21 Kasım 2024, Perşembe
spot_img

Sompo Sigorta, 2025’te oto sigortalarında konumunu daha da güçlendirecek

2024 yılında güçlü finansal sonuçları ve büyüme performansı ile sektördeki konumunu güçlendiren Sompo Sigorta, 2025’te ise özellikle oto sigortalarındaki öncülüğünü sürdürmeyi hedefliyor. Şirket ayrıca kurumsal sigorta ve sağlık segmentindeki pazar payını da artırmayı amaçlıyor. 

Sompo Sigorta, 2024 yılının ilk üççeyreğini güçlü bir finansal performansla tamamladı. Makroekonomik istikrarın artması ve enflasyonun düşüş eğilimine girmesi, sigorta sektörüne olumlu yansıdı. Bu durum hem büyümeyi hem de karlılığı destekleyici bir rol oynadı. Sektör genelinde prim üretimi yüzde 74 oranında artış gösterirken, Sompo Sigorta bu dönemde yüzde 94 prim artışı kaydederek, sektör ortalamasının üzerine çıkmayı başardı. Sompo Sigorta’nın 2024 yılı değerlendirmesinin ve 2025 yılı hedeflerinin açıklandığı basın toplantısında konuşan Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, “2024 hedeflerimizi aştığımız güzel bir yıl oldu. Özellikle oto sigortalar toplamında birinciyiz. Aynı zamanda kasko ve sağlıkta pazar payını koruyan sektördeki öncü şirketlerden biriyiz. Karlılığa bakarsak öz kaynaklarımızın sektörle paralel, belki bir tık üzerinde olduğunu görüyoruz. Sağladığımız performans özellikle kasko sigortalarında sektördeki güçlü konumumuzu pekiştirmemizi sağladı. Oto sigortalarında da sektördeki konumumuzu güçlendirerek, fiyat rekabetinin yoğun olduğu ve karlılığın baskılandığı bir dönemde bile finansal gücümüzü muhafaza ettik. Ek olarak müşteri taleplerine yönelik sunduğumuz akıllı ve yenilikçi çözümlerle şirketin pazar payını genişlettik. Bu dönemde 2,5 milyon müşteriye hizmet sunarak, müşteri tabanımızı yüzde 16 oranında büyüttük. Önümüzdeki yıl da büyümemizi sürdürmek ve daha geniş bir acente ağı ile hizmet sunmak için aynı kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz” diye konuştu. 

Acente sayısını artırmaya odaklanacağız

2024’te olduğu gibi 2025’te de acente sayılarını artırmaya odaklanacaklarını belirten Uğur,şöyle devam etti: “2024 yılı finansal istikrarımızı artırdığımız bir yıl oldu. Özellikle yeni ürün portföyü ile 2024 sonunda 4,000 acentelik geniş bir ağ oluşturacağız. 2025 yılı boyunca da acente ağımızı genişletmeye odaklanarak, ülke genelinde daha fazla müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz. Acente sayımızı 2025’te 5.000’e çıkarmayı planlıyoruz.”

Müşteri deneyiminde önemli iyileştirmeler sağladık

Toplantıda 2024 yılını değerlendiren Uğur, konuyla ilgili şu ifadelere yer verdi: 2024 yılı, Sompo Sigorta olarak müşteri odaklı yaklaşımımız ve teknoloji yatırımlarımız sayesinde sektördeki güçlü konumumuzu daha da ileriye taşıdığımız bir yıl oldu. Sompo Teknoloji’nin faaliyete geçmesiyle, sigorta süreçlerinde yenilikçi projeler geliştirmeye ve müşteri deneyiminde önemli iyileştirmeler sağlamaya başladık. Bu yıl elde ettiğimiz yüzde 94’lük prim üretim artışı, inovatif çözümlerimiz ve müşteri memnuniyetine verdiğimiz önemin en somut göstergesidir.”

2025 yılı sektör için zor geçecek

Basın toplantısında soruları da yanıtlayan Uğur, 2024 yılındaki gidişata bakıldığında yatırım gelirlerinin azalacağını gördüklerini söyledi. Uğur, konuyla ilgili şu bilgileri paylaştı: “Enflasyonun düşmesiyle birlikte etkin gelirler azalacak ve toplam karın içerisinde yatırım payı gelirleri çok önemli olduğu için bu pay azalmaya başlayacak. Bu yüzden 2025 yılı sigorta sektörü için daha zor geçecek diyebilirim. Burada reasürans önemli bir konu. Şu ana kadar yapılan görüşmelerde reasürans kapasitesi sorununun olmayacağını görüyoruz. Sektör olarak en önemli konularımızdan bir tanesi de serbest tarife. Türkiye piyasası için kaynakların doğru dağıtılmasına izin vermemiz gerekiyor. Sompo Sigorta olarak teknoloji ve marka değerini arttırmak zorundayız.  Sadece otomobil sigortalarında değil, bütün oto sigortalarında ideal bir pozisyonuna doğru ilerlemek bizim en temel amacımız.” 

Türkiye’ye özel reasürans maliyetlerinde ciddi artışlar var

​Uğur, son iki yılda tüm sigorta branşlarında ciddi artışlar olduğuna dikkat çekerek, bunu reasürans maliyetlerindeki artışa bağladı. Uğur, “Özellikle depreme ilişkin olarak reasürans maliyetlerinde yüzde 600’lük bir artış yaşandı. Bunun iki temel sebebi var. Birincisi reasürans. Sadece dünyadaki reasürans maliyetleri değil aynı zamanda Türkiye’ye özel reasürans maliyetlerinde de ciddi artışlar var. Deprem beklentilerin de üzerinde bir hasar ortaya çıkardı. 2024 yılı hem reel büyümenin hem de nominal büyümenin gerçekleştiği bir yıl oldu. Öz kaynak karlılığı ise enflasyonun çok az altında. Sektör olarak enflasyon muhasebesini yapmıyoruz. Ama yurtdışına bağlı olan şirketlerden biri olarak biz bunu yapıyoruz. Enflasyon muhasebesini yapsak, sektör olarak rakamlarımız çok daha aşağı düşecek” diye konuştu. 

Kaskoda aklın yolu ‘Somponomi’

Sompo Sigorta, son olarak kasko sigortalarındaki liderliğini ve müşteri odaklı stratejilerini vurgulayan yeni iletişim kampanyası “Somponomi” ile dikkat çekti. Sigortacılıkta bireylerin kaliteli hizmet ve uzun vadeli değer arasındaki en uygun dengeyi aradığı, rasyonel açıdan mantıklı karar verme sürecini ifade eden Somponomi kavramı, sigortada bilinçli ve değer odaklı seçimler yapmayı vurguluyor. Bu kampanya, sigortacılığın tüketici gözündeki önemini vurgulamak ve bilinçli sigorta tercihlerinin hayatı nasıl kolaylaştırdığını anlatmak için “iyi hizmet, doğru karar” ana teması ile işlendi. Şirket, bu kampanya ile hem marka sadakatini pekiştirmeyi hem de sigorta penetrasyonunu artırmayı amaçladı. 2024 yılı boyunca yürütülen iletişim stratejileri ve müşteri odaklı çalışmalar, markanın sektördeki konumunu güçlendirdi vetüketici nezdinde daha erişilebilir hale gelmesini sağladı.

Yenilikçi projeler geliştirmeye devam edeceğiz

2024 yılında müşteri odaklı stratejilerini ve yenilikçi kampanyalarını başarıyla hayata geçirdiklerini belirten Sompo Sigorta Pazarlama Başkanı Onat Dalaş ise Somponomi kampanyamızla, sigortacılıkta akıllı seçimlerin ve doğru kararların gücünü vurgulayarak, markamızın gücünü ve bilinirliğini artırmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde de müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak ve sigorta alanındaki liderliğimizi pekiştirmek için yenilikçi projeler geliştirmeye ve markamıza yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi. 

Teknoloji yatırımları sürecek

Sompo Sigorta, teknolojiye yaptığı yatırımlarla sektörde fark yaratıyor. “Whatsapp Hasar Hattı” ve “Kameralı Hasar Ödeme” gibi dijital çözümler ile hasar süreçlerinde %50 oranında hızlanma sağlayan marka, müşteri deneyimini önemli ölçüde iyileştiriyor. ​Bu yıl ise teknolojiye yönelik atılan adımlardan biri olarak İTÜ ARI Teknokent’te Sompo Teknoloji’yi faaliyete geçirdi. Yapay zeka ve veri analitiği gibi ileri teknolojilere odaklanarak sigortacılık süreçlerinde dönüşümü hızlandıracak projeler geliştirmeyi hedefliyor. Teknoloji yatırımları, markanın sigorta sektöründe bir teknoloji lideri olarak konumunu pekiştirmesine katkı sağlarken; hayata geçen dijital çözümler sayesinde grup içindeki en başarılı uygulamalar arasında yer aldı ve diğer grup şirketleri için örnek bir model oluşturdu​.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER