International Business Machines (IBM), Akıllı Sigortacılık Araştırması’nın sonuçlarını paylaştı. Araştırmaya göre sektörde başarı için, dijital dönüşüme uygun iş modellerini benimsemek gerekiyor. Bulgulara göre sigorta sektöründeki yeni iş döngüsünün merkezinde müşteri var.
International Business Machines (IBM), Akıllı Sigortacılık Araştırması’nın bulgularını paylaştı. Geçmiş yaklaşımlarının artık daha hızlı, daha verimli ve daha karlı olabilmek için yetersiz kaldığına vurgu yapılırken, sigortacıların bu ve benzeri zorlukları aşmak için daha çevik, daha yenilikçi olmaları ve müşterileri ile daha iyi iletişim kurabilmeyi becerebilmeleri – akıllı sigortacılık sistemine geçmeleri gerekiyor.
Araştırmayı değerlendiren Küresel İş Hizmetleri, İş ve Teknoloji Danışmanı Ayça Moseley, “Makinelerin öğrenmeye başladığı bir döneme girdik. Hasar oluşmadan önce öngörüsel adımlarla bunu önleyebilen cihazlar ortaya çıkıyor. Proaktif bir biçimde riski yöneten, veriyi toplayan ve analiz eden iş modellerine doğru gidiyoruz. Sektörde eskiden ürün odaklı çalışan düzen artık değişiyor. Müşteriyi merkeze alan, dijital dönüşüme uygun iş modellerini benimsemek gerekiyor. Ancak verinin analizi ile sigortacılık sektöründe yeni iş modellerini geliştirmek mümkün olacaktır. Sigorta şirketleri önceliklerini müşterinin hayat boyu iş ortağı olma misyonuna çevirmelidir” dedi.