23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Sigorta sektörünün dönüm noktası: İnovasyon

16 Şubat İnovasyon Günü’nde; sigorta sektöründeki inovasyon etkilerini uluslararası uzmanların görüşlerinden derledik. Uzmanların ortak görüşü inovasyonun sektörde bir dönüm noktası olacağı yönünde…

SİBEL CİNGİ / SİGORTAMEDYA

Bir taraftan pandemi, diğer taraftan gelişen teknoloji ve değişen tüketici ihtiyaçları; sigorta sektöründe radikal bir dönüşümünde fitilini ateşledi. Artan ve zorlaşan rekabette bir adım öne çıkmanın anahtarı artık inovasyonda… Dünya çapında inovasyonun gücü tartışılıyor. Uzmanlara göre sigorta sektöründe uzun ve kısa vadeli tüm başarılarda en büyük rolü inovasyon alacak.

İnovasyon artık bir derecelendirme değişkeni

Sigorta şirketlerinin finansal durumunu değerlendirmek için inovasyonu bir derecelendirme değişkeni olarak kullanmaya başlayan ABD’li kredi derecelendirme kuruluşu Best’in Mal ve Kaza Sigortaladı Derecelendirme Birimi Genel Müdürü Steve Chirico, “Bir kültürü olan ve daha rekabetçi olmak için değişimi yönlendiren süreçlere liderlik yapan şirketler mevcut. Zaman içerisinde şirketleri değerlendirdikçe bu ölçütlerin net gelir açısından ve yapı maliyetleri açısından fayda sağladığını fark ettik. İnovatif teknikler olarak tanımlamaya başladığımız bu unsurun kullanımıyla temel bir rekabet üstünlüğü elde ediliyor.

İnovasyon uygulayarak işlerini bir üst seviyeye taşıyan şirketlerle tanınmışlıkları sayesinde iş yapabilen şirketler arasında açık bir ayrım söz konusu” açıklamasını yapıyor.

İnovasyonda önemli bir yol alınacak

İngiltere merkezli telekomünikasyon şirketi BT’nin Servet Yönetimi ve Finansal Hizmetler Birimi’nde Sigorta Yöneticisi Alexandra Foster de; Insurance Business’a verdiği röportajda Covid-19 kriziyle birlikte işletme ve; tüketici alışkanlıklarının hızlı bir değişim sürecine girdiğinin altını çiziyor. Pandemi öncesi uzun bir süredir sigorta sektörünün durağan bir seyir halinde olduğunu belirten Forester’ın; röportajında şu açıklamaları dikkat çekiyor; “Pandemi ile birlikte sektördeki çalışma modeli ilk olarak evden çalışma modeline ve daha sonra da; hibrit çalışma modeline geçti. Firmalar işletme sürekliliğini sağlayacak kısa ve uzun vadeli çözümler sunmak için harekete geçti ve; hızlı bir şekilde tepki verdi.”

Alexandra Foster sigorta süreçlerinin daha fazla teknolojik hale geleceğini ve yapay zekadan çok daha fazla yararlanılacağını kaydediyor. Yapay zekanın sektör için önemli fırsatlar barındırdığını açıklıyor. Foster, “2020’de akıllı sigortalama ve sigorta talepleri yükselişe geçti. Yeni yılda da inovasyon ve yeni çalışma biçimleri açısından önemli bir yol alınacak” değerlendirmesini yapıyor.

Farklı sigorta modelleri keşfedilecek

Willis Towers Watson Küresel Fiyatlandırma ve Sigortalandırma Yöneticisi Dave Ovenden ise; 2021 yılında sigorta şirketlerinin farklı sigorta modelleri keşfedeceğini açıklıyor. Pandeminin sigortanın her alanında kendini hissettirdiğini dile getiren Ovenden; “Geleneksel olarak poliçelerin ve sigorta taleplerinin ele alınmasında yüzyüze temas gerekir. Covid-19, işyerlerinde yüz yüze yürütülmesi gereken işlere sınırlamalar getirdi. Bunun üzerine sigorta sektörü de işlerin her zamanki gibi devam etmesi için teknolojileri ve yenilikleri kullandı. Sektörün dijitallik ve inovatif yaklaşımı 2021 yılında da devam edecek. Dağıtım tarafında ise iyi aracı kuruluşlarla ellerini güçlendirmeleri gerekiyor. 2021 yılını bu açıdan iyi bir fırsat sunuyor” diyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER