Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2014 yılının sonuna ait reklam yatırımları verilerine göre sigorta reklamlarına yatırım bir önceki seneye göre artış gösterdi.
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan, 2014 yılının sonuna ait reklam yatırımları açıklandı. Reklam yatırımlarında yüzde 7’lik bir büyüme beklenirken, büyüme yüzde 4.3 olarak gerçekleşti. 2014 yılı toplam reklam yatırımları 5 milyar 938 milyon lira oldu. Sektör verilerini paylaşan Medya Asbaşkanı Demet İkiler, yatırımların umdukları gibi büyümemesinde seçim sürecinin etkili olduğunu kaydetti. İkiler, 2015 büyüme beklentilerinin yüzde 10 olduğunu ifade etti. İkiler, yatırımların paylarını şöyle açıkladı: “Yüzde 51.4’ünü televizyon, yüzde 19.90’ını dijital, yüzde 18.74’ünü basın, yüzde 6.50’sini açıkhava, yüzde 2.30’unu radyo ve yüzde 1’ini ise sinema reklamları oluşturdu.”
En hızlı büyüyen dijital reklam yatırımları
Medya yatırımlarında en yüksek payı alan mecranın televizyon olduğunu bildiren İkiler, dijital yatırımların gazetenin payına yetiştiğine işaret etti. 2014 yılı televizyon reklam yatırım payı, ölçüm yapılan televizyonlarda yüzde 80 olduğunu kaydeden İkiler, toplam gazete reklam yatırımının bir önceki yıla göre yüzde 2.11 azaldığını söyledi.
Dijital yatırımlar, mobil ve display reklamların payları toplandığında yüzde 14 ile en hızlı büyüyen yatırımlar oldu. Mobil ve display reklam yatırımları toplamda 565 milyon TL, arama motorları reklam yatırımları da 618 milyon TL olarak gerçekleşti. İkiler, toplam dergi reklam yatırımının bir önceki yıla göre yüzde 1.9, toplam açık hava reklam yatırımının yüzde 10.81, radyo yatırımının yüzde 2.76, sinema reklam yatırımının yüzde 8 arttığını ifade etti. Ana sektörler bazında bir önceki yıla göre reklam yatırımı artan sektörler finans-sigorta, hızlı tüketim, iletişim, otomotiv, ulaşım ve yan sanayi araçları, e-ticaret ve perakende olarak öne çıktığını belirten İkiler, 2014’te medya yatırımlarının dünyada yüzde 5.7 büyüdüğünü kaydetti.