Hazine Müsteşarlığı’nın yayınladığı genelgeye göre, şikayet başvuruları e-devlet üzerinden Sigortacılık E-Başvuru Sistemi aracılığıyla doğrudan ilgili kuruluşlara iletilecek.
SİGORTAMEDYA
Hazine Müsteşarlığı “Sigortacılık E-Başvuru Sistemine İlişkin Genelge” yayımladı. Genelge ile Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmeliğin “Bilgi talepleri ve şikayetlerin cevaplandırılması” başlıklı 12’inci maddesi kapsamında düzenlemeye gidildi. Buna göre, şikayet başvuruları e-devlet sistemi üzerinden Sigortacılık E-Başvuru Sistemi aracılığıyla doğrudan ilgili kuruluşlara iletilecek. Yapılan düzenlemeler, 24 Temmuz 2017 itibarıyla yürürlüğe girdi:
E-Başvuru sistemi ile ilgili düzenlemeler şöyle sıralanıyor:
- Başvuru, sistem üzerinden doğrudan ilgili kuruluşlara iletilir. İlgili kuruluşun başvuru sahibine hitaben, imza yetkisine sahip kişi/kişilerin ad-soyad ve unvan bilgilerini içerir imzalı cevap yazısı 15 gün içinde sisteme yüklenir. Bu cevap yazısı ayrıca Müsteşarlığa gönderilmez.
- Söz konusu cevap yazısında, başvuru konusuna ilişkin ilgili mevzuat başta olmak üzere sigorta sözleşmesi ve varsa genel veya özel şart hükümlerine yer verilerek gerekçeli açıklamalar yapılır. Başvuruya verilen cevap kapsamında ilgili belgeler cevap yazısı ekinde sisteme yüklenir.
- Sigortacılık E-başvuru sistemine yapılan başvurulara ilişkin olarak yönetmeliğin 12’nci maddesinin ikinci fıkrasında gereğine yapılacak raporlamaya esas olmak üzere, başvurunun konusu ilgili kuruluş tarafından sistemde yer alan “başvuru konuları listesi” üzerinde seçilir. Söz konusu listeye ilişkin güncelleme talepleri Müsteşarlığa iletilir.
“Bilgi talepleri ve şikayetlerin cevaplandırılması” başlıklı 12’inci madde ne diyor?
MADDE 12 – (1) Sigortacı, sigorta ettiren veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayanlar tarafından yazılı veya elektronik iletişim araçlarıyla kendisine yöneltilen sigortaya ilişkin şikayetlerle, sözleşmeye bağlı olarak yapılacak ödemeler de dahil olmak üzere sözleşmeye ilişkin her türlü bilgi taleplerini, başvurunun kendisine ulaşmasından itibaren 15 iş günü içinde cevaplandırmak zorundadır.
(2) Sigortacı, birinci fıkradaki yükümlülükleri yerine getirebilmek amacıyla asgari iki kişiden oluşan, şikayet ve bilgi taleplerini değerlendirip sonuçlandırmakla görevli bir şikayet birimi kurar. Söz konusu şikayet birimi, sigortacıya ulaşan tüm şikayetlere ilişkin kayıt ve istatistikleri tutar ve üçer aylık dönemler itibarıyla, Müsteşarlıkça tespit edilecek usul ve esaslara uygun olarak, Müsteşarlığa rapor gönderir.
Gayet güzel bir hizmet olmuş. Bu hizmeti ne yazık ki sizin internet sitenizden öğreniyorum. Sektörü takip etmeyen bir çok tüketicinin bu hizmetten haberi bile olmayabilir. Acentemin veya poliçesini aldığım sigorta şirketinin en azından bir mesaj veya elektronik posta ile bu durumu bildirmesi çok hoş olurdu.
Sektörde sürekli dijitalleşmeden bahsediliyor. Ancak dijitalleşme adı altında neler yapılacağı, ne zaman yapılacağı tam anlatılamadığı gibi devletin sunduğu bu dijital hizmeti dahi tüketicisine bildiremeyen sistemin eksikleri olduğunu düşünüyorum.
Can Bey, umarım bu yorumumu yayınlarsanız ve umarım benim hatalı bir yorum yaptığımı kanıtlayan, sektörün dijitalleşme konusunda geniş kapsamlı bir yol haritasının olduğunu gösteren ve bu kapsamda geliştirilen projeleri anlatan cevaplar gelir de benim gibi bilgisiz bir çok tüketici aydınlanır.
Saygılarımla
Araçta sigorta yaptırmak mecburidir.fakat sigorta şirketleri mağdurların hasarını ödememek için her yolu deniyorlar.sigortacilık genel müdürlüğü bunları denetlesin.
Doğru söylüyor.bizde evrakları gönderdik ellerine geçtiği halde 15 20 günde ödeme yapılacak diyorlar. Hakkımızı nasıl arayacağız bilmiyoruz bir yaptirim varmı bilen varmı.devlet bunun üzerinde durması lazım.evrak göndermeden önceki rezillik te cabası.orient sigorta mı aman uzak durun.
2013 te bir ayna kırdım sigortam dan yaptırdım .toplam tutar 60 lira.sonrasında 3 araba aldım ayrı ayrı hepsine sigorta yaptırdım normal fiyat tan .şimdi yeni bir araba aldım .9 sene önce kazanız görünüyor diyor ve tam 5 kat fazla çıkıyor poliçe .sahipsiz millet başka da birşey demiyorum.60 lira yı 2000 lira olarak geri istiyor.
ALLIANZ SİGORTA
Adım mustafa çolak bu sigorta şirketinden sağlık sigortası yaptırdım yaptırmaz olsaydım
Hastahanelere gittiğimde muayene yapılırken 2 saaat provizyon gelmesini bekliyoruz eğer kan,emar,tomağrofi,ultrasyon gibi işlemleri paramızla yaptırıyoruz .
Amaliyat olacağım nisan ayında provizyon vermiyorlar neden beyan yazın 3 tane yazdım yine olmadı E nabız bilgilerini belgelerini gönderdim onuda kabul etmediler sigorta yapan aracı dediği kurum içinde sıkıntı var ulaşamıyoruz diyor hastahane yazıyor gönderiyor olmuyor hastahanelerden evrak toplamamız gerekiyormuş E nabızı çıkaran devlet düşünememiş güvenli değilde sigortacılarmı güvenli dürüt sizlerin görüşlerine bırakıyorum sigorta firması ödememek için ipe un seriyor kısaca bu yazdıklarımı Cimer dahil tüm sigorta firmalarına göndereceğim bu kadar eziyet bu kadar umursamazlık çok fazla .
Şimdi amaliyat olmak için şehir hastahanesine gideceğim valla allah devlete zaval vermesin sizlerin elinede düşmanı düşürmesin.
Safra kesesinden amaliyat olacağım bununla ilgili hiç hastahaneye gitmedim tanımda yoktur beyanımdır.
29.04.2022
Benim X1 aracımla bariyere vurdum 20 gündür araç serviste bekliyor bir hafta sonra expertiz geldi ve benim aracımı onarmayı kabul etmiyor ben aracımı kosiflere kasko sigortamı kosiflere bostancı yetkili serviste yaptırdım benim aracımın yapılması için onay vermiyor Türkiye genel sigorta dan şikayetçiyim nereye başvurmam gerekiyor
Bir motorsiklettin sigortasi bukadar cok olmamali 150 lilik motora kadar olan motorsiklet sigortasi nerdeyse normal araba sigortafiyati surat motorlariyla ayni degerlendiriyo 5 yillik sigorta ve diyer maraflar motorsiklet fiyatina geliyo resmen o yuzden ozellikde sehir disinda kullananlari ruhsatsiz kullanima mecbur birakiliyor buna artik bi cozum bulunsun
Ethica tamamlayıcı sağlık sigortası yaptırdım. E nabızdan geçmişe dönük tam 10 yıllık Saglık geçmişime baktılar. Yetmedi hastaneden resmî evrak istediler yetmedi ve yaklaşıl 5 günün sonunda red verdiler ve söyledikleri gerekçenin yazılı hiç bir beyanı bulunmuyor. Neden biz haklarımızı alamıyoruz. Neden bizi bu şekilde mağdur etmelerine izin veriliyor. Devletin ilgili kurumları neden ilgilenmiyor. OKUYAN TÜM HERKESE ETHİCA TAMAMLAYICI VS VS TÜM SİGORTALARINI ASLA YAPTIRMAYIN PARANIZ ÇÖP OLMASIN. KÖKLÜ FİRMALARI TERCİH EDİN.
Sanpo sigorta araç değişikliği yaptım aracımı zehir yapmıyor 1 aydın kasko ücretini ödüyorum ama aracım aracım kaskolu değil tenezzül edip yetkili bana bilgi vermiyor ücretini ödediğim poliçenin hizmetini almamaktayım ne hikmetse yeteli ye ulaşılmıyor sizleri Allah’a havale ediyorum ayanıza taş bile değse beni hatılayın
Ü
Bu yıl doğa kaskodan aracıma kasko yaptırdım,plkasini tespit edemediğim bir araç tarafından gece makas atması sonucu on tamponda bağlantı yerleri koptu ,daha sonra ise bir araca ben arkadan çarptım ,doğa kasko 5aydir tamponu yapmıyor daha önceden kopmuş onarilmamis gibi yalan ve bahanelerle hiçbir işlem yapmıyor,benim daha önceden olmadığına dair araç resimleri vize muayene hasar tespit evrakı tanıklarım var,bu konuda nasıl yasal işlem başlatabilir ve tazminat davası açabilirim,Serdal yıldırım 35AUN737
Merhaba arkadaşlar benimle başıma şöyle bir olay geldi kaporta ve boya üzerine servisim var bütün sigortalarla anlaşmasız bir şekilde çalışmaktayım ama maalesef Türkiye skorda yaşadığım sorunu hiçbir skorda şirkete yaşatmıyor artık sanayici arkadaşlarla beraber toplandık kararımızı verdik Türkiye skorda şirketinden gelen herhangi bir poliçeye hasarını beğenme benim gibi arkadaşlarımız yapmama kararı aldık dosyanın kapatıldı dosya ödeme onayı için tam 35 gün bekledik 35 gün sonra ödeme sırasına alındı 14 gün daha bekliyoruz hala ödeme çıkmadı ödememizi bekliyoruz bunların amacı küçük esnafı bitirip kendini anlaşmalı yerlerine araçları çektirip Siz araç sahiplerine orada mecbur aracını yaptırmaya ikna etmek