Türkiye’de sigortacılık sektörünün dinamiklerini ve Sompo Sigorta’nın çalışmalarını paylaşan Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, sektörde eskiye göre çok hızlı bir değişim yaşandığına dikkat çekerek “Bu hıza sigorta şirketlerinin de ayak uydurması gerekiyor” dedi.
Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, Türkiye’de sigortacılık sektörünün dinamiklerini ve Sompo Sigorta’nın gelecek vizyonunu paylaştı.
Uğur, sektörde eskiye göre çok hızlı bir değişim yaşandığına ve bu hıza sigorta şirketlerinin de ayak uydurması gerektiğine dikkat çekerek “Farklı koşullara uyum sağlayacak hazırlıkları yaptıktan sonra odaklanmamız gereken konu müşterinin ihtiyaçlarını anlayıp onları karşılayabilmektir. Müşterilerin ihtiyacını en iyi anlayan, onlara ve iş ortaklarımıza en iyi hizmeti sunan bir şirkete dönüşerek sektörde genelden ayrışacağız” dedi.
“Şirket kültürümüzle rakiplerimizden ayrılıyoruz”
Sompo Sigorta’nın uzun yıllar içinde oluşturulan şirket kültürü ile rakiplerinden ayrıldığının altını çizen Uğur, “Sektörde sürekli fark yaratmamızı, kurulduğu yılın ardından her sene kâr eden, iş ortaklarıyla birlikte büyüyen, müşteri ve insan odaklı bir şirket olmamızı sağlayan Sompo kültürüne sahip olmamıza bağlıyoruz. Şirket kültürümüzün temel unsurlarından birini ise aldığımız her kararda ve hayata geçirdiğimiz uygulamalarda sahip olduğumuz uzun vadeli bakış açısı oluşturuyor” ifadelerini kullandı.
“Veri odaklılık ve bilimsel yaklaşım güçlü yanlarımız”
Uğur, Sompo Sigorta’nın müşteri odağını sürekli artırarak müşterilerini en iyi tanıyan, onların ihtiyaçlarına uygun en doğru çözümleri geliştiren, yaratıcı ve nitelikli ürün ve hizmetler sunan bir şirkete dönüşme hedefiyle çalışmaya devam ettiğini aktararak “Rekabeti seven bir şirketiz ve birçok alanda rekabet ediyoruz. Rekabetçi karakterimiz kendimizi sürekli geliştirerek sektörde fark yaratan ürün, hizmet ve iş modelleri ortaya çıkarmamızı mümkün kılıyor. Kültürümüzün en önemli özelliklerinden biri de veri odaklı ve veriyi çok iyi kullanabilen bir şirket olmamız. Data analizlerinden içgörüler çıkarmayı ve işimizi bilimsel yaklaşımlarla yönetmeyi seviyoruz. Bu anlayış sayesinde müşteri ihtiyaçlarını doğru anlamak ve onlara değer sağlamak, şirketimizin uzun vadeli müşteri sadakatini ve büyümesini destekleyecektir” diye konuştu.
Tam rekabet ve serbest piyasa koşullarına uyum şart
Serbest tarife ve yetersiz sermayeye sahip olan şirketlerin sigortacılıktaki en önemli sorun olduğunu dile getiren Uğur, bu konuda bir sermaye kontrol sistemi olması gerektiğini vurgulayarak “Tam rekabet ve serbest piyasa koşullarına uyum sağlamak şart. Günümüzde birçok sigorta şirketi kuruluyor. Serbest rekabet ortamında yeni şirketlerin kurulması olumlu ancak bu şirketlerin sermaye ve öz kaynaklarının yeterli olup olmadığının çok iyi kontrol edilmesi gerekiyor. Kurulan kimi şirketlerin aldıkları riski karşılayacak yeterli sermayelerinin olmaması ileride finansal zorluğa girme risklerini artıracak ve bu durum sigorta sektörünün tamamını olumsuz etkileyecektir” dedi.