Asistans sektörünün, sigorta sektörü ve tüketiciler için önemine dikkat çeken Remed Assistance CEO’su Ali Güven Aykaç, “Amaç, sigorta şirketi yöneticilerini gece yataklarından uyandırmayan bir asistans sistemi kurmak” dedi.
SİGORTAMEDYA / ÖZEL
Asistans hizmetlerinin önemi gün geçtikçe artarken, pek çok tüketici de sigorta şirketi tercihinde asistans hizmetlerinin kalitesine önem vermeye başladı. Dün, SigortaMedya’nın YouTube kanalına konuk olan Remed Assistance CEO’su Ali Güven Aykaç da asistans sektörünün, sigorta sektörü ve tüketiciler için önemine dikkat çekti. Sigorta şirketi ile beraber asistan sisteminin kalitesinin de sigorta poliçesi alacak insanların seçim kriterlerinden biri haline geldiğini vurgulayan Aykaç, “Tüm asistans sektörü olarak buna layık olabilmek için çok çalışmamız gerekiyor. Amaç, sigorta şirketi yöneticilerini, gece yataklarından uyandırmayan bir asistan sistemi kurmak” dedi. Türkiye’de şu anda 10’dan fazla şirketin, asistans hizmeti verdiğini belirten Aykaç, “İlk başlarda çok zorlanıyorduk. Şu anda sigorta ve otomotiv sektörlerinde yüzde 100 penetrasyona ulaşıldı. Asistans kullanmayan sigorta ve otomotiv kurumu yok. Sigorta sektöründe poliçelerin de ayrılmaz bir parçası haline geldi” diye konuştu.
Pandemi sınavını geçtik
Programda, pandeminin sigorta ve asistans sektörü üzerindeki etkilerini değerlendiren Aykaç, her iki sektörün de pandemi sınavını geçtiği görüşünde. Hem sigorta hem asistans sektörünün pandemiye ani yakalandığını hatırlatan Aykaç, “Burada teknolojisi ve personeli hazır olan şirketler biraz daha kolay adapte oldu. Özellikle, bulut santral teknolojilerini önceden adapte eden veya bunları kullanan şirketler çok daha avantajlı hale geldi. Genel olarak baktığımızda asistan sektörü pandemiye iyi cevap verdi. Sigorta sektörü de mükemmel cevap verdi. Gerçekten tüm yönetici arkadaşlarımı kutlarım. En ufak bir sorun hissedilmeden evden çalışma sistemleri, hasar sistemleri çok hızlı bir şekilde devreye girdi” dedi. Tek ürün veya tek grup ürünle çalışan asistans şirketlerinin bazılarının bu dönemde sıkıntı yaşadığını vurgulayan Aykaç, sözgelimi, sadece seyahat sigortası için çalışan şirketlerin vaka sayısının çok düştüğü ve çok ciddi gelir kaybı yaşadıkları görüşünde.
Remed’in ürün yapısı çeşitli
Remed’in ürün yapısının çok çeşitli olduğunu vurgulayan Aykaç, şirket olarak seyahat sigortaları, yol yardım, konut yardım, sağlık turizmi, ikame araç, çalışan destek sistemi gibi birçok alanda çalıştıkları için, bu yapının pandemi döneminde birbirini dengelediğini kaydetti. Remed olarak pandemi dönemindeki hizmetlerinden de bahseden Aykaç, şunları söyledi: “Remed Assistance olarak kapılar kapanmadan önce birçok insanı ülkelerine ulaştırdık. Afganistan’da kırsal kesimde yabancı uyruklu 4 kişilik bir mühendis grubunu oradan aldık. Türkiye’ye getirdik, tedavisini yaptırdık, eve geri gönderdik. Bunun gibi Tanzanya’an Küba’ya; Mısır’dan Polonya’ya bir çok ülkede pandemi döneminde çok kompleks asistans dosyalarını gerçekleştirdik.”
Türkiye’de ilk 2 şirket arasında yer almayı hedefliyoruz
Programda, Remed Assistance’nin hedefleri ile ilgili bilgi veren Aykaç, şunları söyledi: “Remed olarak bazı branşlarda lideriz. Türkiye’de ilk iki şirket arasında olmayı hedefliyoruz. Dünyada da çalıştığımız tüm ülkelerde ilk 3 şirket arasında yer alacağız. Bütün yatırımlarımız bu paralelde devam ediyor. Şu ana kadar kurumsal olarak sunduğumuz birçok hizmeti bireysel olarak sunma projemiz var. 12 ülkeye, direkt Türkiye’den hizmet veriyoruz. Bir Türk şirketi olarak bu ilk defa gerçekleşiyor. Ülkenin önemli hizmet ihracatçılarından biriyiz. Yeni sistemler, yeni ürünlerle bunları geliştirmeye devam edeceğiz.”
Dünyada asistans sektörünün gelişimine katkıda bulunuyoruz
Remed Assistance CEO’su Ali Güven Aykaç, programda Remed Assistance ile ilgili olarak da şu bilgileri paylaştı: “Remed Assistance, Türkiye’nin ilk asistans şirketlerinden biri. 1993 yılında kuruldu. Seyahat sigortalarından gelen bir kültürümüz var. 2019 yılında tam 102 ülkede operasyon gerçekleştirdik. Çöllerden buzullara kadar birçok coğrafyada mükemmel hizmet vermeniz lazım. Remed’in dünyanın her tarafında oluşturduğu kendi network’ü var. Bir de International Assistance Group üyeliği var. Dünyada 64 bağımsız asistans şirketinin oluşturduğu, Fransa merkezli bir yapı. Şu anda, dünyanın en büyük asistans network’ü durumunda. Biz de bunun yönetimindeyiz. Dünyada asistan sisteminin gelişimine de katkıda bulunuyoruz.”