayak uydurabilir? Biz de bu soruların cevabını arıyoruz”diye konuştu.
Müşteriye dokunmak önemli
“Acentelerin dijitalleşmeyle ilgili sorunlarının olduğunu düşünmüyorum” diyerek sözlerine başlayan Quick Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Dr. İsmail Kızılbay ise konuşmasında şu görüşlere yer verdi: “Acenteler aslında online satış konusunda sıkıntı yaşıyor. Büyük şirketler doğrudan dijitalde satış yaptığında miktâr biraz ucuzlayacak. Bu da acenteleri sıkıntıya sokacak. Fakat bence morallerini bozmasınlar. Zaten şu an online’dan satış yüzde 1. Önümüzdeki on yıl içinde süper satışlar olsa bile en fazla yüzde 5 olur. Müşteriyle bire bir iletişim ve vatandaşa dokunmak çok önemli. Bir taraftan teknolojiye ayak uydurmalı, diğer taraftan fark yaratıp müşteriyle bütünleşmeliyiz.”
Değişime ayak uydurmalıyız
SAB Derneği Başkanı Doğan Şen de etkinlikte yaptığı konuşmada müşteri beklentilerinin hızla değiştiğine dikkat çekti. Şen, şöyle devam etti: “35 yıldır sigortacılık sektörünün içindeyim. Müşterilerin beklentileri hızla değişiyor. Eskiden arabamla çıkıp 10 kişiyi ziyaret ederken, şimdi e-mail, telefon gibi kanallardan kişiye ulaşıyoruz. Değişime ayak uydurmalıyız. Acenteler dijitalde olmalı ama neresinde olmalı? Müşteri fiyat ve ürün hakkında bilgilere hızlı bir şekilde ulaşmak istiyor. Ama dönüp dolaşıp işi sonlandıracakları yer acenteler oluyor. Bu yüzden donanımlı çalışana ihtiyacımız var. Biz dijitalde sadece müşterinin verilerini, bilgilerini takip etmek ve kolay satış yapmak istiyoruz.”
Müşteriyle sıcak temas şart
Dijitalleşmeyi internetten satış yapmak olarak algılamamak gerektiğini, acentelerin her zaman var olacağına inandığını belirten AVSAD Başkanı Eyyup Çelik, sözlerini şöyle sürdürdü: Türkiye’de gelecekte yabancı sermayenin sigorta şirketlerini almasına gerek kalmayacak. Ama acente alma modelleriyle karşılaşacağız. Dijitalleşmeye karşı koyamayız. Ama dijitalle, acente çalışanının en büyük gücü olan meslek aşkını ve sevgiyi birleştireceğiz. Dijital dünyanın nimetlerinden yararlanıp, müşteriyle de sıcak teması kesmemeliyiz.”