KİPTAŞ Maltepe 2. Etap Konutları A6 Blokta çıkan ve ortak kullanım alanlarına zarar veren yangın, sigortalı olmanın önemini bir kez daha gösterdi. Site Yönetim Müdürü Erhan Tetik, o anki çaresizliğini şu şekilde özetledi: “Apartmanımızın sigortası olmasaydı istifa eder, giderdim.”
KİPTAŞ Maltepe 2. Etap Konutları A6 Blok’unun elektrik odasında geçtiğimiz yıl, 27 Şubat gecesinde yangın çıktı. Elektrik odasını küle çeviren yangında, özellikle lojman dairesi, kullanılan ortak alanlar ve iki araç hasar gördü, binadaki birçok daire duman altında kaldı. Yangından iki saat sonra sigortalısının yanında olan acente, vakit kaybetmeden Hizmet Group’la irtibata geçti ve hemen bloğun elektrik ihtiyacı giderildi, hasar onarım çalışmalarına başlandı. Yangın nedeniyle zarar gören ortak alanlar dışında 96 dairenin de tek tek içine girildi ve çalışmalar başlatıldı. Hizmet Group’un çalışmalarından oldukça memnun kaldıklarını ve acentesinin de sürekli yanlarında olduğunu belirten KİPTAŞ Maltepe 2. Etap Seyrantepe Site Yönetim Müdürü Erhan Tetik, o anki çaresizliğini şu ifadelerle özetledi: “Apartmanımız sigortalı olmasaydı istifa eder, giderdim.”
Yangının soğuk bir kış gününde bloğun elektrik odasında çıktığını söyleyen Site Yönetim Müdürü Tetik, binanın girişinde bulunan elektrik odasında çıkan yangının hidrofor sistemini, merkezi ısıtma sistemini durdurduğunu ve binanın tümünün elektriğinin kesildiğini belirtti.
İki araç da yangından hasar gördü
A6 Blok’ta 96 tane dairenin yer aldığını belirten Tetik, elektrik odasında çıkan yangının sebebinin bir kablonun yanmaya başlamasıyla alevlendiğini kaydetti. Burada tüm kabloların erdiğini, odanın tabiri caizse küle döndüğünü ifade eden Tetik, elektrik odasına otoparktan giriş yapıldığını ve odanın önündeki araçların da bu yangından hasar gördüğünü dile getirdi. Elektrik odasının hemen yanında ve arkasında lojman dairesi bulunduğunu söyleyen Tetik, “En çok Muhasebe Şefimiz Sinan Bey’in ikamet ettiği lojman dairesi zarar gördü. Ortak kullanım alanlarıyla birlikte, daireler de yangından etkilendi” dedi.
“Yangının faturası çok büyük olabilirdi”
Yangın çıkar çıkmaz sistemden güvenlik noktasına uyarı düştüğünü ve hemen itfaiyeye haber verildiğini ifade eden Tetik, “Yangın 1 saat içerisinde söndürüldü. Ama duman merdiven boşluklarından tüm binayı çevreledi. Dolayısıyla tüm daireler yangından etkilendi. Çok uzun süreli bir yangın değildi ama kablo yanığı olduğu için etkisi çok fazlaydı. Sigortamız olmasaydı, bu yangının faturası çok büyük olabilirdi” dedi.
Yangının çıktığı sabah acentenin olay yerine intikal ettiğini belirten Tetik, binanın yangın sonrası onarımını gerçekleştiren Hizmet Group’a acente üzerinden ulaştıklarını kaydetti. 24 saat geçmeden asansörlerin, merdiven aydınlatmalarının, hidroforların çalıştırıldığını belirten Tetik, ek bir trafo getirildiğini ve bütün dairelere de kısa süre içinde elektrik verildiğini, ısıtma sisteminin çalıştırıldığını söyledi.
“Sigortanın önemini artık daha iyi anlıyoruz”
“Sigortam olmasaydı işimden istifa eder, giderdim” diyen Tetik, şöyle devam etti: “Psikolojimizin zorlandığı zamanlar oldu. Dört gün boyunca evime gitmedim, burada kaldım. Yapmamız gereken rutin işlerimiz vardı, bu işlerin üzerine omuzumuza ekstra yük bindi. Bizim için sigorta her zaman önemliydi ama bu olayı yaşadıktan sonra işin daha çok ciddiyetine vardık. Sigorta olmasaydı biz bu çalışmaların bir tanesini bile yapamazdık. Bu kadar kısa sürede bu kadar yol kat edemezdik. Hem sigorta şirketimizden hem de Hizmet Group’un çalışmalarından oldukça memnun kaldık. Sigorta şirketimiz, acentemiz, Hizmet Group ve site yönetimi arasında koordinasyon sağlanamasaydı bu iş başarılı olmazdı.” İlk adımı doğru attıklarını belirten ve hem sigorta şirketinden hem de onarım şirketinin çalışmalarından oldukça memnun kaldığını belirten Tetik, “İlk adım doğru atıldıktan sonra, diğer adımlar da doğru atılıyor” dedi.
Acente, yangından iki saat sonra sigortalısının yanındaydı
Sigortacısının kaza gününden itibaren hep yanında olan Albayrak Sigorta Aracılık Hizmetleri yetkilisi Serkan Albayrak, KİPTAŞ Maltepe 2. Etap Konutları A6 bloğunda yangın hasarının büyük olduğunu ve titiz bir çalışma gerçekleştirilerek kimsenin mağdur olmadığını belirtti. Kısa süre içinde hasar onarım çalışmalarını da tamamlandığını söyleyen Albayrak, “Evini terk edip akrabalarına gidenler hasar onarımının kısa sürede bittiğini duyunca çok şaşırmışlardı” dedi. Sigortanın mağduriyetleri önlediğini acentenin de bu safhada müşteriye büyük kolaylık sağladığını ifade eden Albayrak, “Yangın çıktıktan 2 saat sonra sigortalımızın yanındaydık. Neler yapılması gerektiğini ve yapılacağını konuştuk. Vakit kaybetmeden de hasarı gidermeye koyulduk” dedi. Yangın nedeniyle site yönetiminin stres içinde, daire sakinlerinin de oldukça hassas olduğunu belirten Albayrak, “Hasar onarımında zarar gören veya görmeyen tüm dairelere eşit davranmaya çalıştık. Dairesinde hiç hasar olmayan ve onarım isteyenlere itiraz etmedik. Hizmet Group herkese yardımcı oldu. Yeter ki psikolojik olarak insanlar rahat etsin düşüncesindeydik” diye konuştu. Genel olarak ‘sigortaya verilen para, boşa verilen para’ denildiğini ve bu düşüncenin çok yanlış olduğu belirten Albayrak, can kaybı olmadığı sürece var olan hasarın en iyi şekilde giderileceğini sözlerine ekledi.
Hizmet Group, tüm ortak alanlar ve 96 dairede çalışma yaptı
Hizmet Group’un daire sakinlerinin her isteğini yerine getirdiğini ve onlara psikolojik destek dahi verdiğini söyleyen Site Yönetim Müdürü Erhan Tetik, “96 daireye de girildi. Gerekli onarımlar yapıldı. Tüm dairelerden tek tek perdeler, halılar yıkamaya gönderilmek üzere toplandı. İs kokusu özel kimyasallarla giderildi. Mobilyalara varana kadar her türlü kaba ve ince temizlik gerçekleştirildi. En son olarak da tüm dairelere ozonlama yapıldı. Binada ve dairelerde hiçbir koku kalmadı. Elektrik panosunun önüne park edilen iki araç da tamir edildi. Hasar onarım şirketi gelmesine rağmen kimse binanın eski haline kavuşacağına inanmıyordu. Bina sakinleri ertesi gün gelip teşekkür ettiler, üçüncü gün ‘yemek ister misiniz’ diye sordular” dedi.