İstanbul Fulya’da saunasında yangın çıkan sigortalı sosyal tesiste, Hizmet Grup tarafından yapılan restorasyon ile hayat kısa süreden, normale döndü. Ev ya da işyerleri için en büyük korkuların başında her şeyin bir anda yanıp kül olması tehlikesi gelir. Bu tehlikeye karşı sigortalı olmak, evinizi veya işyerinizi yangına karşı güvence altına almanızı sağlar. Fulya’da yer alan bir sosyal tesiste yaşanan yangın kabusu da bu durumu kanıtlar nitelikte. Tesiste Eylül ayında yaşanan yangın felaketi, sigortalı olmanın ayrıcalığıyla en kısa sürede atlatılmış. Sosyal tesisin Proje Müdürü Nilgün Ateşsal, olayı, hasar sürecini ve sonrasını SİGORTALI ile paylaştı.
“Aviva Sigorta ve Alesta Eksperlik çok yardımcı oldu”
Nilgün Ateşsal, yangının hafta sonu ve tesisin saunasında çıktığını, her iki katı da etkilediğini belirterek, yangına ilk müdahalenin kendi ekipleri tarafından gerçekleştirildiğini söyledi. Ateşsal, itfaiye ekiplerinin tesise ulaşmasıyla soğutma çalışmalarının başladığını ve asıl zorlukların yangının söndürülmesinden sonra başladığını ifade etti. Ateşsal, hasar sürecinde başta restorasyon firması Hizmet Grup olmak üzere, sigorta şirketleri Aviva Sigorta ve ekspertiz firması Alesta’nın yardımlarının memnuniyet verici olduğunu belirtti. Hasar sürecinin işleyişi hakkında bilgi veren Ateşsal, olayın gerçekleşmesiyle birlikte sigorta şirketlerinin hemen devreye girdiğini söyledi. Ateşsal, yangının ardından eksperleri ile ilk birkaç gün tüm işleri kendisinin ‘neredeyse bir mimar’ gibi toparlamaya çalıştığını belirtirken sözlerini şöyle sürdürdü: “40 kalem iş vardı. İlk aşamada, eksperimiz onay verdikten sonra, yoğun is kokusunu gidermek için kalıntıyı kaldırdık. Ardından, ekspertiz firmamız bizi Hizmet Grup’a yönlendirdi. Ne zaman Hizmet Grup devreye girdi, ben rahatladım ve normal işlerimize devam edebildik” dedi.
Öngörülen süreden daha kısa zamanda sonuç aldık
Hizmet Grup’la çok uyumlu bir çalışma gerçekleştirdiklerini ifade eden Ateşsal, ilk aşamada çok stresli olduklarını ve bu sürecin atlatılmasında moral anlamda gösterdikleri pozitif yaklaşımın çok önemli olduğunu söyledi. “Tesisimizin işler durumda olması bizim için çok önemliydi. Dairelerden, alt katta yer alan fitness salonumuzun açılması noktasında çok baskı aldık ve restorasyon firmamız sistemli bir çalışmayla bunu gerçekleştirmemizi sağladı” diyen Ateşsal, bunun yanında, hasarın onarılması ve tesislerinin tam anlamıyla eski haline dönebilmesi için koyulan hedeften daha erken sürede işlerin bitirilmesinin de kendileri için çok önemli olduğunu söyledi. Teminatlarının kuvvetli olduğunu ve bu konuda bilinçli olduklarını ifade eden Ateşsal, “Tesiste aldığımız hizmetin her aşamasından memnun olmamızın yanında dairelere de girildi ve orada da temizlik, boya çalışması ve ozonlama yapıldı. Dairelerimizin memnuniyetleri çok yüksektir, çok üst düzeyde bir hizmet beklerler. Onlardan da geri dönüşler olumlu olduğu zaman bu da bizi memnun etti” diye konuştu.
Böyle bir yükün altından kalkmak çok zor
Sigortalı olmanın önemine de değinen Ateşsal, “Herhangi bir şirket ya da şahsın böylesine büyük bir yükün altından kalkması maddi ve özellikle de manevi anlamda mümkün değil. Yapılan çalışmalar sonrası işler yoluna girdi ve yangın neredeyse hiç yaşanmamış gibi tesisimizin fıtness katı işler hale geldi. İlk anda yoğun moral bozukluğu içindeydik. Sigortalı olmak bizim için çok önemlidir. Ancak bu hasarda başka bir şeyin farkına vardık. Hasarla birebir yapılandırma aşamasında bizim hiç uğraşmamız gerekmiyormuş. Ben kendi yoğun işlerimle ilgilenirken, A’dan Z’ye her şeyi halleden bir firma geliyor ve sihir yapmış gibi eskisinden daha güzel hale getiriyorlar. Bence, sigortalı olmanın en büyük avantajlarından biri bu. Sigorta zararını ödese bile, yanmış olanı yerine koymak kolay bir iş değil. Asistan firma ile çalışmak çok daha rahat. Biz kendimiz restore etseydik, belki daha maliyetli olacaktı. Bu nedenle, sigorta şirketi için de avantajlı olduğunu düşünüyorum” şeklinde konuştu. Zorlu bir çalışmanın altından başarıyla kalkan Hizmet Grup Proje Sorumlusu Seda Mısırlı da yaşanan süreçte yoğun çalışmalarının meyvelerini aldıklarını söyledi. Mısırlı, “Bu tip hasarlarda ya da bu tip tesislerde, tadilat ve onarım 1-1.5 aylık uzun bir zaman alabiliyor çünkü hasar kalemi fazla. Yönetimin sorumluluğu ise tesisi işler halde ve canlı tutmak. Burada, 301 bağımsız bölüm var ve 1000 kişiye yakın kullanıcının bu yönde sürekli bir talebi söz konusu. Dolayısıyla hızla işbirliği yapıp, bir an önce tesisi açmak gerekiyordu ve bunu başardık. Buradaki başarıda, yönetim firmasının da doğru yönlendirmesiyle sigorta şirketi ve ekspertiz firmasının da katkısı çok büyük” dedi.
Tüketici hasar restorasyon sektörünü bilmiyor
Sigorta şirketi, ekspertiz firması ve tesis yönetimiyle Hizmet Grup arasında gerçekleşen koordineli çalışmayla sorun yaşanmadan çalıştıklarını söyleyen Mısırlı, “Hasar sahipleri genellikle yaptığımız işi bilmiyorlar. Çok kısa sürede ve eskisinden güzel olacak dediğimizde inanmakta güçlük çekiyorlar. Başlangıçta bir aylık süre öngörmüştük. Önümüzde bayram olması nedeniyle tesisi açmak ve sürpriz yapmak istedik. Ekiplerimizi yoğun ve sistemli çalıştırarak 15 günde tesisi teslim ettik. Bizlerin hızlı ve kaliteli iş yapmasında, bu tip hasarlardaki tecrübelerimizin payı büyük. Ancak, başarı sadece bizim değil. Nilgün hanım son derece konuya hakimdi. Aynı zamanda eksper firma, süreci takip etti ve bizi doğru yönlendirdi” şeklinde konuştu.
Sigortalı olmak çok avantajlı
Tesis Bölge Müdürü Celaleddin Koç, süreç boyunca sigorta şirketi ve ekspertiz firmasının yaklaşımlarının çok olumlu olduğunu söyledi. “Normalde böyle bir şeffaflık yoktur. Eksper olay mahalline gelir, gördüğünü gözlemler, hasarın maddi boyutunu belirler, sigortaya ve mağdura iletir” diyen Koç, tüm ekibin işleri hızlandırmak ve çözmek adına profesyonel ve güzel bir davranış sergilediğini de sözlerine ekledi. Türkiye’de sigortacılık bilincinin yavaş yavaş geliştiğini söyleyen Koç, yaşanan olumsuz olaylar sonrası oluşan maddi hasarın karşılanmasının bireyler ya da işyerleri açısından mümkün olmadığını belirtti.
Beklentilerimizin üzerinde çalışma yapıldı
Hizmet Grup ile ekspertiz firmaları sayesinde tanıştıklarını ve bu buluşmadan memnuniyet duyduklarını ifade eden Ateşsal, “Benim, yönetici sıfatıyla sadece kalite yönünde bir talebim oldu. Ben yapılan restorasyonun kaliteli ve birebir olmasını arzu ettim. Örneğin, markaların aynı olmasını istedim. Hizmet Grup beklentilerimizin çok üzerinde bir çalışma gerçekleştirdi“ dedi. Böyle büyük bir hasarın altından kalkmanın asistans hizmetler olmadan mümkün olmadığını belirten Ateşsal “Benim gibi tez canlı birini bile sakinleştirdiler ve güleryüzle bunu müşterilerimize de yansıttılar. Ekspertiz firmamıza da bizi Hizmet Grup’a yönlendirdiği için çok teşekkür ederim. Ben bu kadar çabuk bitireceklerini tahmin etmiyordum. ‘Kesin bitecek’ dediler, çok hızlı çalıştılar; bir kerede 50 kişinin birden çalıştığı da oldu. Nitekim, söz verdikleri tarihten önce ve eskisinden daha iyi bir şekilde tesisimizi bize teslim ettiler” dedi. SİGORTALI