Sigorta şirketleri, hayatı kolaylaştırmak ve tüketiciye daha yakın olmak için hayata geçirdiği mobil uygulamalarda yaratıcılıkta sınır tanımıyor. Tek bir dokunuşla ambulans çağırma hizmetinden, 7/24 doktorlarla görüşme imkanına, en doğru fon dağılımın yapılmasını sağlayan testlerden, cep telefonu check-up’ına ve indirimlere kadar zengin bir donamına sahip mobil uygulamalar arasında su içmenizi hatırlatan, diyet listesi sunan, attığınız adım kadar bağış yapan bile var.
Sigorta şirketleri ‘mobil’ atağa geçti. Mobil uygulama yatırımları ile bir taraftan acentelerin dijital dünyadaki etkinliğini artıran sigorta şirketleri, diğer taraftan tüketicilerin hayatı kolaylaştırıyor. Sigorta şirketlerinin hayatı kolaylaştırmak ve tüketiciye daha yakın olmak için yaratıcılıkta sınır tanımayan mobil uygulamalarında yok yok… Tek bir dokunuşla ambulans çağırma hizmetinden, 7/24 doktorlarla görüşme imkanına, en doğru fon dağılımın yapılmasını sağlayan testlerden tüm poliçe, hasar bilgilerine ulaşmaya, sigorta ürünlerinin satın alınmasından birçok markada indirim imkanına ve hediye çeklerine kadar zengin bir donamına sahip. Hatta su içmenizi hatırlatan, attığınız adım kadar bağış yapan bile var. Sunulan hizmetler ve imkanlarla mobil uygulamalara olan ilginin önümüzdeki dönemde daha da artması bekleniyor. Sigorta şirketlerinin yüksek müşteri sadakati ve memnuniyeti sağlayan mobil uygulamaları ve tüketiciye sunduğu avantajları sizler için araştırdık…
Her kesime hitap ediyor
Anadolu Sigorta’nın tüketicilere yönelik mobil uygulaması Sigortam Cepte ile poliçelerinin teminat, ödeme gibi detaylarını görüntüleyebilen sigortalılar, pek çok asistans hizmetini tek tıkla talep edebiliyor ve güncel kampanyaları an be an takip edebiliyor. “Sağlığım Cepte” mobil uygulaması ile de sağlık sigortası hizmetlerini tek bir uygulamada sunan Anadolu Sigorta’nın, mobil uygulamasındaki ‘7/24 Sağlık Danışmanım’ sayfasından randevu oluşturulabiliyor. Acil durumlarda ‘hemen görüş’ seçeneği ile o anda uygun olan doktorlarla görüşülebiliyor. Anadolu Sigorta, yeni nesil dijital sigortacılık mobil uygulaması “Juno” ile de gençlere hitap ediyor. Türkiye’nin ilk dijital sigortacılık markası Juno’yu genç kitlenin önceliklerine odaklanan Anadolu Sigorta, sigorta ürünlerini şeffaf, anlaşılır ve samimi bir dil ile tüketicilere ulaştırıyor. Juno’nun sunduğu ‘Kırılır Mırılır’ hizmeti ile kullanıcılar, mobil uygulama üzerinden yaklaşık 1 dakika süren interaktif ekran testi sonucunda cep telefonu ekranlarını güvence altına alabiliyor.
“Gençliğin Avantajlı Dünyası’’ ile fırsatlar sunuyor
Bereket Emeklilik geliştirdiği yeni projesi ile sektörde bir ilke imza atarak ‘’Gençliğin Avantajlı Dünyası’ uygulamasını gençlerle buluşturdu. Gençliğin Avantajlı Dünyası (GAD) ile gençler ücretsiz veya indirimli kampanyalardan faydalanıp yıl boyu indirim fırsatı yakalarken, bireysel emeklilik planları ile de geleceğini güvence altına alıyor. Gençliğin Avantajlı Dünyası gençlere; en çok tercih edilen markaların özel fırsatları, alışveriş sitelerine özel hediye çekleri, zincir fast food restoranlardan barista kahvelerine, hobi kulüplerinden kişisel gelişim kurslarına kadar geniş bir yelpazede ücretsiz veya indirimli birçok fırsat sunuyor. Bereket müşterisi olmayanlar da uygulamayı indirip avantajlar dünyasını inceleyebiliyor.
Risk yoldaşlığı yapıyor
Aksigorta, dijitalleşmeye verdiği önemle bu alana yaptığı yatırımları genişletiyor. ‘Bir sigorta şirketinin başınıza bir şey gelmeden de yanınızda olması mümkün’ sloganıyla yola çıkan Aksigorta, geliştirdiği Aksigorta Mobil uygulaması ile müşterilerine “risk yoldaşı” oluyor. Tüm risklerin tek ekrandan yönetilebilmesini sağlayan mobil uygulama, acente ve müşteri arasında yeni bir ilişki kurma biçimi sağlayacak sade ve şeffaf bir platform olması yönüyle öne çıkıyor. Müşteriler, poliçesi olsun olmasın sevdiklerini ve varlıklarını bu platforma ekleyebiliyor ve bu sayede ücretsiz risk yönetimi araçlarından faydalanabiliyor. Ayrıca hasar danışmanından tek tıkla canlı mesajlaşma yoluyla bilgi alınabiliyor.
Katılım Cep ve Katılım Sağlık ile sözleşme ve poliçeler takip edilebiliyor
Katılım Emeklilik, Katılım Cep mobil uygulaması ile sözleşme ve poliçeler takip edilebiliyor. Bireysel Emeklilik Sözleşmesi, güncel fon birikimi, devlet katkısı detayları hakkında bilgilere ulaşabiliyor. Fon dağılım değişikliği, katkı payı artırma işlemleri yapılabiliyor. Ferdi Kaza Sigortası ve Hayat Sigortası poliçe ve teminat bilgileri görüntülenebiliyor. Seçilen tarih aralıkları doğrultusunda tüm ürünlerin hesap özetleri incelenebiliyor. Katılım Emeklilik, Katılım Sağlık mobil uygulaması ile de birçok imkan sunuyor. Katılım Sağlık ile poliçe görüntelemesi yapılabiliyor. Anlaşmalı sağlık kurumları hakkında bilgi alınabiliyor, geri ödeme talepleri yapılabiliyor. Hastane ziyaret işlemleri geçmişten bugüne görülebiliyor.
gigit’te testi geçen telefon kolayca satılacak
Gulf Sigorta, mobil uygulaması olan gigit’te yeniliklere hazırlanıyor. ‘Buy-back’ özelliğini uygulamaya entegre edecek şirket, yeni ürünleri de bireylerle buluşturacak. Uygulama, şu aşamada sadece cep telefonu sigortası ile sınırlı olmakla beraber, orta vadede yeni ürünler ile müşterilerin karşısına kolay ve hızlı erişilebilir bir platform olarak çıkacak. gigit, animasyonlar ile cep telefonların fonksiyonlarını adım adım test eden ücretsiz bir check-up uygulaması. Uygulamanın kullanımını yakından izleyerek, iyileştirme çalışmalarına hız veren Gulf Sigorta, gigit’e entegre etmeyi planladığı buy-back özelliği ile sigortalı uygulama içerisindeki test adımlarından geçirdikten sonra, sağlıklı ve geri alınabilir ise telefonunu, Gulf Sigorta’nın anlaşmalı olduğu iş ortağının belirlediği bir bedel ile satabilecek. gigit’te Gulf Sigorta Cep Telefonu Sigortası da satın alınabiliyor.
AXA Fit’te diyet listeleri bile var
AXA Sigorta, AXAFit isimli mobil uygulamasıyla da müşterilerinin sigortacılık işlemlerinin kolaylaştırmasına ve sağlıklı bir yaşam sürmesine de katkı sağlıyor. Tüketiciler, zihinsel sağlıklarına destek olacak spor, su tüketimi, sağlıklı beslenme gibi rutinler oluşturmak için mobil uygulamadan faydalanabiliyor. Üstelik AXAFit uygulaması içinde yer alan ‘Doktora Yaz’ aracılığıyla psikiyatri, uyku bozukluğu gibi zihinsel sağlığa destek olan konularda da uzmanlara danışma fırsatı sunuluyor. Bireysel emeklilikle ilgili fon yönetimlerinin hepsi yapılabiliyor. Herkesin ücretsiz faydalanabildiği AXAFit içerikleri, sağlıklı yaşama ve beslenmeye dair bilgiler, kişisel diyet listeleri ve kilo takip sistemi ile daha da zenginleştirildi. Sağlıklı Beslenme Modülü’nde uzman diyetisyenlerin iş birliğiyle hazırlanan 10.000’e yakın diyet listesi yer alıyor.
Süper uygulama ‘Müşteri Platformu’ ile üst düzey fayda sağlamayı hedefliyor
Türkiye Sigorta, sigorta sektöründe bir ilk olan “süper” uygulama “Türkiye Sigorta Müşteri Platformu”nu hayata geçirdi. Süper uygulamayı “Geleceğe yatırım yapan, katma değeri yükselten bir platform bazlı sisteme geçtik. Amacımız, bütün hayat döngüsü içerisinde vatandaşlarımızın sigorta ekosisteminden sağladığı faydayı en üst düzeye çıkarmak” diyerek tanıtan Türkiye Sigorta, mobil uygulamalarını aynı anda birden fazla faydanın yaratılabileceği bir platform üzerine kurduklarını açıkladı. Türkiye Sigorta, sağlık, finans, araç gibi hangi dalda sigortaya ihtiyaçları varsa öncesi ve sonrasındaki ihtiyaçları göz önünde bulundurarak bu platform üzerinden tüm hizmetleri tüketiciye sunmak için çalışıyor.
MetLife Cepte özel indirimler ve hediyeler var
Metlife, Metlife Cepte ile bireysel emeklilik ve sigortacılık işlemlerini tek bir platformda topladı. Hızlı ekranlar ile emeklilik fonları ve birikimleri takip edilebiliyor, sigorta poliçeleri görüntülenebiliyor. MetLife Cepte ile BES, hayat sigortası ve ferdi kaza sigortalarına ait, brikim, poliçe, teminat detaylarına ulaşılabiliyor. Fon performansları görüntülenerek, fon görüntüleri karşılaştırılabiliyor. Risk profil anketi ile kişiye uygun fonlar belirlenip fon karması değişikliği yapılabiliyor. MetLife Cepten üzerinden MetLife Benimle kampanyalarına katılım sağlanabiliyor. Birçok markadan indirim ve hediye çeki kazanılıyor. Ayrıca markalarla yapılan özel anlaşmalarla çeşitli avantajlar elde ediliyor.
Allianz’ım ile hayatı kolaylaştırıyor
Allianz, Allianz’ım ile hayatı kolaylaştırmaya odaklanmış durumda. Allianz’ım mobil uygulaması ile poliçe ve sözleşmeler görüntülenebiliyor, hasar süreçleri, sağlık harcamaları, birikimler ve fonlar kolayca takip edilebiliyor. Kredi kartı ile ödeme özelliğiyle; sağlık, oto, konut ve diğer elementer poliçelerin ödemeleri yapılabiliyor. Ayrıca tek bir tuş ile ambulans çağırılabiliyor ya da müşteri hizmetleri aranabiliyor. Allianz’ım mobil uygulamasında hastane, doktor, ezcane arama fonksiyonu da bulunuyor. “Kaza yerindeyim” fonksiyonu, kaza anında ve sonrasında ne yapması gerektiğini ilgili adıma hızlıca yönlendiren ekran ve hatırlatıcılar, sürecin baştan sona rahatlıkla tamamlanabilmesini sağlıyor. ‘Allianz’ım’ mobil uygulaması üzerinden bireysel emeklilik fon gelirlerinin performans analizini kolayca takip etme ve karşılaştırma imkânı sunuluyor. Finansal danışmanlık hizmeti alan müşteriler tek bir tuşla kolayca finansal danışmanlarına ulaşabiliyor.
Mobil sağlık asistanı Healpy, su içmenizi bile hatırlatıyor
Groupama Sigorta, sağlık asistanı Healpy ile mobil dünyada avantajlar sunuyor. Healpy, su içmenizi hatırlatan, adımlarınızı sayan, hatta attığınız adımlarla bağış yapmanızı sağlayan, doktor randevularınızı hatırlatan mobil bir sağlık asistanı. Healpy’de en yakın nöbetçi eczane, sigorta teklifi alma gibi özellikler de bulunuyor. Bireysel Groupama Sigorta sağlık sigortası sahipleri, Healpy ile kullanım detayları, harita üzerinden anlaşmalı sağlık kurumları ile ilgili katılım payı oranları incelenebiliyor. İhtiyaç halinde tek tuşla ambulans çağırılabiliyor. Ayrıca her an uzman doktorlarla canlı olarak görüşme imkanı sağlıyor.
Eksik evraklar yüklenebiliyor
Ankara Sigorta mobil uygulaması ile kasko, trafik, DASK, tamamlayıcı sağlık sigortası, yurtdışı sağlık ile ilgili tüm işlemler kolayca halledilebiliyor. Ruhsat kare kodu okutarak hızlı bir şekilde teklif alınabilen mobil uygulama poliçeler de görüntülenebiliyor. Hasar dosyası, ödemeler ve eksik evraklara ulaşılabiliyor ve eksik evraklar yüklenebiliyor. Acente ve anlaşmalı servis bilgilerine ulaşılabiliyor.
İşe yarayan bir uygulama olması amacıyla tasarlandı
Quick Sigorta, mobil uygulamasını “işe yarayan” uygulamalardan olmak için tasarladığını açıklıyor. Tüm ürünlere ulaşma imkanı sunan mobil uygulama ile ihtiyaç duyulan her an Quick Sigorta temsilcisine ulaşılabiliyor. Tıbbi danışmanlık alınabiliyor, ambulans, çekici, kurtarıcı istenebiliyor. Çilingir, camcı, tesisatçı talebinde bulunulabiliyor. Ayrıca en yakın nöbetçi eczane, en yakın anlaşmalı servisler öğrenebiliyor. Tüm acil numaralara ulaşabiliyor. Üstelik eczane bilgileri GPS destekli. Yani mobil uygulama doğruca istenilen noktaya yönlendiriyor.
Poliçe satın alınıyor, hasar görüntüleme yapılabiliyor
Doğa Sigorta mobil uygulaması üzerinden poliçe bilgileri, teminat kapsamı ve kullanım bilgilerine ulaşılabiliyor, hasar görüntüleme yapılabiliyor. Bunların yanı sıra sigorta yaptırmak isteyenler için teklif ve poliçelendirme süreçleri de yürütülebiliyor. Doğa Sigorta mobil uygulaması ile ilk kez sigortalanacak sigortalı adayları üyelik işlemlerini gerçekleştirdikten sonra cep telefonlarına gelecek şifre ile uygulama adımlarını takip ederek onay işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Teminat paketlerinden birini seçerek teklif alabilecek olan sigortalı adayı, ödeme aşamalarının gerçekleştirilmesi ile poliçe satın alma işlemini tamamlayabiliyor. Sigortalı adayları varsa bugüne kadar çalıştığı acenteyi ya da çalışmak istediği yeni bir acenteyi tercih edebiliyor.
Mapfre Go ‘Bi Doktora Sor’ diyor
Mapfre Sigorta, mobil uygulaması Mapfre Go ile tüm sigortacılık işlemlerinde kolaylık sağlıyor. Mapfre Go ile Mapfre Sigorta’nın “Bi’ Doktora Sor” uygulamasına kolayca ulaşılabiliyor. Mapfre Go üzerinden “Bi’ Doktora Sor” bölümüne giriş yapılarak yazılı sohbet (chat) ya da görüntülü görüşme ile Tıbbi Danışmanlık Hizmeti alınabiliyor. Diyetisyen ve psikolog hizmetinden faydalanmak isteyenler randevularını uygulama asistanı aracılığıyla oluşturabiliyor. Aynı zamanda sağlık sigortası poliçesi sahipleri, sağlık poliçeleri aktif olduğu süre boyunca uygulama üzerinden doktorlarla sınırsız görüşebiliyor, yaptığı görüşmeler poliçe teminatı kapsamında değerlendirilmiyor ve teminat limitlerinden düşülmüyor. Hızlı bir şekilde hasar ihbarında bulunulabiliyor.
AgeSA Mobil, kişiye en uygun fonları belirliyor
AgeSA Mobil ile tüm bireysel emeklilik ve hayat sigortası işlemleri tek uygulamada buluşuyor. Hızlı ve pratik işlem yapma imkanı sağlayan AgeSA Mobil üzerinden BES, hayat sigortası ve ferdi kaza sigortalarına ait birikim, poliçe ve teminat detayları görüntülenebiliyor. BES planı için toplu ödeme yapabiliyor veya katkı payı değiştirebiliyor. Gelişmiş fon danışmanlığı fonksiyonu ile BES birikimlerine yön verilebiliyor. “Fon Dağılımı” ekranındaki Yatırımcı Profil Testi’ni kişiye en uygun fonların belirlenmesinde yardımcı oluyor.
Fonmatik ROBO’ya AHE Mobil üzerinde ulaşılabiliyor
Anadolu Hayat Emeklilik, mobil uygulaması AHE Mobil’i yeniledi. Yenilenen uygulamayla artık bireysel emeklilik ve hayat sigortası işlemlerini gerçekleştirmek daha da hızlandı. Birikimlerin, getirilerin ve taleplerin takip edilebildiği, katkı payı ve fonların kolayca değiştirebildiği uygulama, kullanıcı dostu tasarımıyla dikkat çekiyor.
Türkiye’nin ilk bireysel emeklilik fon robotu Fonmatik ROBO’ya da Anadolu Hayat Emeklilik mobil uygulamasından ulaşılıyor. Kullanıcıların bireysel emeklilik birikimlerine ve hayat sigortası teminatlarına tek tıkla ulaşabildikleri uygulamayla, detaylı birikim geçmişi ve emeklilik döneminde elde edilebilecek tahmini birikimler de görüntülenebiliyor.
Sompo Mobilo ile hızlı hasar ihbarı yapılabiliyor
Sompo Sigorda mobil uygulaması Sompo Mobilo’yu sigorta alımını en kolay hale getirmek için tasarladı. Hasar ihbarından hasar süreçlerini anlık takip etmeye, anlaşmalı servis ve kurum sorgulamasından asistans hizmetlerine kadar birçok hizmete uygulama üzerinden erişilebiliyor. Mevcut / geçmiş poliçe ve tekliflerinin detaylı görüntülemesi, kasko, trafik, seyahat sigortası teklifi alma ve kredi kartıyla satın alma, tek tuşla poliçe yenileme, tüm ürünlerde mevcut hasar durumu görüntüleme, kasko ve konut sigortasına hızlı hasar ihbarı, anlaşmalı servis ve kurum sorgulama, harita üzerinden kolay erişim, tek tuşla acil yardım, mevcut poliçeye ait asistans hizmet detayı ve tek tuşla randevu alabilme imkanı sunuyor.
Hızlı bir şekilde kaza tutanağı girişi yapılabiliyor
Neova Katılım Sigorta’nın müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanıp geliştirdiği Neova Mobil uygulaması ile birçok farklı hizmet bir arada ve her an ulaşılabilecek biçimde sunuluyor. Mobil uygulama ile hasar dosya durumları sorgulanabiliyor, ödeme bilgilerine ulaşılabiliyor. Mobil yardım uygulaması ile yol yardım hizmeti kapsamında asistans hizmetlerinden yararlanılabiliyor. Mobil kaza tutanağı uygulaması ile kağıt form ve kalem kullanmadan hızlı bir şekilde kaza tutanağı girişi yapılabiliyor.