Sigorta sektörünün, pandemi ile hızlanan dijital dönüşümü ses getirecek ve tüketicinin hayatını kolaylaştıracak yeni gelişmelere gebe. Dijital dönüşüm süreci ile sigorta sektörün yeni bir boyuta geçtiğini belirten 3Dstüdyo CEO’su Emre Kutlu, iddialı projelerin arefesinde olunduğunu söylüyor.
SİBEL CİNGİ / SİGORTAMEDYA
Djitalleşme pandemi ile birlikte hiç olmadığı kadar önemli hale geldi. Sadece belli bir kesim için de değil… Dijital dönüşüm, 7’den 70’e herkesin, eğitimden perakendeye, sağlıktan sanayiye her sektörün gündeminde. Kısacası Covid-19 ile dijitalleşme daha stratejik bir önem kazandı ve salgın dijital dönüşümün “hızlandırıcısı” haline geldi. Dijital dönüşümün en hızlı yaşandığı sektörlerden biri de sigorta oldu. Bir taraftan şirketler cephesinde yapılan yatırımlar, diğer taraftan devreye giren yeni düzenlemelerle sigorta sektörü tam anlamıyla ‘dijital dönüşüm atağına’ geçti…
Sektörün içinde bulunduğu bu dönüşüm süreci gelecek için de önemli ipuçları veriyor ve iddialı çalışmaların arefesinde olduğumuzun göstergesi olarak kabul ediliyor. Uzaktan müşteri edinimi sağlayacak yüz tanıma teknolojisi, yeni ileşitim araçları ve yaratıcı satış kanalları ile sigorta sektöründe yeni bir boyuta geçiliyor.
Birçok başlığın altı teknoloji ile dolduruldu
Bu süreçte sigorta sektörünün en önemli partnerlerinden biri olan 3Dstüdyo CEO’su Emre Kutlu ile dijital dönüşümün başrolde olduğu yeni dönemi konuştuk… Sigorta şirketlerinin bayi, acente ve müşteri toplantılarını canlı yayın, kapalı devre ve etkileşimli gerçekleştirebileceği üç boyutlu konferans salonu platformu tedarik eden ve bu etkinlikleri de bizzat gerçekleştiren 3Dstüdyo CEO’su Emre Kutlu, “Sigorta sektörü yalnızca Türkiye değil dünyada da dijitalleşmenin ve dijitalleşme ihtiyacının en çok konuşulduğu sektörlerden bir tanesi konumunda diyor.
Kutlu bunun sebebini ise şöyle açıklıyor: “Bunun en önemli sebebi özellikle sağlık ile ilgili son yıllarda ortaya çıkan salgın problemi. Salgın neticesinde oluşabilecek sağlık problemlerine karşı insanlar sağlık sigortaları hakkında daha bir dikkatli olmayı öğrendiler. Onun haricinde yine salgın döneminde evlerine kapanan ülkeler ortaya çıkmaya başlayınca uzaktan eksper, uzaktan müşteri edinimi, dijital müşteri tanıma, uzaktan sağlık desteği gibi bir çok başlığın altını teknoloji ile doldurmak gerekti. Bu ülkemizde de bu şekildeydi. Geçen sene sigorta satışlarının uzaktan ve dijital ortamlardan yapılabilmesinin önünü açan düzenlemeler, ülkemizde sigortacılık alanında çok başka bir boyuta geçtiğimizin habercisiydi.”
Yüz tanıma yapay zekası öne çıkacak
Bankacılık sektöründe uygulanmaya başlayan Know Your Customer (KYC) yani imza gerektirmeden yüz tanıma teknolojisi ile uzaktan müşteri edinme trendinin sigortacılık sektöründe de kullanılacağının konuşulduğunu vurgulayan Kutlu, “Önümüzdeki dönemde en çok yatırım yapılacak konularından birisi de imza gerektirmeden yüz tanıma yapay zekası ile uzaktan müşteri edinimi olarak karşımıza çıkacaktır” diyor.
Yeni iletişim araçlarına yatırım parlayacak
Kutlu, sektörde iletişim araçlarına yönelik de daha çok yatırım yapılacağını söylüyor. “Bu iletişim araçları nelerdir?” sorusuna ise şu yanıtı veriyor: “Pandemi sürecinde sigorta şirketlerin canı kanı olan acenteler ile iletişim büyük sekteye uğradı, bu iletişimi dijital ortamda yapmak sadece karşılıklı kamera görüntüleri ile konuşmak değil, daha başka etkileşimlere de yine online kanallar ile girebilmek demek olacak. Ödül törenleri, yıllık toplantılar v.b. etkinlikler acenteler ile daha keyifli ve gerçeğe yakın bir online platform içerisinde uygulanır olmak zorunda kalınacak. Bu müşteri iletişimleri için de geçerli bir konu olarak karşımıza çıkacak.
Eski usul ile iş yapmak imkânsız olacak
Dijitalleşmede problem yaşayan eski usul acentelerin yeni çağa uyum sağlaması için çalışmalar yapılması gerektiğini altını çizen Kutlu, “Önümüzdeki dönemin eski usul iş yapmanın imkânsız olduğu bir dönem olacağı kesin. Acenteleri dijitalleştiren ve onları dijitalden müşterilere eriştirebilen çözümler büyük önem taşıyacak ve bu alanda önemli yatırımlar gündeme gelecek” diyor.
Sigorta sektöründe online perakende satış devlerini de göreceğiz
Önümüzdeki dönemde sigortayı dijitalden tüketiciye ulaştırma alanında önemli girişimlere de tanıklık edeceğimizi belirten Kutlu, şöyle devam ediyor: “Online perakende satış devlerinin de hazırlıklarını yaptığı bu girişimler yakın zamanda birer birer piyasaya sürülecektir. Bu gelişmeler sigortacılık sektörü ve ülke için çok güzel olmak ile birlikte acenteler için ciddi büyük bir problem. Ülkemizin acenteleri bir anda sahipsiz bırakmayacağına inanlardan biriyim. Burada acentelere ve sigorta şirketlerine ciddi bir dijitalleşme yol haritası yükü düşmekte. Herkes taşın altına elini koymalı.”
Teknoloji ile sigorta kolay ulaşılabilir hale gelecek
“Sigorta bilincinin ve sigorta primlerinin yükseltilmesi istiyorsa ülke içerisinde kolay erişilebilir sigorta hizmeti anlayışına destek olunmalı ve yatım yapılmalıdır” diyen Emre Kutlu, “Kısa vadede hızlı bir şekilde tüketicinin karşılaştırmalı sigorta tekliflerini almaya başladığını gözlemleyeceğiz. Hatta bu hizmetleri başka bir ihtiyacını satın alırken yanında satın alacakları kadar basit yapacaklar.
3Dstudyo, gerçeğe yakın platform ihtiyacını karşılıyor
3Dstudyo olarak sigortacılık sektörünün pandemi nedeniyle karşılaştığı en büyük problemlerden biri olan iletişim alanında önemli bir çözüm ortağı olduklarını belirten Kutlu, “www.3Dstudyo.com girişimi ile sigorta şirketlerinin bayi, acente ve müşteri toplantılarını canlı yayın, kapalı devre ve etkileşimli gerçekleştirebileceği üç boyutlu konferans salonu platformu tedarik ediyor ve etkinliği de bizzat gerçekleştiriyoruz. Bu platformda dinamik kamera açıları, ışık ve havai fişek gösterileri ile sigorta şirketleri ve acenteleri tıpkı otel etkinliklerinde buluşturur havasında biraraya getiriyoruz” diyor.
Pandeminin etkisi sebebiyle yapılamayan kalabalık ve yüz yüze toplantıların yerine geçen klasik zoom ve teams ekranlarının dışında gerçeğe yakın platform ile ihtiyacı karşılayan 3Dstüdyo, hem Türkiye’de hem de yurtdışında kurumların online toplantı ihtiyacını çözmeye devam ediyor. Platform, gerçeğe çok yakın üç boyutlu bir konferans salonunda gerçekleştirilecek bir etkinlik için üst düzey teknoloji, etkinlik ya da 3D bilgisine sahip olmaya gerek kalmadan, herkesin kolayca kullanabileceği bir arayüz üzerinden kullanıma sunuluyor.
Kurumlar için sağladığı etkinlik kayıt sayfası ve etkinliğe katılım sayfası ile kurumun kapalı devre ya da herkese açık etkinlikler geliştirebilmesine olanak sağlıyor. 3Dstudyo, gerçeğe çok yakın bir canlı yayını sunmak üzere anlık değişebilen kamera açıları, sahne ve seyirci ışıkları, havai fişekler, müzik, seyirci alkışı, kahkaha gibi etkileşimi artıran fonksiyonlara sahip.