Siber saldırıların küresel ölçekte maliyetinin 3 yıl içinde 20,6 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini söyleyen IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO’su Murat Çiftçi, “Pandemi döneminde yaşadığımız dijital dönüşüm ve o süreçte yaşanan siber saldırılar sonucu dinamik bir piyasaya kavuşan siber sigortalar, 2021 yılından 2022 yılına kadar olan süreçte tahminlerin ötesinde arttı.” dedi.
Bireyselden KOBİ’ye, kurumsaldan holdinglere her kesim için büyük risk taşıyan siber saldırıların sayısı her geçen gün artıyor. Dünyada her 39 saniyede bir yaşanan siber saldırıların yüzde 95’i ise bireylere ve KOBİ’lere yönelik.
IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO’su Murat Çiftçi, global çapta hazırlanan raporlara göre 2015 yılında yaklaşık 3 trilyon dolar olan siber saldırı suç maliyetinin 2021 yılı sonu itibarıyla 6 trilyon dolara ulaşmasının beklendiğini belirterek “Bu rakam Türkiye’nin gayrisafi milli hasılasının neredeyse 7-8 katı. 2020’de brüt yazılı primler (GWP) olarak 7 milyar dolar değerindeydi ve 2025 yılına kadar 20,6 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2020’den sonra pandemi döneminde yaşadığımız dijital dönüşüm ve süreçte yaşanan siber saldırılar sonucu dinamik bir piyasaya kavuşan siber sigortalar, bilinirliğin de artmasının etkisiyle, 2021 yılından 2022 yılına kadar olan süreçte tahminlerin ötesinde arttı.” dedi.
Siber saldırılar, risk algısında ekonomik belirsizlikten sonra ikinci sırada
Çiftçi, siber sigortalara yönelik temel olarak kurumsal müşterilere hizmet verildiğini aktararak “Türkiye’de şirketlerin risk algısına baktığımızda, siber tehdit ve saldırılar, yüzde 61 ile ekonomik belirsizlikten sonra ikinci sırada yer alıyor. Türkiye’deki siber sigorta sahipliği ise yüzde 33 seviyelerinde. Ülkemizde sunulan siber sigorta ürünlerinin içeriğine baktığımızda da eski haline getirme, siber fidye, güvenlik ve gizlilik ihlali, ağ güvenliği, iş durması, siber suç, ödeme güvenliği ve medya sorumluluğu alanlarında teminat verildiği görülüyor. IBS olarak ise uzun süredir siber sigortalar üzerinde çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Çok çeşitli firmalar ve kurumlar için yaptığımız çalışmalar ve uzman ekibimiz sayesinde sektör trendlerini takip eden ve müşteriye terzi işi ürünler sunabilme olanaklarına sahibiz. Sahip olduğumuz global networkler ve anlaşmalar dünyanın her yanındaki siber pazarlara erişimimizi sağlıyor.” şeklinde konuştu.
Siber poliçe, kurum ihtiyaçlarına uygun olmalı
Siber sigorta seçimi konusunu da değinen Çiftçi, “Siber sigortalar için ayrılacak bütçe, risklere ve kurumun alacağı güvenlik önlemine göre değişim gösteriyor. Bunun yanı sıra her siber poliçe, kurum ve kuruluşun ihtiyaçlarına uygun olmalıdır. Bu noktada bilgilerin şeffaf paylaşılması ve gerekli siber önlemlerin poliçe yapımından önce kontrol edilmesini öneriyoruz. Agresif bir hale dönüşen siber piyasasında artık 2 faktörlü doğrulama sistemi oluşuyor ve siber afet süreklilik planı sahibi olmayan kuruluşlara çok daha fazla prim uygulanıyor. Bu durumun da mutlaka dikkate alınması gerekiyor.” açıklamalarında bulundu.