Tüketimden, sağlığa, finanstan, tasarrufa birçok konuda Z kuşağının etkisi artıyor. Daha çevik, şeffaf ve dijital odaklı bir yapıya dönüşümün fitilini ateşleyen Z kuşağını daha iyi tanımak için tüm sektörler harekete geçirdi. Z kuşağı, sigorta dünyasının da gündeminde. Sigorta şirketleri, çalışma hayatına dahil olan Z kuşağının beklentilerine uyum sağlamak için ürünlerini ve iletişim stratejilerini yeniden tasarlıyor.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Z Kuşağı (1997 ile 2010’lu yıllar arasında doğanlar), hem iş dünyasında hem ekonomide önemli bir yer edinmeye başladı. Z kuşağının artan etkisi, tüm sektörleri de etkisi altına aldı. Geleneksel yapılardan uzaklaştırarak daha çevik, şeffaf ve dijital odaklı bir yapıya dönüşümün fitilini ateşleyen Z kuşağını tüketim, istihdam, tasarruf, yatırım gibi birçok konuda iyi tanımak kritik bir hal aldı. Ekonominin yeni yön vericileri olarak tanımlanan Z kuşağını daha iyi tanıyabilmek, ihtiyaç ve beklentileri hakkında bilgi sahibi olmak için araştırmalar hızlandı. Z kuşağı, sigorta dünyasının da gündeminde. Sigorta şirketleri, Z kuşağının beklentilerine uyum sağlamak için ürünlerini ve iletişim stratejilerini yeniden tasarlıyor.
Sigorta penetrasyonunun artmasında önemli bir rol üstleniyorlar
Z kuşağının Türkiye’de sigorta penetrasyon oranının artmasında önemli bir etkiye sahip olduğu belirtiliyor. Sigorta sektörü verilerine göre müşterileri içinde Z kuşağının payı yüzde 10 civarında. Önümüzdeki 5 yılda bu oranın yüzde 20’ye çıkabileceği tahmin ediliyor.
Kişiselleştirilmiş sigorta seçeneklerine önem veriyorlar
Kişiselleştirilmiş deneyimleri önemseyen Z kuşağı, sigorta ürünlerinin de yaşam şekillerine, ihtiyaç ve bütçelerine, hayatı algılayış şekillerine uygun şekilde özelleştirilmesini istiyor. Yaşam stiline uygun şekilde poliçe seçeneklerinde esnekliğe önem veren Z kuşağı, kendilerine sunulan özel indirim ve kampanyalarla yakından ilgileniyor. Araştırmalara göre Z kuşağı için sadakat programları da çok önemli. Ayrıca sağlıklı yaşama teşvik eden stratejiler de Z kuşağının dikkatini çekme konusunda etkili.
Şeffaflık ve güven konularına karşı hassas olan Z kuşağı için tüketici deneyimleri, yorumları da büyük bir önem taşıyor.
Yeni sigorta teknolojilerine talep artıyor
Z kuşağı (1997’den sonra doğanlar) ve milenyum kuşağı (1997’den sonra doğanlar) sigorta satışlarının %85’ine öncülük ediyor, yeni sigorta teknolojilerine olan talep artıyor. Sigorta teknolojisi şirketi olan Turtlemint, raporunda genç nesillerin sigorta, hayat ve sağlık kapsamları hakkında giderek daha fazla bilgi sahibi olduğunu ortaya koydu. Turtlemint’in verilerine göre, Z kuşağı danışmanlarının %78’i ve Y Kuşağı danışmanlarının %74’ü işlerinin çoğunu çevrimiçi olarak yürütüyor. Bu da sigortayı daha erişilebilir hale getirmek için dijital yaklaşımların ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.
Sektörün tekliflerini basitleştirmesi, dijitalleştirmesi ve insanileştirmesi gerekiyor
Ulusal Sigorta Komisyoncuları Birliği’nin (NAIC) bir araştırması küresel ekonomideki en etkili tüketici gruplarından biri haline gelen Z kuşağı ile ile ilgili tespitleri de önemli… Araştırmaya göre, Z Kuşağının en çok ilgi gösterdiği sigorta ürünlerinin başında eşya sigortası, hayat sigortası ve seyahat sigortası geliyor. Z kuşağı sigortaya karşı değil, sadece kendilerini sigortanın geleneksel olarak nasıl satıldığına dair bir yansımada görmüyorlar. Onların güvenini ve sadakatini kazanmak için, sektörün tekliflerini basitleştirmesi, dijitalleştirmesi ve insanileştirmesi gerekiyor. Bu, bir pazarlama değişiminden daha fazlası olmalı, iş zihniyetinin tamamen dönüşümü olmalı.
Aktif olarak geleceğe hazırlanıyorlar
Tata AIA Life Insurance tarafından yapılan “Yeni Çağın Alışkanlıkları, Geleneksel Değerler: Z Kuşağının Finansal Planlamaya Yaklaşımı” başlıklı araştırma teknoloji meraklısı bu neslin, finansal güvenliği nasıl yeniden tanımladığını vurguluyor. Araştırmaya katılan Z kuşağı sigortaya önem veriyor.
Katılımcıların %18’i emeklilik veya emeklilik planları yapmayı düşünüyor. Z Kuşağı, finansal koruma, sağlık, refah ve erken emeklilik planlamasına odaklanarak aktif olarak geleceklerine hazırlanıyor.
Z Kuşağı hızlı işlem yapmak istiyor
Mastercard tarafından hazırlanan “Ortak fayda: İşlemsel güven ekosisteminin oluşturulması” temalı raporda, Z kuşağı ile ilgili önemli tespitler var. Rapora göre, Z Kuşağı tüketicileri Baby Boomers’a (60 yaş ve üstü) kıyasla hızlı bir online satın alma yolculuğu istediklerini 2,5 kat daha fazla belirtiyor.

“Z kuşağının enerjisi, sektörün geleceğini şekillendirecek”
Hayat Finans Kurumsal İletişim Direktörü Gülhan Cantürk, sektördeki dönüşümün kaçınılmaz olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı: “Bu neslin mobil uygulamalara, dijital bankalara ve yenilikçi yatırım platformlarına yoğun ilgileri, sektörün dinamiklerini kökten değiştiriyor. Bu dönüşüm ihtiyacı, sadece teknolojik bir yenilenme değil, aynı zamanda finansal hizmetlerde güven ve kullanıcı memnuniyetini artırma fırsatıdır.”

Beklentileri, klasik modellerinin ötesinde
Dijital mecralarda yürütülen pazarlama faaliyetlerinin önemine dikkat çeken Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer, finans sektöründeki bu dönüşümün yalnızca ürünlerle sınırlı olmadığını, iletişim biçiminin de kökten değiştiğini vurguladı. Boyer, “Z kuşağının dijital davranışları yalnızca bankacılık ürünlerini değil, o ürünlerin nasıl anlatılması gerektiğini de yeniden tanımlıyor. Bu kuşağın beklentileri, klasik reklam modellerinin ötesine geçilmesini gerektiriyor. Artık tek yönlü iletişim yerini; etkileşimli, samimi ve veri odaklı içerik stratejilerine bırakıyor. Mikro içerik formatları, mobil uyumlu video serileri, sosyal medya üzerinden yürütülen eğitici kampanyalar ve finansal influencer iş birlikleri, bu stratejinin önemli yapı taşları arasında yer alıyor” dedi.

Z kuşağı eleştirilmeyi değil, anlaşılmayı bekliyor
Z kuşağı, çalışma hayatına özgün bir bakış açısı da getiriyor. İşverenlerin alışılmış yöntemlerini sorgulayan Z kuşağı, iş dünyasında kalıpların dışına çıkmayı zorunlu kılıyor. Allservice Yönetim Kurulu Başkanı ve İK Yöneticisi Ebru Akyüz, işverenlerin yeni neslin beklentilerine uyum sağlaması gerektiğini vurguladı. Ebru Akyüz, “Z kuşağı daha özgürlükçü ve içe dönük bireylerden oluşuyor. Teknolojiyi ve yenilikleri hızlı bir şekilde benimsemeleri büyük bir avantaj. Ancak, iletişim yetenekleri görece düşük ve eleştiriye açık değiller. Bu nedenle, işverenlerin eleştirel değil, yapıcı bir yaklaşımla bu kuşağı yönetmesi gerekiyor” dedi. Akyüz, Z kuşağının geleneksel çalışma düzenlerine uyum sağlamakta zorlandığını vurguladı. “Z kuşağını sabah 9 akşam 6 çalıştırmak pek mümkün değil. Çünkü sıkılgan bir yapıları var ve ilk iş deneyimlerini pandemi döneminde yaşadıkları için hibrit çalışma koşullarına daha yatkınlar” diyen Akyüz, Z kuşağının iş yerinde sadece maddi kazanç beklemediğini, kendilerine anlam katacak deneyimlerin de önemli olduğunu söyledi.


