TOFED’in 6 yıl önce başlattığı Shell Kart projesi, otobüsçünün en ağır maliyeti olan akaryakıt maliyetlerinde önemli bir indirim sağladı. Mehmet Erdoğan
6 yılda TOFED&SHELL kart kullanan sektör mensubu sayısı 10 binlerle ifade edilmeye başladı. Bu rakam ve şu ana kadar sektörümüze sağladığı fayda ortaya konduğunda, bu sektörün elinde bulundurduğu toplu alım kozunu daha verimli kullanmamız gerektiğini bir kere daha anlaşıldı. Buradan hareketle sektörümüzün ihtiyaç duyduğu sigorta türlerinin de daha ekonomik olabilmesi için girişimlerde bulunduk…
Ve ortaya TOFED Sigorta projesi çıktı
Karayolu ile şehirlerarası yolcu taşımacılığı sektörü olarak bizler yıllık 24 milyar lirayı sigortaya ayırıyoruz. Yani kazancımızın büyük bir kısmı sigorta maliyetlerine gidiyor. Kasko, trafik, koltuk, manevi sigorta gibi ihtiyari veya zorunlu sigortalara ödenen meblağların yüksekliği bizi bu konuda da proje üretmeye itti. TOFED sigortanın ortaya çıkmasında son yıllarda iyice artan sigorta primleri de etkili oldu. Akaryakıt kadar önemli bir maliyet olarak sektörün tepesinde Demokles’in kılıcı gibi sallanmaya başladı.
Alternatif teklifler
Sektöründe bilinirliliği hayli yüksek olan bir sigorta şirketi ile yaptığımız anlaşma sonucunda üyelerimize 17 farklı sigorta şirketinden farklı teklifler sunabiliyoruz. Bu aşamada sektörümüzün büyüklüğünü en avantajlı fiyatları alabilmek için kullanıyoruz, kullanacağız. Toplu alımlar veya ortak satın almalar söz konusu olduğunda yapılacak indirimlerin azamisini bu şekilde sektörümüze sunabileceğiz. Amaç istenilen düzeyde, hatta tek haneye inmiş olan enflasyon düzeyinde dahi artmayan gelirlerimizi dikkate alarak, giderlerimizin çığ gibi büyümesini engellemek…
Zengin yatıp fakir uyanmak
Rahmetli babam söylerdi; “Otobüsçülük riskli iş. Gece zengin yatıp sabah elinizdekini avucunuzdakini yitirmiş halde fakir kalkabilirsiniz” derdi. Olası ve elbette istenmeyen bir kazanın ardından yitirilen canlara mı üzülürsünüz, kaybettiğiniz mal varlığına mı, yoksa ödemek zorunda olduğunuz tazminatlara mı, bilemezsiniz. Manevi tazminatlar ise işin cabası… Hayatını kaybeden yolcumuzun yakınlarına, yaralanan yolcularımızın kendilerine sosyal statüsü de dikkate alınarak milyonlarca lira tazminat ödemek zorunda kalışımız ve bu manevi tazminatların sigorta kapsamına alınmasında yaşanan zorluklar yıllar boyu otobüsçünün belini büktü ve hala bükmeye devam ediyor…
Nereye kadar?
Bir yandan zorunlu sigorta prim maliyetlerinin katlanarak artması, diğer yandan manevi sigortalar konusunda taraflar anlaşmış olmasına rağmen mevzuatta gerekli olan basit değişikliğin yapılmamış olması sektörümüzün sıkıntılarının büyümesine neden oluyor.
TOFED Sigorta ile prim maliyetlerinde indirim sağlandı, şimdi yakın vadeli hedefimiz manevi sigortaları düşük maliyetle zorunlu sigortalar kapsamına aldırmak. Sektörden aldığımız güçle bunu da başaracağımıza inanıyorum…
Kaynak: Ulaştırma Dünyası