20 Aralık 2024, Cuma
spot_img

Zafer Şenler: Sigorta şirketlerinin hasar fabrikasıyız

Sigorta şirketlerinin hasar yönetimlerinde dış kaynak kullanmanın önemini vurgulayan Optimum Genel Müdür Yardımcısı Zafer Şenler, “Sigorta şirketlerinin özellikle oto hasar süreçlerinde adeta bir hasar fabrikası gibi çözümler geliştiriyoruz” diyor.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Sigorta şirketleri son zamanlarda, konusunda uzman kuruluşlardan daha çok destek almaya başladı. Günümüz rekabet koşullarında maliyetleri azaltmak, teknik kârlılığı artırmak ve ana faaliyet konularına odaklanmaları için dış kaynak kullanmak (outsource), bir başka deyişle bazı işleri, kendi bünyelerinde yapmak yerine uzman şirketlerden hizmet almak artık kaçınılmaz hale geldi. Sigorta sektörüne dış kaynak hizmeti verip, sigorta şirketlerinin yüklerini azaltan şirketlerden biri de Optimum (Optimum Otomotiv Satış Sonrası Çözümler A.Ş.)… Optimum Genel Müdür Yardımcısı Zafer Şenler; “Sigorta şirketlerinin özellikle oto hasar süreçlerinde bir hasar fabrikası gibi çözümler geliştiriyoruz” diyor.

İhtiyaca uygun modüler çözüm sunuyoruz

Sigorta sektörü için ‘dış kaynak’ faaliyeti yürüttüklerini vurgulayan Şenler, mevcut şirket içi bakış açısından; kalıcı ve tamamlayıcı seçenekler vererek, uçtan uca veya ihtiyaca uygun modüller ile dış kaynaklı iş süreç destek hizmetleri sunduklarını söylüyor. Modüler yaklaşımla, sigorta şirketlerinin mevcut yeteneklerini tamamlayacak çözümler ürettiklerini ifade eden Şenler, “Hızla değişim gösteren ortamda sigorta şirketlerinin kendisini güçlendirmesini, yeteneklerini geliştirmesini ve farklılaşmasını devam ettirmeyi kolaylaştırıyoruz. Ürün yelpazemizi sürekli iyileştirerek dünyada yükselmekte olan başarısını kanıtlamış en iyi uygulamalar ile uyumluyuz” diye konuşuyor.

Sektöre yedek parça tedariği ile girdik

2012’de sigorta sektörüne ‘yedek parça tedariği’ şeklinde girdiklerini belirten Şenler, şu görüşleri dile getiriyor: “Bu faaliyetimiz son yıllarda online pazar yeri, yani azaltmalı bir ihale platformuna dönüştü ve sigorta şirketlerine yedek parça piyasasının teslimat hızı, parça kalitesi ve maliyet önerilerini optimize ederek ulaştırıyoruz. Son 5 yıldır ise, bünyemize katılan yeni uzman kadrolarla sigorta şirketlerinin özellikle oto hasar süreçlerinde adeta bir hasar fabrikası gibi çözümler geliştiriyoruz.”

Optimum sigorta sektörüne hangi hizmetleri veriyor? 

  • İhbardan itibaren hasar dosyasının tedvir ve tekemmülünü sağlayarak sigorta şirketinin red ya da ödeme kararını kolayca verebilmesini sağlamak.
  • Tramer kayıtlarının giriş ve değerlendirmesi
  • Grup şirketi Assistcam ile uzaktan görüntülü ihbar destek hizmeti.
  • Pazar yeri uygulaması ile en tasarruflu yedek parça tedariği.
  • Bir başka grup şirketi Autorola’nın Indicata ürünü ile ikinci el otomobillerin rayiç değerlerini tespit ederek, değer kaybı ve ağır hasar taleplerini yönetmede hız ve etkinlik sağlamak.
  • Diğer grup şirketlerimizden Digilera ile “Hasar Yönetim” yazılımları.

Günümüzde hızlı balık olmak yetmez, çevik olmak şart

Sigorta şirketlerinin ana faaliyet konularına odaklanmaları için birçok konuda uzman kuruluşlardan hizmet almasının; artık kaçınılmaz bir durum olduğunu vurgulayan Şenler; şu değerlendirmelerde bulunuyor: “Dış kaynak kullanımı deyince akla ilk gelenin ‘maliyetlerde tasarruf etmek’ olmasına rağmen; 21. yüzyıl pazarlarında çeviklik de olmazsa olmaz bir unsur haline geldi. Eskiden, büyük balık, küçük balığı yerdi; düne kadar da hızlı balık, yavaş balığı yiyordu. Oysa günümüzde hızlı olmak ta yetmiyor artık. Çeviklik rekabette çok büyük bir avantaj sağlıyor ve biz Optimum olarak; sigorta şirketlerine bu çevikliği sağlamada yardımcı oluyoruz.”

Çalışan sayısı pandemi döneminde artış gösterdi

Optimum Genel Müdür Yardımcısı Zafer Şenler’in verdiği bilgilere göre; Optimum 44 yıllık bir grubun ağırlıklı olarak sigorta sektöründe faaliyet gösteren bir şirketi. Aktif olduğu başlıca pazarlar, sigortacılık; otomotiv ana sanayi, otomotiv satış sonrası, operasyonel ve günlük araç kiralama sektörleri olarak sıralanıyor. Bunun yanı sıra; Optimum’un da yer aldığı grubun Fortune 500’de yer alan Varta Akü ile ortaklığı var. Ayrıca grup, Fransa’da yerleşik dünyanın en büyük yedek parça dağıtım şirketlerinden Groupauto’nun da hissedarı. Grupta, çalışan sayısı pandemi dönemine rağmen artarak 500 kişiye ulaştı; bunun 50 kişisi de BT çalışanı olarak görev yapıyor.

Dijitalleşmeye karşı koyanlar 5-10 yılda işlerini kaybedecek

Pandemi’nin de dijitalleşmeyi hızlandırdığını vurgulayan ve; pandemi öncesinde 5-10 yılda ulaşılacağı düşünülen dijitalleşme seviyesine 1 yıl içinde ulaşıldığını belirten Zafer Şenler, şunları söylüyor:

“Biz zaten dijitalleşme konusunda pek çok sektörden ileride olduğumuz için; diğer sektörler uyum aşamasındayken biz yeni inovatif çözümlere odaklandık bile. Mesela, uzaktan görüntülü online sistemler hasar sürecinin temel unsurlarından biri haline geliverdi. Aktif iş yaşamında X kuşağının gittikçe azaldığı; Y kuşağının ise çoğunluğu ele geçirmeye başladığı bir dönem yaşıyoruz. Çok değil, 5-10 yıl içinde X kuşağı neredeyse tamamen sahneden çekilirken; sırasıyla Z ve Alfa kuşakları devreye girecek ve sigorta şirketlerinin buna hazırlanma süreci başladı bile. Ancak, dijitalleşmenin tüm sektör paydaşlarında tam olarak aynı şekilde; algılandığını söylemek zor ve bazıları dijitalleşmeye karşı çıkıyor. Dijitalleşmeye karşı koyanlar 5-10 yıl içinde işlerini kaybedecekler. Oysa, çözüm karşı çıkmak değil; iş yapış şekillerinin değiştiğini kabul edip ayak uydurmak; hatta ayak uydurmanın ötesinde oyun kurucu olmakta yatıyor.”                 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER