25 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Sigorta sektörü yaraları sarmaya başladı

Depremin hemen ardından İzmir’de hasar tespit çalışmaları yaparak yaraları sarmaya başlayan sigorta şirketleri, gelen hasar ihbarlarına en hızlı biçimde cevap verebilmek için özel ekipler kurarak ödemelere başladı.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Türkiye’yi yasa boğan İzmir depremi hepimize çok şey öğretti… En başta depreme karşı hala hazırlıksız olduğumuzu öğretti. Kusurlarımızı, ayıplarımızı, eksiklerimizi yüzümüze vurdu. Saatler sonra enkazdan çıkan Eda, İdil, Elif, Ayda asla ‘umudumuzu’ kaybetmemeyi, Türkiye’nin dört bir yanından uzanan eller, yardımlaşmanın önemini, bir canı daha hayata kazandırabilmek için canla başla çalışan kurtarma ekipleri dayanışmayı yeniden öğretti bize… İlk günden beri sahada hasar tespit çalışmalarına başlayarak yaraları saran sigorta sektörü ise ‘yalnız’ olmadığımızı öğretti. Alarma geçen sigorta şirketleri, gelen hasar ihbarlarına en hızlı biçimde cevap verebilmek özel ekipler kurarak ödemelere başladı.

Benli: “Hızlı koordine olup çalışmalara başladık

Türkiye Sigorta İcra Kurulu Başkanı Atilla Benli, depremin ülkeyi derinden üzdüğünü belirterek, ”Kurum olarak tüm paydaşlarımızla birlikte hızla koordine olduk. Hasar tespit ve destek çalışmalarına başladık” dedi.

Bölge halkının yaşamlarına kaldıkları yerden devam edebilmeleri için sigortacılara büyük görevler düştüğünü dile getiren Benli, “Depremden etkilenen sigortalılarımız ve iş ortaklarımız 7 gün 24 saat çağrı merkezimiz ve tüm iletişim kanallarımızdan bize ulaşabilirler. Hasar ihbarlarını İzmir depremine özel olarak oluşturduğumuz sistem ile çok daha hızlıca alıyor ve süreçlerimizi tamamlıyoruz” açıklamasını yaptı.

83 hasar dosyası ulaştı

Benli sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye Sigorta’nın bölgedeki ilk hedefi hayat, sağlık, konut, iş yeri, kasko ve tekne sigortası poliçesi sahibi sigortalılarımızdan gelecek hasar ihbarlarının tespit çalışmalarını en kısa sürede tamamlayarak tazminat ödemelerini yapmak. 02 Kasım 2020 tarihi itibarıyla şirketimize Aydın ve İzmir illeri ağırlıklı olmak üzere yaklaşık 5 milyar TL teminat tutarında yangın, konut, mühendislik ve tekne branşlarında toplam 83 adet hasar dosyası ulaşmıştır. Bölge Müdürlüklerimiz ve acentelerimiz kanalıyla hasar ihbarları tarafımıza ulaştıkça müşterilerimizin zararını en hızlı şekilde karşılama ve hızlıca çözüm üretme sorumluluğu içerisinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

Türkiye deprem bölgesi “Sigortasız olmaz”

“İzmir depremi, ülkemizin deprem kuşağında olduğu gerçeğini bir kez daha hatırlattı” diyen Atilla Benli,  şöyle devam etti: “Türkiye Sigorta Birliği’nin iletişim çalışmalarında büyük bir hassasiyetle üzerinde durduğu ‘Sigortasız olmaz’ gerçeğini deprem, sel ve benzeri birçok doğal afette ne yazık ki acı bir şekilde öğreniyoruz. Ülkemizdeki sigortalılık oranının artırılması için başta Zorunlu Deprem Sigortası olmak üzere konut, sağlık, kasko ve iş yeri sigortalarının penetrasyonunu artırmak bizim en önemli sorumluluklarımızdan biri.”

Yaşar: Yaklaşık 1.5-2 milyar TL’lik bir hasar bekliyoruz

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, İzmir depreminden sonra sigorta sektörünün hızlı bir şekilde pozisyon aldığını belirterek, “Sigorta şirketleri olarak İzmir’in yanındayız. Gelen ihbarlarla ilgili sektör olarak çalışmalara başladık” dedi. İzmir’den hasar ihbarları almaya başladıklarını söyleyen Yaşar, “İhbarlar sigorta şirketlerine yeni yeni ulaşıyor. Elbette mal canın yongası. Ama şu anda insanlar canlarının derdinde. Sigorta şirketleri İzmir halkının yaralarını sarmak için gerekli koordinasyonu yaptı. Gerek Türkiye Sigorta Birliği, gerekse özel sigorta şirketleri ve DASK kurumu üzerine düşen görevi layıkıyla yapmaya çalışıyor” diye konuştu. Yaşar, kamu kurumlarına ihbarların geldiğine dikkat çekerek, şöyle devam etti: “Şu anda DASK’a yapılmış yaklaşık 2 bin 500 civarında ihbar var. Acil yıkılması gereken bina sayısı 26 civarında. Deprem sonucunda binalarda bazı hasarlar oluşabilir. Bu hasarları da zaten sigorta şirketleri hem DASK üzerinden hem de onu aşan miktarları ise konut sigortası üzerinden vatandaşa ödeyecek.”

Farkındalık artırılmalı

Yaşar, İzmir’in sigorta farkındalığının yüksek bir il olduğunu, buna rağmen sigortalılık oranının düşük olduğuna dikkat çekti. “Birinci derecede deprem bölgesinde yer alan İzmir’de bile zorunlu deprem sigortası yaptırma oranı yüzde 56. Neredeyse her iki konuttan biri sigortasız” diyen Yaşar, şu açıklamayı yaptı: “İzmir’de sadece 635 bin konutun zorunlu deprem sigortası var. Yine İzmir’de konut sigortası yaptırma oranı yüzde 25’ler civarında. Kaskoda da bu oran yüzde 25’lerde. Sigorta sektörü olarak deprem hasarlarının 1.5-2 milyar TL civarında olmasını tahmin ediyoruz. Bunlar gayri resmi rakamlar. İhbarlar sigorta şirketlerine yeni yeni ulaşıyor. Sigorta şirketleri olarak bizler yaraları sarmak için gerekli koordinasyonları hızlıca yapıyoruz.”

İşin ferdi kaza ve hayat sigortası tarafı da var

İzmir depreminden sonra sadece konut hasarları değil başka hasarlar da beklediklerini belirten Yaşar, “DASK’ın yanı sıra konut sigortaları hasarları var. Eşyaların oluşturacağı hasarlar var, araç hasarları var. Seferihisar bölgesinde tekne hasarları bekliyoruz. Çeşme ve Kuşadası’nda denizde çekilmeler oldu. Buralarda gelgit kaynaklı hasarlar olabilir. Bunun dışında ferdi kaza ve hayat sigortalarını ilgilendiren kayıplarımız var” dedi.

Yavuz Ölken: Yine deprem değil, binalar can aldı

Deprem Bölgesi’nden izlenimlerini SigortaMedya ile paylaşan Axa Sigorta Genel Müdürü Yavuz Ölken, “Elazığ’dan sonra aynı izlenim. Deprem değil, asıl binalar can alıyor” dedi. İzmir’e giden Axa Sigorta Genel Müdürü Yavuz Ölken, İzmir’de yerinde gördüğü manzaranın, Ocak ayında Elazığ’daki gördükleri ile aynı olduğunu vurgulayan Ölken, “Maalesef, zemin koşullarına, yönetmeliklere, kaliteli malzeme ve işçiliklere uygun binalar ayakta kalıyor ve canlarımızı korumayı başarıyor. Sonrasında da bina kullanılmaz olsa da sigorta sistemi devreye girecek” açıklamasını yaptı.  Ölken, “Daha fazla gecikmeden bina stoklarını güçlendirmeli ve sigortalılık oranını arttırmalıyız” mesajını verdi.

DASK çok gayretli

Bu bölgelerde DASK ekiplerinin olağanüstü bir gayretle çalıştıklarına dikkat çeken Ölken, “Teknoloji ve dijital çözümler ile çok hızlı çözümler yaratıyorlar. Bu da sektör açısından sevindirici” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER