EY’nin küresel sigorta şirketlerinin CFO’lar arasında yaptığı ankete göre, şirketler başka piyasalara genişleme ya da birleşme-satın alma yoluyla büyümeyi hedefliyor.
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY’nin uluslararası sigorta şirketlerinin üst düzey mali işler yöneticileri arasında yaptığı ankete göre sigorta şirketlerinin iş hedefleri arasında ‘büyüme’ ilk sırada geliyor. Büyümenin başka piyasalara genişleme ya da birleşme-satın alma yoluyla yapılabileceği belirtiliyor. Katılımcılar, mali işler yöneticilerinin birinci önceliği olarak da ‘iyi bir iş ortağı olmak’ hedefini gösteriyor.
EY’nin küresel sigorta şirketlerinin üst düzey mali işler yöneticileri (CFO) arasında yaptığı ankete katılanlar, iş hedefleri açısından birinci önceliğin büyüme olduğunu vurguladı. ‘2020 yılına kadar iş hedeflerinizdeki birinci önceliğiniz ne olacak’ sorusuna katılımcıların yüzde 43’ü ‘büyüme’ yanıtını verdi. Büyümenin başka piyasalara genişleme veya birleşme-satın alma yollarıyla oluşabileceği belirtildi. Büyümeyi ilk üç önceliği arasında alan katılımcıların toplam oranı yüzde 66’ya çıktı. Maliyetleri düşürüp karı artırmayı ilk üç önceliği arasında alan CFO’ların oranı da yüzde 54 olarak ölçüldü. CFO’ların diğer önceliğinin ise düzenlemelerdeki değişikliklere uyum sağlama olduğu dikkat çekti.
Amaç; iyi bir iş ortağı olmak
Küresel sigorta şirketlerinin CFO’larının katıldığı ankette önümüzdeki altı yıl için mali işler yöneticilerinin birinci önceliği yüzde 71 ile ‘daha iyi bir iş ortağı olmak’ öne çıktı. Şirketlerini daha iyi anlamaları ve onların karar alma süreçlerine daha iyi destek vererek iş ortaklığını geliştirmeleri diğer seçeneklerin önüne geçerek CFO’ların yüzde 71’inin birinci önceliğini oluşturduğu görüldü. 2020’ye kadar olan dönemde CFO’ların ikinci gündem maddesinin ise finansal raporlama ve düzenleme alanlarındaki yeniliklerin uygulamaya geçirilmesi oldu. Bu alana öncelik veren CFO’ların oranı yüzde 56 seviyesinde. Öncelikler sıralamasında diğer konular şöyle sıralandı: Raporlama kalitesinin iyileştirilmesi: yüzde 50; büyüme için finansmanın sağlanması: yüzde 45.
En önemli eksik, yeterli veri sağlanamaması
Küresel sigorta şirketlerinin CFO’ları iş hedeflerine ulaşmak için karşılaştıkları en büyük güçlük olarak kullanabildikleri verilerin ihtiyaç duyulan kalite ve ayrıntıda olmamasını gösterdi. Ankete katılanların yüzde 66’sı bu konuyu karşılaştıkları en önemli ilk üç zorluk arasında saydı. CFO’lar yüzde 63 oranla teknolojik altyapılarının amaçlarıyla uyumlu olmamasını, karşılaştıkları en önemli güçlükler arasında saydı. Güçlükler arasında üçüncü sırada ise yeterli niteliklere sahip çalışan bulmanın zorluğu geldi.
Büyümeye öncelik verilmesinin Türkiye’ye olumlu etkisi olacak
EY Türkiye’nin Danışmanlık Hizmetleri ve Finansal Hizmetler Sektör Lideri Selim Elhadef, küresel sigorta şirketlerinin birleşme ve satın alma yöntemini de içeren büyümeye öncelik vermesinin Türkiye üzerinde olumlu etkisi olacağını belirtti. Türkiye’deki sigorta sektöründe küresel oyuncuların önemli rol oynadığını hatırlatan Elhadef, “Küresel sigorta şirketlerinin stratejilerinin yansımalarını Türkiye’de görebiliyoruz. Önümüzdeki dönemde büyümeye öncelik verecek sigorta şirketlerinin penetrasyon oranı Avrupa’daki benzerlerine göre çok daha düşük olan Türkiye’ye özel bir ilgi göstereceğini düşünüyorum. Bunun dışında yazılım ve yeni düzenlemelere uyum anlamında yapılacak değişiklikler, Türk tüketicilerini yeni ürün ve uygulamalarla tanıştıracak ve sektörün Türkiye’de daha hızlı büyümesini sağlayacak” yorumunu yaptı.