Hazine Müsteşar Yardımcısı Dr. Ahmet Genç, trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasıyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Genç, “Serbest piyasa keyfiliğe kaçmıştı. 80 milyonu korumak için tavan fiyat başladı. Ortaya çıkan sorunlarla ilgili paket halinde çalışma yapılıyor” dedi.
SİGORTAMEDYA
Sigorta Haftası kapsamında gerçekleştirilen VI. Ulusal Sigorta Sempozyumu, T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) katkılarıyla Sigortacılık Eğitim Merkezi (SEGEM) tarafından dün Swissotel The Bosphorus’da düzenlendi. Sempozyumda sigorta sektöründe inovasyonun önemi kamu, sigorta şirketleri, aracı ve yardımcı hizmetler perspektifiyle değerlendirildi; bilgi işlem teknolojilerinde son gelişmeler ele alındı. ‘Sigorta Sektöründe İnovasyon’ konulu sempozyumun açılış konuşmaları Hazine Müsteşarlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Ahmet Genç, TOBB Başkan Yardımcısı Halim Mete ile TSB Başkanı Can Akın Çağlar tarafından gerçekleştirildi.
“Dünyada kar eden yok”
Dr. Ahmet Genç, ister sigorta şirketi ister acente olsun yeni fikirlerin her zaman çıtayı yükselttiğini vurguladı. Genç, “İnovasyonda dünyayı takip etmenin yanı sıra kendi fikirlerimizi de göz ardı etmeyerek geliştirmeliyiz. İş dünyasında da tüm sektörler değişim ve dönüşüme kafa yorarak geleceği okuyabilmeli ve stratejilerini buna göre yön vermeli” dedi. Trafik sigortasının dünyada ve Avrupa’da da kar edilen bir branş olmadığını hatırlatan Genç, bunun diğer branşlarla kompanse edildiğini vurguladı.
“Tavan fiyat 80 milyonu korumak için başladı”
Genç, Sigortacılık Kanuna dikkat çekerek “Zorunlu sigortada ruhsatınız varsa sigorta yapmak zorundasınız. Yapmazsanız cezası var” uyarısında bulundu.
Trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasıyla birlikte ortaya çıkan yeni sorunlarla ilgili paket halinde çalışma yapıldığını açıklayan Genç, çalışmanın birkaç ay içinde sonuçlanacağını ifade etti. Genç, sektörden gelen eleştirilerin aksine tavan fiyat uygulamasının bir deneme yanılma olmadığının altını çizerek “Tavan fiyat uygulaması 80 milyonu korumak için başladı. Serbest piyasa keyfiliğe kaçmış vaziyetteydi. Keyfiliğe müsaade edilemez” ifadelerini kullandı.
En yüksek getiri BES’te
Genç, BES’e otomatik katılımın sigorta şirketleri için en yüksek getiriyi sağlayan ürün olduğunu da vurguladı. Genç, sigorta bilincinin sadece bir haftaya sıkıştırılmaması gerektiğini, etkinliklerin ülke geneline ve yıla yayılarak gerçekleştirilmesini doğru olacağının altını çizdi. Değişim ve dönüşümün hızlandığını belirten Genç, yeni fikirlerin sektöre sıçrama yaptıracağını sözlerine ekledi.
Çağlar: Dijital devrimi kaçırmayalım
TSB Başkanı Can Akın Çağlar, sempozyumun inovasyon başlıklı gündeminin çok önemli olduğuna ve buradan çıkacak değerli görüşlerin geleceği aydınlatacağına değindi.
Çağlar, sanayi devrimini kaçıran Türkiye’nin dijital devrimi kaçırmaması gerektiğinin altını çizdi. Yenilikçi çaba içinde olacaklarını bildiren Çağlar, trafik sigortasıyla ilgili sorunların da kısa sürede aşılacağına inandığını belirtti. Otoriteyle uyumlu çalışmak istediklerini kaydeden Çağlar, alacak, tamamlayıcı sağlık ve katılım sigortalarına daha fazla yer ayıracaklarını aktardı.
Çağlar, “Hızlı değişen dünyaya ayak uydurmak gibi farklı sorumluluklarımızın en başında gelenlerden biri olan inovasyon ve inovatif fikirlerle şirketleri, sektörü yönetebilmenin en temel görevlerimizden biri olduğuna inanıyoruz. Günümüzde inovasyon sadece üst yönetimin bir iş kolu sayılmadan, bir şirket kültürü haline getirilerek ortak bir çabayla oluşturulan bir politika olmalı” dedi.
Mete: Dünya yeniden kuruluyor
Halim Mete, her sektörde olduğu gibi sigorta sektöründe de rekabetçi olmak için inovatif olmak gerektiğine dikkati çekti.
Mete, Brexit ve Trump’un ABD Başkanı seçilmesinin ardından dünyada küresel belirsizliklerin yaşandığını söyledi.
Mete, “Dünyanın yeniden kurulduğu bir geçiş süreci içindeyiz. Güçlü ve rekabetçi ülke olabilmek için inovasyona daha çok ihtiyacımız var. Sürdürülebilir büyüme için hep birlikte çalışmalıyız” dedi. Mete, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Teknolojiyi kullanarak ve inovasyona önem vererek paydaş ve müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmalıyız. Ayrıca inovasyonu yeni ürün ve iş alanı olarak görmenin ötesinde şirket risklerini minimize eden stratejik yatırımlar olarak görmeliyiz.”
Cesur: Her şey çok hızlı değişiyor
Açılış konuşmalarının ardından TSB Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu’nun başkanlığını yaptığı “Sigorta Sektöründe İnovasyon” isimli oturum başladı. Hazine Müsteşarlığı Sigorta Denetleme Kurulu Başkanı Arif Hikmet Cesur, kamuda inovasyonu anlattı.
Her şeyin geçmişe göre çok hızlı değiştiğini belirten Cesur, dijital dönüşümün yaşadığımız çevreyi, alışkanlıklarımızı değiştirmeye başladığını aktardı.
Teknolojik anlamda 1990’lardan itibaren hem kamuda hem de sektörde ciddi mesafeler alındığını vurgulayan Cesur, kaynakları etkin kullanabilmek ve etkili denetim yapabilmek için çalıştıklarını söyledi. Cesur, Sigorta Denetleme Kurulu’nun geçirdiği inovasyon ve teknoloji dönüşümünü de sempozyuma katılanlara anlattı.
Höbek: Otorite geriden gelmeli
Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Daire Başkanı Mehmet Höbek, düzenleyici otoritenin görevinin iş tanımlamak olmadığına, hatta yapısı itibarıyla birazcık geriden gelmesi gerektiğine dikkati çekti. Höbek, “Düzenleme alanları ne kadar kısa olursa o kadar kıymetli. Kısıtlayıcı olmak yerine yol açıcı olmak gerekiyor. Bunu yaparken de teknolojik gelişmelerin inovatif düşüncelerin yeşermesine imkan tanıyacak şekilde serbest alan bırakmak gerekiyor” diye konuştu. Düzenleyici otorite olarak, bunu yapmaya çalıştıklarına değinen Höbek, inovasyonun katma değer oluşturup oluşturmadığına baktıklarını, eğer oluşturmuyorsa bir kere daha düşünülmesi gerektiğini dile getirdi.
‘Ürün’ değil ‘müşteri’ odaklı yaklaşım
TSB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, inovasyonu uygulamaya dökmenin kolay olmadığını anlattı. Şirketlerin değerini maksimize etmek için bugüne kadar ürün odaklı yaklaşımın sergilendiğini belirten Gülen, müşterinin gözünden olaylara hiç bakılmadığı görüşünü dile getirdi. Gülen, sözlerine şöyle devam etti: “Bugün her şeye ulaşabilme gücüne sahibiz. Yeni nesil her şeyi, hemen istiyor. Böyle bir ortamda benim bir ürünüm var diyerek yola çıkarsanız yanlış yolda ilerlersiniz. Bugün çok fazla dataya erişim imkanımız var. Bu datalar, her müşterinin, her davranışını, ne zaman yaptığıyla ilgili bize bilgi veriyor. Sigorta sektöründeki sıkıntıları aşmak için ürün odaklı yaklaşımdan müşteri odaklı yaklaşıma geçmek gerekiyor. İnovasyon, müşteri odaklı yaklaşıma geçmek için bir araç.”
Kurum kültürünün parçası
Emeklilik Gözetim Merkezi Genel Müdürü Mustafa Akmaz, inovasyonu “Bilginin ekonomik ve toplumsal faydaya dönüştürülmesi” olarak tanımladı. İnovasyonun kurum kültürünün bir parçası haline gelmesi gerektiğinin altını çizen Akmaz, gelecek dönemde potansiyel inovasyon alanlarını şöyle sıraladı: Tüketicinin bilinçlendirilmesi, finansal okuryazarlığın artırılması, katılımcı tercihlerinin sağlıklı yapılmasını sağlamak, emeklilik sistemlerinin maliyetlerinin minimizasyonu ve piyasa kurallarının basitleştirilmesi.”
Acentelerden şirketlere sitem var
TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi Başkanı Hüseyin Kasap, konuşmasında sigorta şirketlerine sitemde bulundu. Kasap, “Ürünleri satacak olan dağıtım kanalıyla (acenteler) ürün çıkarken inovasyon yapmadıkları için sitemim var. Şirketler, yeni ürün geliştirdikleri zaman dağıtım kanalıyla da fikir alışverişinde olurlarsa satışların başarılı olacağına inanıyorum” dedi.
“Sektör kendi mecrasında akmalı”
Sigorta ve Reasürans Brokerleri Derneği Başkanı Mehmet Genç, pastadaki karlılığın düşmesiyle birlikte sigorta şirketlerinin küçük acenteleri tasfiye edeceği iddiasında bulundu. Genç, “İnsanların yetiştirilmesi, organize edilmesi artık, ürün geliştiren sigorta şirketlerinin işi değil” dedi. Kamunun, sektörün önündeki engelleri kaldırıp kendi mecrasında akmasını sağlaması gerektiğini belirten Genç, “Kendi mecrasında akmazsa sürekli müdahale gerektirir ki Hazinenin de böyle bir görüşü yok” ifadelerini kullandı.
Mobil ekspertiz dönemi geliyor
TOBB Sigorta Eksperleri İcra Komitesi Başkanı Yalçın Kaya, teknolojik gelişmelerin eksperliğe fırsatlar getirdiğini belirtti. Kaya, şu bilgileri aktardı: “2017’nin son çeyreğinde mobil ekspertiz başlayacak. Online olarak da sigorta şirketleri bunu takip edebilecek. Bu, sektöre hız ve şeffaflığı da getirecek. Motorlu kara taşıtları için de uzaktan ekspertizi hayata geçirmeye çalışıyoruz.”
Teknolojiyle sahaya yayılın
Neosinerji Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Mehmet Üst, dünyanın en büyük sigorta şirketlerinin yüzde 64’ünün teknoloji şirketlerine yatırım yapmaya başladığını söyledi. Üst, dağıtım kanallarının artık sigorta sektöründe mobilize olup operasyonu sahaya yayarak hızlı teknolojilerden yararlanması gerektiğine vurgu yaptı.
Hep birlikte dönüşüm
Sempozyumun kapanış konuşmasını yapan TSB Genel Sekreteri Eroğlu, dijital dönüşümün tüm sektörleri etkilediğini belirterek “Genç nüfusumuzu düşünerek hareket etmeliyiz. Bu dönüşümü hep birlikte gerçekleştirebiliriz” dedi. Bu yıl 6’ncısı kutlanan Sigorta Haftası 29 Mayıs-4 Haziran tarihleri arasında her yıl olduğu gibi çeşitli etkinliklerle kutlanıyor.