SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar, Posta Gazetesi’deki makalesinde sigorta bilinirliğini gündeme getirdi. Kantar’ın “Sigorta ne demek bilmeyen kaldı mı?” başlıkla yazısı şöyle…
Evet mutlaka vardır. Geçmişte olduğu gibi elektrik sigortası ile karıştırılmıyor ama sigortaya dokunmayan geniş bir kitlenin olduğu da bir gerçek.
Belki çok haksızlık etmiş olabilirim. Sigorta denilince, trafik sigortası, DASK, Bireysel Emeklilik, kasko hatta TARSİM gibi sigorta türlerini duymuş olanların sayısı bir hayli fazla. Özellikle trafik sigortası bireylere en çok dokunan sigorta branşı.
Son günlerde Tamamlayıcı Sağlık Sigortası çok popüler. Sigortanın faydasını duyan mutlaka yaptırmak istiyor. DASK’ı anlatmaya gerek yok. O zaten kendini her deprem sonrası hatırlatıyor. Tarım sigortaları (TARSİM) önemli bir kesimin ilgi alanında.
Geçtiğimiz hafta ürünleri zarar görmüş çiftçi bir kadının, “keşke yaptırsaydık, bu işten büyük zararımız oldu” dediği basına yansıdı. Üstelik tarım sigortalarında Devlet desteği de var.
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tüm kesimlerin rızası alınmalı
Otomobili olan herkes mutlaka Kasko yaptırmak istiyor. Bireysel Emeklilik Sistemi de devlet destekli bir emeklilik birikim sistemi. Şimdi bu Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’ne evrilmeye çalışılıyor. Burada yapılması gereken ise tüm kesimlerin rızası ve menfaati korunarak düzenlenmesi. Mutlaka buna dikkat edilmeli. Öte yandan yukarıda anlattığım sigorta ürünlerini kime anlatsak yaptırmak isteyecektir.
Bunun için sigorta vatandaşlarımıza çok iyi anlatılmalı. Bunu yapacak olan sigorta dağıtım kanalı temsilcileri tüketicilere tüm samimiyetleriyle bunları bıkmadan, yorulmadan anlatmalı. Sadece anlatmak da yetmez. Diğer taraftan arkadan genç bir nesil geliyor.
Bunların da değerleri oluşmaya başladı. Yani sigorta ihtiyaçları doğuyor. Bu kesime ise özellikle sosyal medyadan ve internetten ulaşılması en doğru yöntem. Çünkü onlar alışverişlerini buralardan yapıyorlar. YouTube Kanalı SİGORTA EKRANI’na konuk olan dijital pazarlama uzmanları Metin Öngüç ve Ebru Erciyas çok uygun maliyetlerle yeni sigortalılara ulaşılması konusunda bilgiler aktardı.
Bu yöntemler tüketiciye sigortanın faydasını anlatmak için gerekli. Farkındalık yaratmak için de önemli bir yol. Ama tüketiciler istediklerinde sadece bir acenteye bile giderek tüm sigorta ürünleri hakkında bilgi edinebilirler.