27 Aralık 2024, Cuma
spot_img

Şirketler kariyer denizinde çalışanlarına rüzgar oluyor

Sigorta şirketleri, çalışanlarına kariyer basamaklarını adım adım tırmanma şansı veriyor. Eğitimlerle desteklenen çalışanlar, hem sektörü hem şirketini tanıyor; kariyer haritasını çiziyor.

SEVAL ÖZKAP | HAYATIMIZ SİGORTALI

Her geçen gün yıldızını biraz daha parlatan sigortacılık, ‘geleceğin mesleği’ övgüsünü de yanında taşıyor. Dinamik bir yapıya sahip olan sektör, istihdam alanında da fırsatlar sunuyor. Türkiye Sigorta Birliği verilerine göre, 2016 yılında sigorta şirketlerinde çalışan sayısı 19 bin 652 kişiye ulaştı. Sektörün diğer satış kanalları da işin içine dahil olduğunda ise rakam kat be kat artıyor.

Sektörün yaşadığı gelişim ve dönüşüm süreci, nitelikli istihdamın oluşturulması ve sektöre kazandırılmasını da önemli kılıyor. Eğitimli personeline hızla yükselme ve hatta kendi acenteliğini kurma imkanı sunan sektörde faaliyet gösteren sigorta şirketleri de çalışanlarının gelişim ihtiyaçları doğrultusunda yol haritalarını çiziyor.

Screenshot_2

Çalışanların yüzde 8’i sigortacılık mezunu

Son verilere bakıldığında, sigorta şirketlerinde istihdam edilen çalışanların yüzde 8’ini (1.620 kişi) sigortacılık bölümlerinden mezun olmuş ve lisansüstünü bu alanda gerçekleştirmiş personelin oluşturduğu da görülüyor. Ayrıca ekonomi, işletme, hukuk ve mühendislik bölümlerinden mezun olanlar ve bu bölümlerde lisansüstü eğitimini almış olan kişiler de sektörde aktif olarak yer alıyor.

Eğitim, çalışılan süre boyunca sürüyor

Hem bireysel emeklilik ve hayat hem de elementer branşlarda faaliyet gösteren şirketler, eğitimli personel konusunda oldukça hassas. Şirkete adım atılan ilk günden itibaren başlayan eğitimler, çalışma süresi boyunca da sürüyor. Oryantasyon eğitimleri ile çalışanın şirkete adaptasyonu ile başlayan süreç, kariyer basamaklarını adım adım çıkarken de sürüyor.

Sigorta sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin stratejileri birbirinden farklı. Bu nedenle şirketler çalışanlarının eğitim ve gelişim stratejileri için de farklı yollar izliyorlar. Genellikle şirketlerin ‘akademi’leri oluyor ve bu okullarda, satıştan yönetim kademesine kadar çalışanların ihtiyaç duydukları bilgi ve beceriler kazandırılmaya çalışıyor. Bu akademilerde şirketler, kendi ürünleri bazında özel eğitimler de gerçekleştirerek, çalışanların o ürünlere hakim olmasını ve dolayısıyla o branşta başarının gelmesini de sağlıyor.

egitim 1

Dinamizmin kuvvetli olduğu sektörde, çalışanların da bu niteliğe sahip olmasını sağlamak şirketlerin en temel görevlerinden biri. Bu doğrultuda eğitim içeriklerin de sektördeki değişimlerin takip edilmesini sağlayacak ve sürekli öğrenmeyi diri tutacak şekilde tasarlanması gerekiyor. Yetkin hale gelen çalışanlar sektörün tüketiciye doğru anlatılması ve güven problemlerinin aşılmasında da kilit rol oynuyor.

Dağıtım kanalları da güçlendiriliyor

Şirketler yalnızca şirket içi çalışanlarına eğitim vermiyor. Şirketin dağıtım kanalları da eğitim içerisinde önemli yer tutuyor. Acenteler, brokerler, banka gibi kanlarlı kullanana şirketler, bu kanallardaki iş ortaklarını da unutmuyor. Tüketiciye dokunulan bu alanlarda kuvvetli olunması, şirketlerin de elini güçlendiriyor.

Yeni mezunlara fırsat

Şirketler, yeni mezun çalışanları da unutmuyor. Yetenek avcısı olan şirketler, yeni mezunlara şans vererek hem kişilerin tecrübe edinmesini sağlıyor hem de ellerini kuvvetlendiriyor diyebiliriz. Bunun için şirketlerin insan kaynaklarının açıklayacağı duyuruları takip etmek yeterli. Ayrıca bazı şirketler üniversite son sınıf öğrencilerine de bu fırsatı sunuyor. Öğrencilerin okullarının şirketlerle bağlantılarını takip etmesi de bu anlamda önem taşıyor.

Yurt dışı eğitimleri de karşılıyorlar

Sigorta şirketleri çalışanlarına master ve doktora şansı da sunuyor. Bazı üniversitelerle iş birliğine giden şirketler çalışanlarının kariyer basamağında önemli adımlardan lisansüstü eğitimlerine de destek veriyor. Bu imkanı yurt dışında sağlayan şirketler de yok değil. Ayrıca yabancı sermayeli bazı şirketler, sermayedarın bulunduğu ülkelerde çalışan değişim programlarıyla çalışanlarının tecrübe edinmesine imkan tanıyor.

Filiz Tiryakioğlu | Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı :

Çalışanlarımızı yurt dışı eğitimleri ile de destekliyoruz

Filiz Tiryakioglu

Şirketimizde göreve başlayan her çalışanımız öncelikle yetiştirme eğitimi ile bir oryantasyona tabi tutulmaktadır. Bunun yanı sıra tüm çalışanlarımızın kariyerleri boyunca unvanları, iş aileleri ve kıdemleri bazında almaları gereken yetkinlik eğitimleri eğitim prosedürümüz kapsamında planlanmakta ve gerçekleştirilmektedir. Çalışanlarımızın gelişimleri ihtiyaçlar doğrultusunda mesleki-teknik eğitimler ve yurt dışı eğitimleri ile de desteklenmektedir.

5 bin yakın dağıtım kanalımızda görev yapmakta olan çalışan/yöneticilerimiz için; yetiştirme eğitimleri, ürün eğitimleri ve bilgilendirme toplantıları ana başlıklarında eğitimler düzenlenmektedir. Yetiştirme eğitimleri, şirketimizde kullanılan ekranların tanıtımının yapıldığı uygulamalı eğitimlerdir. Tüm ürünlerimiz için sınıf içi eğitimler ve bilgilendirme toplantıları planlanmakta, yeni ürünlerimiz ve ekranlarımız için ise tanıtımtutundurma faaliyetleri kapsamında ek planlamalar yapılmaktadır. Ayrıca göreve yeni başlayan tüm çalışanlarımız ve yeni kurulan acentelerimiz için eğitim portalımızdan mesleki-teknik, ürün eğitimleri ile kişisel gelişim eğitimlerinin atamaları yapılmakta olup, kullanıcılar talep ettikleri eğitimlere, portal aracılığıyla ihtiyaç duydukları her an erişim sağlayabilmektedirler. Şirketimizin Bahçeşehir Üniversitesi ile “Markalı Dersler” (CO-OP) kapsamında bir anlaşması olup, sigortacılık dersini seçen öğrencilere, tecrübeli eğitimcilerimiz tarafından farklı branşlarda dersler verilmektedir. Ayrıca derslerimizde başarılı olan öğrencilerimize şirketimizde staj olanakları sağlamakta, gerekli kriterleri sağlamaları ve aşamaları geçmeleri durumunda ise şirketimizde çalışma fırsatları sunulmaktadır.

Mehmet Kalkavan | Türk Sigortacılık Enstitüsü Vakfı (TSEV) Müdürü :

Eğitimler, terfi süreçlerine sokulmalı

mehmet-kalkavan1 (1)

Sigortacılık; finans sektörünün çok önemli bir dalı ancak içinde kendine has çok farklı dinamikleri barındıran ayrı bir ihtisas alanıdır ve içinde de birçok uzmanlık dalına ayrılır. Sigortacılıkla ilgili eğitimde teorik ve uygulamanın bir arada yürümesi önemli hale gelmektedir.

Sigorta ve emeklilik şirketlerinin eğitimlerinde en büyük boşluk sirkülasyonun yüksek olduğu, satış tarafında ortaya çıkmaktadır. Satışta görev alan arkadaşların sadece satış teknikleri eğitimi alması yeterli olmamaktadır. Sıkça karşımıza çıkan yanlış satışa ilişkin şikayetlerin oluşturduğu algı sektöre büyük zarar veriyor. Algıyı satış temsilcilerinden başlayarak düzeltebileceğimizi düşünüyorum; çünkü insanlara dokunanlar satışta görevli arkadaşlarımız.

TSEV olarak biz her başlığın eğitime konu olması gerektiğini düşünüyoruz, ancak farklı seviyelerde. Bu amaçla sektör profesyonellerini üç ana gruba ayırdık. Bunların ilkini sektöre yeni giren arkadaşlar oluşturuyor. Bu gruba hayat ve hayat dışı kırılımında “Yeni Başlayanlar İçin Sigortacılığa Giriş” programını sunuyoruz. İkinci ana grubumuz bir yıldan yedi yıla kadar tecrübesi olanlar. Bu gruba özel de “Temel Sigortacılık Eğitim Programı”nı sunuyoruz. Her yıl ekimde başlayıp haziranda sona eren; bir akademik yıla yayılan eğitim. Üçüncü grubumuz ise seçmiş olduğu alanda belli ölçüde uzmanlaşmış olan kişilere; sadece o alana özel ileri düzey bilgi ve tecrübeyi nakletmek. Ayrıca aktüerlik sınavlarına yönelik, yönetici yetiştirmeye eğitim paketlerimiz de sunduğumuz çözümler arasında yer almakta. Son olarak şirketlere ve kurumlara özel, onların ihtiyaçları doğrultusunda eğitim programlarını da hazırlamaktayız.

TSEV sektörün bizzat kurmuş olduğu bir vakıf ve sigorta sektöründen aldığını sigorta sektörüne vermek de ana gayesi. Bu anlamda biz şirketlerden de öte sigorta sektörüyle işbirliği yapıyoruz ve sektörde konusunda uzman olan, kabul görmüş kişilerin tecrübelerini gençlerle paylaşarak insan kaynakları anlamında kaliteyi yukarı çekmelerine aracılık yapıyoruz.

Sektörde eğitimli personel farkındalığı yaratılması ve nitelikli personellerin artması için yapılması gereken en önemli şey, alınan eğitimlerin terfi süreçlerine sokulmasıdır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER