SİGORTAMEDYA ÖZEL
Dünya değişiyor, buna paralel olarak ihtiyaçlar da değişiyor. Bu değişim sigorta sektörünü de harekete geçirdi. Değişen ihtiyaçları an be an takip ederek yenilikçi ürün geliştirmeyi odağına alan sigorta şirketleri, tüketiciye kolay, hızlı ve inovatif sigortacılık süreçleriyle farklı bir deneyim yaşatmak için düğmeye bastı. Uzmanlara göre sigorta sektöründe uzun ve kısa vadeli tüm başarılarda ve sigortalılık oranlarının artmasında en büyük rolü inovasyon alacak.
Fark yaratan ürün, hizmet ve iş modelleri üzerinde çalışıyoruz
Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, müşterilerin ihtiyacını en iyi anlayan, onlara ve iş ortaklarımıza en iyi hizmeti sunan bir şirkete dönüşme hedefine odaklandıklarını açıklıyor. Türkiye’de sigortacılık sektörünün dinamiklerinde çok hızlı bir değişim yaşandığına dikkat çeken Uğur, bu noktada şirketlerin odaklanması gereken konuların başında müşteri ihtiyaçları geldiğini söylüyor. Uğur, “Odaklanmamız gereken önemli konulardan biri müşterinin ihtiyaçlarını anlayıp onları karşılayabilmektir. Müşterilerin ihtiyacını en iyi anlayan, onlara ve iş ortaklarımıza en iyi hizmeti sunan bir şirkete dönüşme hedefi ile ilerliyoruz. Rekabeti seven bir şirketiz ve birçok alanda rekabet ediyoruz. Rekabetçi karakterimiz kendimizi sürekli geliştirerek sektörde fark yaratan ürün, hizmet ve iş modelleri ortaya çıkarmamızı mümkün kılıyor” açıklamasını yapıyor.
İnovatif ürünlerle sigortalanma oranını artırmak istiyoruz
İhtiyaçlara ve bütçelere göre inovatif ürünlere odaklandıklarını kaydeden Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Taylan Matkap, “Ülkemizde genel olarak sigortalılık oranı düşük. 2022 yılında elementer branşlarda kişi başı prim üretimi 145 dolar, sigortalılık oranı ise yüzde 1,6 seviyesindeydi. 2022 yılı Swiss RE dünya raporuna göre ülkemiz GSYİH’da 20’nci sıradayken, kişi başı prim üretiminde 68, sigortalılık oranında ise 73’üncü sırada. Bu aynı zamanda büyük bir potansiyele işaret ediyor. Anadolu Sigorta olarak ihtiyaçlara ve bütçelere uygun inovatif ürünler sunarak sigortalanma oranını artırmaya çalışıyoruz” diyor.
Yeni inovatif ürünlerimiz için hazırlık içindeyiz
BNP Paribas Cardif Türkiye Genel Müdürü Cemal Kişmir, müşterileri dinleyerek zamanın ihtiyaçlarına uygun ürünler geliştirdiklerini belirtiyor. “İş ortaklarımızla ve müşterilerimizle düzenli anketler yaparak, ihtiyaçları anlık takip ediyoruz” diyen Kişmir, her yıl ihtiyaca yönelik yeni çözümler geliştirerek ürün inovasyonu konusunda sektörde fark yarattıklarını dile getiren Kişmir, şöyle devam ediyor: “Bu ürünlerimizden bir tanesi de geçtiğimiz yıl sektöre kazandırdığımız “Hayatım Yolunda”. Hayatım Yolunda çok kapsamlı ve aranılan nitelikte teminatlar sunan bir sigorta ürünü. Sahip olduğu standart hayat sigortası teminatlarına ek olarak, sigortalının kaza sonucu vefatı durumunda varislerine, hem “kaza sonucu yaşam kaybı teminatı” hem de “normal yaşam kaybı teminatı” sunarak, iki kat tazminat ödemesi ile destek sağlayabiliyor. Diğer taraftan kanser, kalp krizi, inme gibi tehlikeli hastalıklar ürünün kapsamında yer alıyor. Değişen dünyanın sigortacısı olarak, sektörün ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Yeni ve yeni ve niş ürünlerde sektöre öncülük yapıyoruz. Bu yılın ikinci yarısı için lansmanını yapmayı planladığımız yeni ürünlerimiz olacak. Yeni çözümlerimizin bir kısmı henüz müşterilerimize sunmadığımız paket ürünlerden oluşurken, diğer kısmı da mevcut ürünlerimizde yapacağımız inovasyon çalışmalarıyla elde edilen, güncel ihtiyaçları karşılar nitelikteki ürünler olacak. Örneğin şu an yeni ürün kapsamında, TEB’in kredi kartı müşterilerine özel bir ürün planlıyoruz. Müşterilerimizin ve pazarın ihtiyaçları doğrultusunda yenilikçi ve fark yaratan çözümlerimiz devam edecek.”
İnovatif ürünler için Teknoloji Grubu’nu, Teknopark İstanbul’a taşıdı
Neova Katılım Sigorta, sigorta sektöründe bir ilke imza atarak Teknoloji Grubu’nu Türkiye’nin teknoloji üretimine büyük katkı sağlayan Teknopark İstanbul’a taşıdı. Şirket, Teknopark İstanbul’un teknolojik ekosisteminin katkısıyla Ar-Ge çalışmalarını hızlandırmayı ve yenilikçi ürünlerinin sayısını artırmayı hedefliyor. Neova Katılım Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu, “Neova Katılım Sigorta olarak dijital ve teknolojik gelişime odaklanarak, her zaman müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını en önemli önceliğimiz olarak görüyoruz. Teknolojiyi etkin kullanarak müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyoruz. Geliştireceğimiz inovatif projelerle sigorta sektörünün geleceğine katkı sağlamayı hedefliyoruz” diyor. Neova Katılım Sigorta Teknoloji ve İnovasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcı Aslıhan Çandır ise “Teknopark İstanbul ile birlikte, sektörümüze yön verecek önemli yenilikler gerçekleştirmek, donanımlı, alanında yetkin insan kaynağı istihdam etmek ve yetiştirmek istiyoruz. Neova Katılım Sigorta olarak Teknopark İstanbul’da yeni ürünler ve süreçleri geliştirmeye devam edeceğiz” açıklamasını yapıyor.
Tüketici, ezber bozan ürünlerle tanışacak
Sektörün yeni ve iddalı oyuncularından AcnTURK Sigorta da ezber bozan ürünlere odaklanmış durumda. Ezber bozan ürünlerle sigortalılık oranlarını artırmaya odaklanan AcnTURK Sigorta’nın Yönetim Kurulu Başkanı Murat Büyükçelebi, “Sigortadan uzaklaşan tüketiciyi sektöre çekebilmek için yeni ürün ve uygulamalarımız olacak. Bu kapsamda ezber bozan ürünlerle sigortalıların karşısına çıkacağız, farklı uygulamaları devreye sıkacağız” diyor. Büyükçelebi, sigortadan uzaklaşan tüketiciyi yeni ürün ve uygulamalarla cezbedeceklerini açıklıyor. adı. “Ezber bozan ürünlerle sigortalıların karşısına çıkacağız” diyen Büyükçelebi, odak noktalarının hem acentelerin hem de tüketicinin mutluluğu olduğunu, bunu da yeni ve inovatif ürünlerle sağlayacaklarını vurguluyor.