2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Sigortacıların gündemi : Primleri nasıl düşürebiliriz?

Yaşanan ekonomik çalkantılar, artan maliyetler ve yüksek enflasyon, sigorta primlerinde de fiyat artışlarını beraberinde getirdi. Özellikle hasar sonrası verilen hizmetin malzemelerinin dövize endeksli olması da bu zorunluluğun bir parçası. Sigortacılar ekonomik iniş çıkışları sevmezler. Nedeni; prim aldığında olası hasarı karşılamayı 12 ay garanti etmesi. Bu 12 aylık süre içinde de maliyet artışı yaşanırsa sigortacılar zor duruma düşüyor. Ekonomideki gelişmeler stabil olduğunda ise sıkıntı yok.

Aynı Sorunlar  ABD’de De Yaşanıyor

ABD’de sigortacılık yapan bir vatandaşımız İlker Yıldız ile geçtiğimiz hafta YouTube kanalı SİGORTA EKRANI’nda bir söyleşi yaptık. Şu anda ülkemizde sigorta sektöründe yaşananların aynısı ABD’de de yaşanıyormuş. İlker Bey, programımızda ABD’de de enflasyonun yükselmesi nedeniyle sigortacıların süreci yönetmekte zorlandıklarını söyledi. Sigorta şirketleri eğer sigortalılar yanında konut veya bir başka poliçe satın almazsa Trafik sigortası satmamaya, poliçe satan aracı kurumlara kota vermeye başlamışlar. Sektörü düzenleyen otorite ise primlerin artırılmasına izin vermiyormuş. Enflasyon kadar bir artış yapamadıkları için şirketler ABD’de poliçe düzenlemekten kaçınıyorlarmış. Benzer olaylar bizde de oluyor.

Biz enflasyon ile süreci yönetmekte çok daha tecrübeliyiz. Allianz Türkiye CEO’su Tolga Gürkan verdiği demeç ile Allianz Global’e enflasyon ile ilgili süreci yönetme konusunda bilgi paylaştıklarını söyledi. Bu süreç elbet normale dönecek. Enflasyonun azalması, stabil bir ekonomik konjonktür de işler çok daha kolay olacak.

Burada dikkat edilecek konu bu artan fiyatlar karşısında teminatlardan vazgeçmeyerek uygun poliçe yaptırabilmek. Belki muafiyetli poliçe, yani 1000-2000 TL’ye kadar olan hasarları ben karşılayacağım dediğinizde, prim yüzde 20-30 düşecek. Kullandığınız KM karşılığı indirim sağlanabiliyor. Ya da ihtiyacınıza göre daraltılmış poliçeleri tercih edebilirsiniz. Bunun birçok yöntemi var. Sigortalılar biraz araştırdıklarında ya da bir sigorta acentesine başvurduklarında bunu göreceklerdir.

1 Yorum

  1. Şahsıma ait 17 ABN 564 Plakalı aracımı, MAPFRE SİGORTA Aracılığıyla kasko yaptırdım. Aracım, 30/11/2022 günü park halindeyken tamamen yanmıştır. 01/12/2022 günlü, çağrı merkezine yaptığım hasar ihbarım sonucu, MAPFRE nezdinde 4200738713/1 KASKO nolu hasar dosyası açılmıştır.
    Yanma olayı, Savcılıkça da re’sen araştırılmaya başlanmış ve bilirkişi raporMu aldırılmış olup, rapor, hasar dosyasına intikal ettirilmiştir. Ayrıca İtfaiye’ nin de raporu hasar dosyasının içindedir.
    Her iki rapor da yangının araçtaki bir elektrik arızasından çıkmış olabileceği görüşündedir.
    Ayrıca MAPFRE Sigorta talebi üzerine gönderilen sigorta eksperi ( Çanakkale Köprülü Sigorta ekspertiz Hizm. Ltd. Şti. ) de 02/01/2023 tarihli “ Kesin Rapor” unda da yangının “ elektrik kaynaklı” olabileceğini belirtmiş ve “ kusur oranı % 0” ve “ rücu durumu yoktur” şeklinde rapor vermiştir. Poliçem yangın hasarını kapsadığı halde, tazminat talebim reddedildi. Hasar dosyasında mevcut raporlarımda da belli olduğu üzere; Kalp nakli bekleyen, en ufak bir sıkıntı- Stresten uzak kalması gereken, kalp, her iki kalçamda da protez takılı olduğu için %100 engelli olan biriyim. Avukat tutup sigorta tahkim komisyonuna başvurmaya karar verdim, fakat fark ettikki Mapfre Sigorta Türkiye’ de Tahkim komisyonuna bağlı olmayan tek sigorta firmasıymış. Bu demek oluyor ki, Mapfre Sigorta demek, hiç sigorta demek oluyor. Hiçbir kusurum olmayan bir olaydan ötürü çektiğim bu sıkıntı ve stressin maddi karşılığı bence aracın değerinden çok daha fazladır. Yaşadıklarım beni – ölümle sonuçlanması muhtemel- yeni bir kalp krizinin eşiğine getirdi. Dava açıp, maddi manevi tazminat talep edeceğim. SON NEFESİME KADAR BUNUNLA SAVAŞACAĞIM. BU KONU İLE İLGİLİ YAPABİLECEĞİNİZ YARDIM OLURSA MİNNETTAR KALIRIM. Saygılarımla
    TELEFON : 0536 556 13 96

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER