5 Kasım 2024, Salı
spot_img

Sevdikleriniz ‘hayat sigortası’ ile güvencede

Posta Gazetesi’nin bu haftaki Hayatımız Sigortalı sayfasında manşetten verilen “Sevdikleriniz Hayat Sigortası ile güvencede” başlıklı haberde sigortalı adedinin 22 milyonu geçtiği hayat branşı işlendi. Haberde son dönemlerde hayat sigortasında önemli gelişmeler yaşandığına dikkat çekilen

 Posta Gazetesi’nin bu haftaki Hayatımız Sigortalı sayfasında, “Sevdikleriniz Hayat Sigortası ile güvencede” başlığı ile verilen haberde, sigortalı adedinin 22 milyonu geçtiği hayat branşına yer verildi. Son dönemlerde hayat sigortasında önemli gelişmeler yaşandığına dikkat çekilen haberde, tüketicilerin özellikle bu yıl kredili hayat dışındaki ürünlere de ilgisinin arttığı belirtildi. Bu ürünlerin başında da ‘Birikimli Hayat Sigortaları’ ile ‘Eğitim Sigorta’sı geliyor.

Kredili hayat dışındaki ürünlere de ilgi artıyor

Türkiye’de sigorta sektöründe potansiyeli en fazla olan branşların başında ‘hayat sigortası’ geliyor. Türkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerine göre, yılın ilk 5 ayında yüzde 17.5 büyüyen hayat branşının, sektörde toplam prim üretimi içindeki payı yaklaşık yüzde 14 olduğu dikkate alındığında potansiyelin büyüklüğü daha da iyi ortaya çıkıyor. Ancak, son zamanlarda hayat sigortasında önemli gelişmeler dikkat çekiyor. Tüketicilerin bu yıl kredili hayat dışındaki ürünlere de ilgisi artıyor.

can

Ağırlık ‘uzun süreli hayat’ ve ‘yıllık hayat’ta

Türkiye’de hayat sigortası satışlarına bakıldığında, sektörde hayat branşındaki üretimin önemli bir kısmı, bankaların verdikleri kredilerle birlikte yapılan hayat sigortası satışlarından oluşuyor. Hayat sigortası satışlarında (ferdi + grup) toplam dağıtım kanalları içinde banka kanalının payı yaklaşık yüzde 80 düzeyinde. Bankaları yüzde 10 ile acente ve broker kanalı izliyor. Toplam ürün satışlarında ise ağırlığı, ‘uzun süreli hayat’ ve ‘yıllık hayat’ alıyor.

Acenteden satışlar da artıyor

Sigorta şirketleri son yıllarda hayat sigortası alanında geliştirdikleri yeni ürünlerle pazarı büyütüyor. Örneğin hayat ve emeklilik şirketlerinin farklı isimlerle satışa sunduğu ve risk gerçekleşmediğinde sigortalıya belli bir dönem sonunda ödediği primi geri iade eden ‘prim iadeli hayat sigortası’ ya da son dönemin moda ürünü ‘eğitim sigortası’ bu ürünlerin başında geliyor. Sektör temsilcileri, acente kanalından, söz konusu ürünler dışında yıllık hayat, uzun süreli hayat gibi ürün satışlarında da bu yıl bir hareketliliğin olduğunu dile getiriyor.

Kaskoya ufukta zam görünüyor

 Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın bu hafta Posta’daki yazısının başlığı ise; “Kaskoya ufukta zam görünüyor” oldu.

Bu haftaki köşesinde, dövizdeki dalgalanmalara yer veren Can Kantar, motorlu taşıt sigortalarında geçtiğimiz dönemde yapılan artışların enflasyonun altında olduğuna dikkat çekti. Can Kantar, yazısında artan yedek parça fiyatlarına dayalı olarak trafik ve kasko sigortalarında ilave bir artışın kaçınılmaz olduğunu vurguladı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER