3. Uluslararası Sigorta Zirvesi’nde konuşan ve sigortacılığın yapay zeka açısından zengin bir petrol yatağına benzediğine dikkat çeken Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Korhan Kuyu, “Yapay zeka önümüzdeki dönemde sigortacılığı çok ileri bir seviyeye çıkartacak” diye konuştu.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
3. Uluslararası Sigorta Zirvesi’ne katılan Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Korhan Kuyu dijitalleşme ve yeni teknolojilerin sigorta sektöründe kullanımına yönelik açıklamalarda bulundu. Anadolu Sigorta’nın 1 Nisan 1925’te Türkiye’nin ilk ulusal sigorta şirketi olarak Atatürk tarafından kurulduğunu belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Korhan Kuyu, “1997’de daha dijitalleşme kelimesi çok telaffuz edilmezken hizmetlerine IBM mainframe sistemleri üzerinden acentelerinin kullanımına açtı. 2007’de ilk 1 milyar dolar prim üretimine geçen şirket oldu. 2022’de de Türkiye’de sigortacılık sektöründe ilk yerinde ARGE merkezi belgesi alan şirketi oldu. Bugün itibariyle 1.2 milyar dolar prim üretimini geçti. 4.1 milyon poliçe kesti. 2.4 milyon müşteriye ulaştık. Elementer sigortacılıkta 15 ana branşın 12 ‘sinde ilk 3’teyiz. 3 ana branşta ise lider konumdayız. Anadolu Sigorta olarak branş sigortacılığı değil, tüm ana branşlarda yaygın üretim yapıyoruz. Çevrenizde gördüğünüz, hemen hemen her şeyi sigortalıyoruz” dedi.
“En büyük yazılım şirketlerinden biriyiz”
2005’ten 2015’e kadar sigortacılık ve dijitalleşme denildiğinde, akla hep mobil uygulamaların geldiğini belirten Kuyu, “Anadolu Sigorta’da 193 uygulamamız var. Bunlar sunucu parkurumuzda bulunan 1400 sunucu üzerinde çalışıyor. Ve 3.4 petabyte storage kapasitemiz var. Anadolu Sigorta’da çalışan 1700 kişinin 400’ü IT çalışanı. Yani şirketin neredeyse yüzde 25’i IT profesyonellerinden oluşuyor. Bu anlamda Anadolu Sigorta Türkiye’de sigortacılık yazılımı yapan en büyük yazılım şirketlerinden de biri diyebiliriz. Dünyada tercih edilen en güncel yazılım türlerini kullanıyoruz” diye konuştu.
“Robotları işe almanızı tavsiye ediyorum”
Anadolu Sigorta olarak tüm hizmetlerini mobil uygulamalar üzerinden açtıklarına dikkat çeken Kuyu, “Sigortam cepte üzerinde 13 tane farklı ürünün satışını yapıyoruz. Sağlık branşı biraz farklı olduğu için sağlık sigortalarına özel mobil uygulamamız var. Buradan sigortalılarımız poliçelerini, teminatlarını, limitlerini, kullanım durumlarını görebiliyorlar. Anlaşmalı sağlık kurumlarına ulaşabiliyorlar, randevu ve uzaktan sağlık danışmanlığı hizmetini de alabiliyorlar. Bu fonksiyonların hepsi, hatta daha fazlası web üzerinden de ulaşılabilir durumda. Anadolu Sigorta’da 35 tane metal yakalı çalışanımız var. Bunlar bu yıl içerisinde sadece 2024’te 40 milyon işlem yaptılar. Bu sayede 93 çalışanımız daha katma değerli işlere zaman ayırabildiler. Eğer siz de şirketlerinizde tekrar eden işlemleri sıkça yapıyorsanız, yoruma dayalı olmayan kural bazlı süreçler çalıştırıyorsanız, bir an önce robotları işe almanızı tavsiye ediyorum” dedi.
“Dijitalleşme deyince bankacılık ve sigortacılık karşılaştırılıyor”
Bankacılık ve sigortacılık denildiğinde sıkça karşılaştırıldıklarını söyleyen Kuyu, “Maalesef doğal riskler açısından biz bu işi dijitalden bankacılar kadar kolay yapamıyoruz. Kasko bedeli olarak, 10 bin liradan 100 bin liraya kadar farklı, hatta aynı araba için farklı fiyatlar çıkabiliyor. Bunların kombinasyonlarını bir düşünün. 110 farklı parametreli bir prim hesaplanıyor. Anadolu Sigorta’da kasko tarifesinin arkasında 325 bin satırlık bir tablo oluyor. Bu tabloyla primi oluşturuyoruz” diye söyledi.
“Paydaşlarımızla birlikte dijitalleşmeyi önemsiyoruz”
“Sigortalılarımıza, müşterilerimize ihtiyaç duydukları doğru ürünü doğru zamanda ve doğru yerde sunabilmek için paydaşlarımıza ihtiyacımız var” diyen Kuyu, “Yani acentelerimize, brokerlerimize, eksperlerimize bu ürünleri anlatmak konusunda ihtiyacımız var. Bu yüzden biz Anadolu Sigorta olarak paydaşlarımızla birlikte dijitalleşmeyi savunuyoruz. Sigortacılık ve yapay zeka da aynı durumda.
Yapay zekanın temeli veridir. Yapay zekanın kendisine sorduğumuzda buna, evet o da yapay zekanın temeli, yakıtı, veridir diyor. Ama bu veriyi dönüştürecek olan yapay zekanın kendisidir. Yani yapay zeka kendisine biraz daha fazla önem atfetmiş durumda. 5 yıl kadar önce Anadolu Sigorta olarak, yarına hazır olabilmek adına çok kapsamlı bir veri stratejisi geliştirdik. Veri yönetiminin tüm unsurlarını baştan tasarladık. Anadolu Sigorta’da bir verinin doğumundan tüketildiği yere kadar hareketini izleme imkanı sağladık. Bu bizi izlenebilir, düzenlenebilir veri kalitesi anlamında farklı bir olgunluk noktasına getirdi. Tabii ki veri güvenliği ve gizliliği konusunu da ihmal etmemeliyiz. Beş katmanlı bir mimari oluşturduk. Bir veri, kaynak sistemden çıkıp önümüzdeki raporlara gelene kadar bu beş katmanlı mimariden geçiyor ve önümüze geliyor. Bu sağlam mimarimizin meyvelerini de toplamaya başlıyoruz” dedi.
“Daha iyi tahmin edebilir duruma geldik”
“Anadolu Sigorta’da 9 farklı iş kolunda 38 tane veri analitiği çalıştırıyoruz” diyen Kuyu, “Dördü de yolda geliyor. 42 tane olacak ve bunların hepsi 2-3 yılda ortaya çıkacak. Underwriting sürecinde bu veri analitiği sayesinde risklerimizi daha iyi tahmin edebilir duruma geldik. İndirim oranlarımızı, yenilemelerimizi, iptallerimizi bu modellere dayanarak belirliyoruz. Hasar süreçlerinde veri analitiği modelleri bir hasar işleminin çok daha hızlı bir şekilde kapanmasını sağlıyor. Bu da müşterilerimiz ve şirketimiz için maliyet avantajı demek oluyor. Bu 38 tane veri analitiği modeli içerisinden bir tanesi var ki, bizim gurur kaynağımız. Bu bizim suistimal tespit platformumuz. Arge merkezimiz içerisinde kendi ekiplerimiz tarafından geliştirilen bir ürün ve Anadolu Sigorta olarak suistimali bir rekabet unsuru olarak görmediğimizden dolayı bunun satışının yapılmasına da şirket olarak karar verdik” diye söyledi.
SOBE’yle 12,5 milyon euroluk suistimal tespit ettik
Kuyu, “SOBE’yi Anadolu Sigorta içerisinde kullandığımız lokal bir uygulama olarak düşünmeyin, globalde rekabet edilecek seviyede bir uygulama. Çünkü biz de kullandığımız global bir ürünü değiştirerek bunu kullanmaya başladık. 2021’den beri toplamda 12,5 milyon euroluk suistimal tespitinde bulunduk SOBE sayesinde. Sigortacılıkta, bankacılığa kıyasla veri çeşitliliği çok fazla. Sadece Anadolu Sigorta’ya bu yıl içerisinde 7,5 milyon veri seti girdi hasar dosyaları aracılığıyla. Nesne tanımlaması, sınıflandırma, segmentasyon, ses, metin çevirimleri gibi yapay zekanın tüm alt birleşenlerini ve tüm alt teknolojilerini Anadolu Sigorta’da kullanmaya başladık. AS’lı bilgisayar robotumuz var. AS’lı, Anadolu Sigortalı’nın kısaltılmışı. Görselden hasar tespitinde bulunuyor ve şu anda hasar süreçlerinde, operasyonel süreçlerde kullanılmaya başlandı. Hasar muallaklarını AS’lı tespit ediyor, sisteme girişini yapıyor. Bunun gibi bir araçla ilgili, aracın yönü, marka modeli, iç aksamı, iç görüntüsü, odyometrisi, cam hasarı olup olmadığı gibi 10’a yakın yapay zeka modelini süreçlerimizde kullanmamıza katkı sağlıyor” dedi.