19 Aralık 2024, Perşembe
spot_img

Sigortacılıkta 360 derece dijitalleşme sektöre değer katacak

Teknolojiyle birlikte dijital kanalların kullanımının sigortacılığın yaygınlaşması için çok büyük bir fırsat olduğunun altını çizen AcerPro ve InsurTech Hub kurucusu Fatih Acer, “Dünyada olduğu gibi ülkemizde de Azerbaycan’da da bu gelişim hızlanıyor” derken New Generation Company Kurucusu Aytan Haydarkhanli, Azerbaycan’ın Insurtech Hup Zirvesi ile ilgili Azerbaycan yetkili makamlarından olumlu dönüşler aldıklarını ve teknoloji markalarının sigorta sektörünü tanıması için fırsatlar yaratacaklarını söyledi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Türkiye ve Azerbaycan’ın sigorta sektörüne yönelik yaptıkları iş birlikleri devam ediyor. Bu kapsamda daha önce Azerbaycan’daki sigorta sektörünün gelişimi için hem devlet hem de özel sektör nezdinden yapılan yatırımlara Insurtech Hup Zirvesi de eklendi. Insurtech Hub ile dünyadaki yeni trendleri ve teknolojileri yakından takip eden Acer Pro, Azerbaycan’da da bu konuda ilk temelleri attı. Bu kapsamda Acer Pro- Insurtech Hup ve New Generation Company önderliğinde düzenlenen Azerbaycan Insurtech Hup Zirvesi iki ülkenin sektör paydaşlarını bir araya getirdi. Sigorta Ekranı’nda Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan Acer Pro ve InsurTech Hub kurucusu Fatih Acer ve New Generation Company Şirketi Kurucusu Aytan Haydarkhanli, düzenlenen Azerbaycan Insurtech Hup Zirvesi ile ilgili önemli bilgiler verdiler


Azerbaycan Insurtech Zirvesi hakkında konuşan New Generation Company Şirketi Kurucusu Aytan Haydarkhanli Türkiye’de sigorta, bankacılık, sermaye piyasaları, telekomünikasyon ve teknoloji sektörüyle yakından çalıştıklarını ve gelişim programlarının içerisinde her zaman AcerPro’yu ve InsureTech Hub’ı ziyaret ettiklerini belirterek, “Insurtech Hub’ın yurt dışındaki çalışmalarını takip ediyorduk. Azerbaycan Insurtech Hup zirvesine Azerbaycan Merkez Bankası Genel Direktörü Ziya Aliyev‘in destekleri ile yapılmasına karar verildi. Azerbaycan’da hem Azerbaycan Türkiye sigorta şirketlerini hem teknoloji şirketlerini hem de startupları bir araya getirsek nasıl olur diye düşündük. Ocak ayından itibaren de Genel Direktör Ziya Aliyev ile birlikte organizasyonun ajandasını hazırladık ve çok büyük bir emek sayesinde bu zirveyi gerçekleştirdik. O gün orada çok büyük bir ekip, iş ortaklarımız, teknoloji markalarımız, Türkiye sigorta paneli ve Azerbaycan sigorta paneli 5 markayla tanıtım yaptı. Herkesten de pozitif geribildirim aldık. Bir değer yarattık. Elbette ki bu değerin sürdürülebilir olması da önemli” ifadelerini kullandı.

Acer Pro ve Insurtech Hub Kurucusu Fatih Acer

Sektör paydaşları bir araya gelerek farkındalık oluşturdu

2019’dan beri Azerbaycan’ı yakından takip ettiklerini söyleyen Acer Pro ve Insurtech Hub Kurucusu Fatih Acer ise, “Sigorta şirketleri ve yöneticileri ülkemizi ziyaret ediyorlar. Know-how ve teknoloji tarafında transferler yapmaya çalışıyoruz. Pandemi de bunu çok hızlandırdı. Tüm dünyada 10 yılda geleceğimiz yere 1-2 yılda gelmiş olduk. Biz hem Insurtech Hub olarak hem AcerPro olarak dünyadaki tüm yeni trendleri, yeni teknolojileri takip ediyoruz. Nerede ne yeni gelişmeler varsa hızlı bir şekilde öğrenip ülkemize adapte etmeye çalışıyoruz. Şimdi de Azerbaycan’a bunu nasıl adapte edebileceğimize bakıyoruz. İlk temelleri zirvede atılmış oldu. Bu zirvenin en büyük amacı büyük bir farkındalık oluşturmaktı. Hem kamu, devlet, otorite, kanun koyucular hem sigorta sektörünün özel temsilcileri bu alanda karşılarına çıkan engelleri nasıl aşabilecekleri konusunda fikir alışverişinde bulundu. Hem ülkemizdeki sektör temsilcilerimiz, otorite, kanun koyucular hem Azerbaycan’daki özel sektör bu konuda en iyisini yapma çabasına girmiş durumda. Zaten belirli bir seviyeye gelmişler. Bundan sonra da daha hızlı ve daha iyi bir şekilde nasıl yapılabilir konusunda herkes niyetini ortaya koydu. Biz de buna aracılık etmiş olduk. Zirve bir araç. Hepimizin üzerine görevler düşüyor. Dünyadaki diğer insurtech zirveleri de sektör paydaşlarının bir araya gelmesi, iş birliklerinin artması, bu farkındalığın oluşturulması konularına odaklanıyor. Biz de hep beraber bunları yapmalarına destek olmaya çalışacağız” açıklamalarında bulundu.

24 yıldır sektörün dijitalleşmesine katkı sunuyoruz

Insurtech Hub’ın Türkiye’de sigorta sektörünün daha iyi hale gelebilmesi ve teknolojiyi daha iyi kullanabilmeleri için çalışmaların sürdürdüğünü söyleyen Acer, “Insurtech Hub’ın koordinatörü ve operasyon müdürümüzle beraber Insurtech Hub yoğun şekilde çalışmalarına başladı ve sürekli derinleşerek devam ediyor. Geçtiğimiz hafta Azerbaycan’da düzenlenen etkinlikte de büyük bir rol üstlendik. AcerPro tarafında da sigorta sektörünün dijitalleşmesi, özellikle kanalların dijitalleşmesi üzerine odaklanmış bir yazılım şirketi olarak 80 kişilik deneyimli kadromuzla beraber bu alanda yoğun şekilde çalışıyoruz. Yaklaşık 24 yıldır sektörün dijitalleşmesine katkı sunuyor ve deneyim kazanmaya devam ediyoruz” dedi.

Teknoloji şirketleri ve sigortasektörü Azerbaycan’a açılım yapabilir

Azerbaycan’da banka sektörünün geliştiğini ve gelişmeye de devam ettiğini belirten Acer, şunları söyledi: “Ülkemizde banka sigortacılığı sektörün yaklaşık yüzde 25’ini oluşturuyor. Azerbaycan’da bu konu daha yeni yeni gelişiyor. Bunu çok iyi yapan bankalar ve yapmak isteyen bankalar var. Bankalarla çalışmak isteyen sigorta şirketleri var. Bu farklı ülkelerde farklı şekilde çalışıyor. Mesela İngiltere, Suudi Arabistan genelde bankalarla brokerler üzerinden çalışıyor. Çünkü alternatif seçimler sunuyorlar müşterilerine. Azerbaycan’da da bu konu yeni gelişiyor. Buradaki regülasyon nasıl bir karar verir ve ilerler bunu hep beraber göreceğiz. Ama banka kanalı, müşteriye dokunma, müşteriye ulaşma, banka müşterilerine sigortacılık hizmetleri verilmesi açısından önemli bir kanal. Dijital kanalları da çok daha etkin kullanabiliyorlar. Sigortacılık ürün ve hizmetlerini de buralara yaygınlaştırabiliyorlar. Tabii sigorta sektörü de bu alanda kendisini geliştiriyor. Dijital kanalları çok iyi kullanmaya başladılar. Dolayısıyla Azerbaycan’daki bu gelişim hızlanıyor. Türkiye’nin hem regülasyon hem gelişim anlamında 10 yılda geldiği noktaya Azerbaycan’ın 2 yılda gelebilme şansı var. Hızlı karar verebilip hızlı ilerleyebiliyorlar. Tüm paydaşları bu konuda çok daha hızlı hareket edebiliyor. O açıdan ülkemizdeki teknoloji şirketleri, sigorta sektörü, oraya açılımlar yapabilir. Çünkü bu biraz tohum ekmek gibi. Bunların tohumunu ekeceğiz, oralar yeşerecek, büyüyecek ve ormana dönüşecek. Ne kadar erken başlarsak o kadar hızlı olur. Dolayısıyla bu kıvılcımı başlatmış durumdayız. Umuyorum hep beraber bu ormanı yetiştirmiş oluruz.

Azerbaycan’da da dijital kanallar gelişme gösteriyor

Dünyada özellikle Amerika ve Avrupa’da birçok ürünün artık sadece dijitalden satılmaya başladığını belirten Acer, “Çünkü kullanıcılar artık bir ürünü satın alırken dijitalden hem araştırmasını yapıp hem de kendilerine uygun hale getirebiliyorlar. Bu ülkemizde de belirli oranlara geldi. Azerbaycan’a ilk defa gittim ve çok etkilendim. Sigorta şirketleri gelmişler ve uygulamaya da başlamışlar. Dijitalleşmenin sonu yok. Sigortalı davranışları ve beklentileri göz önünde bulundurulduğunda sigortacılık hizmetlerini kolay erişilebilir ve kolay anlaşılabilir hale getirmek gerekiyor. Bunun da en güzel yolu dijitalleşme. Artık 30 saniye içinde bir sigorta ürününe ve içeriğine ulaşılıyor. Dolayısıyla dijital kanalların iyi kullanılması, sigortacılığın yaygınlaşması, sigorta pastasının büyümesi, yeni jenerasyonlara bunun daha iyi anlatılması için çok büyük bir fırsat. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de Azerbaycan’da da bu gelişim hızlanıyor” diye konuştu. Dijitalleşmenin sadece satış kanallarının dijitalleşmesi olmadığını hatırlatan Acer, şöyle devam etti: “Sigortalıların sigorta satın alma sürecinin hızlanması ve kolaylaşması da önemli. Bir diğer önemli konu da hasar süreci. En zor anında sigortalının yanında olmak gerekiyor. Buradaki süreçler ne kadar kolaylaşır ve hızlanırsa sigortalı memnuniyetini arttırarak operasyonel maliyetleri düşürebiliriz. Bu aynı zamanda sigorta primlerinin de düşmesi ve sigortasız kişilerin sigortaya erişiminin kolaylaşması anlamına geliyor. Sigortacılıkta üretim ve hasar süreçlerinin 360 derece dijitalleşmesi hayatı daha da kolaylaştıracaktır. Ben buna sigorta 4.0 diyorum. Insurtechler hayatımıza girince buna da sigorta 5.0 diyeceğiz. Yapay zeka, blockchain ve IOT gibi teknolojiler kullanılmaya başlandığında sigorta şirketleri insandan bağımsız karar verebilecek. Bu da hata ve sahtekarlıkları önleyerek operasyonların hızlanmasını sağlayabilecek. Bu tarz insan bağımlılıklarını azaltan teknolojilerle beraber sigorta 5.0’ı hayatımıza geliyor olacak.”

30 Startup’ı 300’e çıkarmak istiyoruz

Teknolojiyi nasıl daha kullanır hale getirebiliriz konusunda Insurtech Hub’un bir misyonu olduğuna dikkat çeken Acer, “Burada bulunan 30 startup’ı 300’e çıkarmak istiyoruz. Teknoparklarla, kuluçka şirketleriyle, bir taraftan sigorta şirketleriyle birlikte çalışmak istiyoruz. Bunları hep beraber hem kardeş ülke Azerbaycan’la beraber hem Türkiye’deki şirketlerle beraber geliştirmek istiyoruz. Etkinliklerimiz devam edecek. Dolayısıyla bizim misyonumuz teknolojiyi kullanarak sigorta sektörünün gelişimine katkı sağlamak. Umuyorum her zaman, her an bu alanda çalışmalar devam eder” dedi

New Generation Company Şirketi Kurucusu Aytan Haydarkhanli

Daha çok sayıda şirketle bir araya gelmek istiyoruz

InsurTech Zirvesi için dijitalleşme ve inovasyon alanındaki markaları seçtiklerini ve onları Türkiye Sigorta Paneli altında birleştirdiklerini söyleyen New Generation Company Kurucusu Aytan Haydarkhanli, “Protokol olarak da önemli şirketlerden birkaçının CEO’ları davet edildi. Biz bir konuya başlarken sigorta sektöründe iyi bir pazar araştırması yapıyoruz. Bu araştırma sayesinde yollarımızın daha çok kesiştiği markaları seçiyoruz ama bundan sonraki organizasyonlarda daha fazla şirkete yer vermek ve onları da davet etmek istiyoruz” şeklinde konuştu.

İnsan kaynağının gelişimine de önem veriyoruz

Azerbaycan Teknoloji Bakanlığı’nın alt kurumu İnovasyon Acenteliği hakkında da bilgiler veren Haydarkhanli, şöyle devam etti: “İnovasyon Acenteliği’nde de Azerbaycan Teknoparkı’mız var. Azerbaycan Teknoparkı’na ve İnovasyon Acenteliği’ne ithafen 2022 yılında Hizmet İhracatçıları Birliği İnovasyon Başkanlığı’nda bir araştırma ve bir proje başlattık. Oradaki proje başarılı şekilde devam ediyor. 100’e yakın teknoloji markası tanıdık. Sonra onlardan Azerbaycan İnovasyon Haritası’na uygun olarak 20 markayı önceliklendirip geçen sene aralık ayında Azerbaycan’da misafir ettik. Şimdi o markalardan 5 tanesinin Azerbaycan şubeleri var. Dolayısıyla teknoloji tarafında yaptığımız projeyi aslında Merkez Bankası’nın strateji desteğiyle insurtechte birleştirmiş olduk. Yanında da Insurtech Hub’a yer verdik. Çünkü startuplar bizim için çok önemli. Bazı konularda dijital dönüşümde teknoloji şirketleri, bazı kısımlarında startup’lar, bazılarında da dijital strateji yol haritaları kullanarak markalarımızı ve insan kaynağımızı da geliştiriyoruz. Biz de markaların teknoloji gelişimini yaparken yanında mutlaka insan kaynağı gelişimini de yapmamız gerekli olduğunu düşündüğümüz için her ikisini paralel şekilde yürütüyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Azerbaycan sigorta pazarı her sene büyümeye devam ediyor

Azerbaycan’ı gelişmekte olan ve jenerasyon olarak daha genç bir ülke olarak tanımlayan Haydarkhanli, “O yüzden biz daha hızlı yol alabiliyoruz. Azerbaycan Merkez Bankası ve Azerbaycan Sigortacılar Birliği daima halkı sigorta konusunda bilgilendirmek için eğitimler düzenliyor. Bu konuda televizyon programları var. Sigortalı olmanın önemi bu programlarda anlatılıyor. Bunların da neticesini her sene yükselen sigorta bilinci ve artan sigortalı sayısında görebiliyoruz. Şu anda hayat ve hayat dışında sigorta pazar payımız rakamsal olarak da hızla artıyor. Merkez Bankası ile Sigorta Birliği’nin ve Azerbaycan sigorta markalarının desteği ile her sene bu rakamlar büyüyerek devam ediyor” dedi.

Teknoloji markalarının sigorta sektörünü tanıması için fırsatlar yaratacağız

Azerbaycan’ın Insurtech Zirvesi ile ilgili hem sektörden hem de teknoloji inovasyon tarafından çok pozitif dönüşler aldıklarını belirten Haydarkhanli, “Azerbaycan’daki sigorta markalarımızın yine insan kaynağı gelişimini sürdürülebilir halde markalarımıza yayacak şekilde Türkiye tecrübeleriyle geliştirmeye başlıyoruz. Merkez Bankası Sigorta Genel Müdürümüz Sayın Ziya Aliyev’in liderliğinde bir çalışmaya daha başlıyoruz. Bunun paralelinde de teknoloji markalarının sektörü tanıması için de fırsatlar yaratacağız. Bunu da InsurTech Hub ile beraber planlamayı hedefliyoruz. Merkez Bankası’nın strateji desteğiyle Azerbaycan yol haritasını uyarlayarak bunları planlıyoruz. Bundan sonra da sigorta sektörüyle ilgili etkinliklerimiz elbette yine olacaktır. Temmuz ayında geçen senen teknoloji şirketleriyle başladığımız projenin devamı olarak da yine Türkiye’nin en önemli markalarına Azerbaycan’da ev sahipliği yapacağız” dedi.

Türkiye’den sigorta şirketi yatırımı için görüşülüyor

Haydarkhanli, Sayın Ziya Aliyev‘in Türkiye sigorta sektörüne verdiği önemli mesajlardan birisinin Türkiye sigorta markalarını Azerbaycan’a yatırma teşvik etmek olduğuna vurgu yaparak şöyle devam etti: “Bu konuyla ilgili Türkiye’den Azerbaycan’a yatırım yapmak isteyen sigorta şirketleri ile görüşmeler devam ediyor. Türkiye’nin de önemli sigorta şirketlerinin Azerbaycan’da da faaliyet göstermesini çok istiyoruz. Bu konu aktif ve biz bunu sonuca bağlamak üzerine de çalışmalar yapılıyor. Azerbaycan ve Türkiye birliğimizin her sene büyümesini ve gelişmesini dilerim. Bunun içerisine sigorta sektörü, bankacılık sektörü, telekom, üretim gibi tüm sektörlerde dahil. Çünkü biz beraber daha güçlüyüz” değerlendirmesini yaptı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER