23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Selfie ile sağlık sigortası devrede

Djital yatırım atağına geçen sigorta sektöründe yüz tanıma teknolojisi ile yeni bir döneme girildi. Bu trendin öncülerinden olan Tamamliyo.com, geliştirdiği ‘yüz tanıma teknolojisi’ ile kişisel bilgilerin paylaşılmasına ihtiyaç duymadan teklif verme sistemini devreye soktu.

Tamamliyo.com Proje Yöneticisi Metin Öngüç, ilk kez kullanılan bu yöntem ile sadece bireylerin değil, 20 kişinin bile birlikte selfie çektirerek ayrı ayrı sağlık sigortası teklifi alabileceğini söyledi. Pandemi öncesinde başlayan dijitalleşme adımları pandemi döneminde tüm alanlarda olduğu gibi sigortacılık sektöründe de hız kazandı.“Acentelerden dijital danışmanlık talebi pandemiden önce de vardı” diyen Tamamlıyo.com Proje Yöneticisi Metin Öngüç, bugün gelinen noktada artık acentelerin; “Bir web sitem olsun” düşüncesinden çok daha ileri adım atarak on-line tarafta imza atmak için yeni yollar aradıklarına dikkat çekti. Bu süreçte daha önce denenmemiş bir yöntem geliştirerek, yüz yanıma teknolojini sigortacılıkta kullanmaya başladıklarını ifade eden Öngüç, YouTube’da yayınlanan Sigorta Ekranı programına konuk oldu. Programda program sunucusu Damla Özafşar’ın sorularını cevaplayan Öngüç, geliştirdikleri yüz tanıma teknolojisinin detaylarını anlattı. Acentelere vakit kaybetmeden dijitalleşme çağrısında bulunan Öngüç, çeşitli tüyolar da verdi.

Yüz tanıma teknolojisini kullanma fikrini nasıl geliştirdiklerini programda anlatan Öngüç, “Görüntü işleme teknolojisi ile sağlık sigortası fiyatlandırması projemizi, ‘Müşterilerden hiçbir kişisel bilgi almadan fiyatlandırma yapabilir miyiz?’ sorusu üzerine bulduk. İnsanlar teklif almak istediklerinde, ad-soyad, telefon, e-mail ve kimlik numarası gibi bütün kişisel bilgilerini veriyorlar. Daha poliçeyi alıp almayacakları belli değil. İnsanların kimlik numarası istendiğinde teklif almaktan vazgeçtiklerini gördük. Kimlik numarası alınmadan müşteriye yüzde 100 bir fiyatlandırma yapılamıyor” dedi.

Tek fotoğrafla 6 şirketten teklif alınabiliyor

Tamamlayıcı sağlık sigortası teklifi için cinsiyet, yaş ve şehir gibi bilgilerin girilmesinin yeterli olduğunu kaydeden Öngüç, şunları söyledi: “Biz ‘Görüntü teknolojisi ile bunu yapabilir miyiz?’ diye araştırdık ve bulduk. Şu an insanlar ad-soyad ve telefon numarası dışında hiçbir şekilde herhangi bir kişisel bilgi vermeden sadece fotoğrafını yükleyerek 6 tane sigorta şirketinden on-line olarak fiyat alabiliyorlar. Tabii bu fiyatlar yüzde 100 doğru fiyatlar değil. Yüzde 15 değişkenlik olabiliyor. Yüklenilen fotoğraflar 30 gün sonra sistemden siliniyor. Bu proje yurt dışında yapılıp Türkiye’ye gelseydi şu an herkes bunu konuşuyordu. Ama biz yaptığımız için sıradanmış gibi geliyor insanlara.”

İster tek fotoğraf ister aile fotoğrafına teklif alın

Bugün kullanılan sistemi geliştirmek için çalışmaya devam ettiklerini belirten Öngüç, bundan sonraki süreçte ferdi kaza ve hayat sigortaları konusunda da insanların fotoğrafları üzerinden fiyatlandırma yapacaklarını ifade etti. “Uygulama tek bir fotoğraf ile fiyat alınan bir uygulama değil” diyen Öngüç “İsterseniz ailenizle selfie çektirip aile fotoğrafınız yükleyebilirsiniz. 20 kişi bir karede olabilir. 20 kişinin tek tek cinsiyetini, yaşını hesaplayıp grup sağlık sigortası fiyatı verebiliyoruz” şeklinde açıklamasını yaptı.

On-line tarafa öncelik verilmeli

Pandemiyle birlikte acentelerin dijital satış performanslarında artış yaşandığını dile getiren Öngüç, özellikle sağlık sigortalarındaki artışa dikkat çekti. “Bu artışı TSB’nin verilerinde de görebiliyoruz. Geçen yıla oranla yüzde 50 artan bir sağlık sigortası oranı var” diyen Öngüç şöyle devam etti:
“On-line satışın büyük bölümü takip ile ilgili. Acente müşterisini takip ediyor mu etmiyor mu? Dolayısıyla bu iş tek başına olmaz. Yani acente patronu bu işin başında duramaz. Görüştüğümüz acentelere şu soruyu soruyoruz? Acentenizden içeriye bir müşteri girdi ve ‘Aracımı çekiyorlar, benim sigortamı yapar mısınız’ dedi. Tam o esnada on-line olarak bir talep geldi. Hangisine cevap verirsiniz. Acente eğer dükkânına gelen müşteriye cevap verirse on-line taraf bitmiştir. İşte burada böyle bir ince çizgi var. On-line taraf acenteler için biraz daha öncelik olmalı. Bu iş anlık kâr getiren bir iş değil. Uzun bir süreci var ve branşa göre değişiyor.”

Acenteler dijitalde erken yer almalı

Şirketlerin artık on-line’de yer almalarının kaçınılmaz bir durum haline geldiğini ancak yeterince çaba gösterilmediğini anlatan Öngüç, on-line’a çıkmak için acentenin elinde birkaç malzeme olması gerektiğini, vizyon sahibi olmanın ise öncelikli kural olduğunu ifade etti. Öngüç, izlenmesi gereken adımlarışöyle özetledi:“Acentenin ‘Ben bir yatırım yapacağım, belki biraz da zarar edeceğim…’ demesi ve bunu kabul etmesi gerekiyor. Bununla ilgili minik bir ekip kurmalı. Tabii bütçe de ayırmalı. Acenteler dijitalde var olmak için çaba sarf ediyor. Ama çok büyük bir çaba var mı? Maalesef yok! Acenteler dijitalde ne kadar erken kendilerine yer bulurlarsa o kadar fazla yol kat ederler.”

“Bir ürüne odaklanın ve reklam bütçenizi ona verin”

Online satışa çıkmak kadar reklam çalışması yapmanın da önemine değinen Öngüç  “Acenteler pazarlamadan çok satış odaklı çalışıyor. Acentelerin online satışa çıktığında nasıl rekabet edeceği konusunu çok anlattım. Diyorum ki; eğer çok bütçeniz yok ise online tarafta bütün ürünlerle ilgili çalışma yapmayın. Şimdi bir acentenin DASK reklamı yapıp ondan gelir elde etmesi imkânsız. Çünkü DASK’ın komisyon oranları belli. Acente, online reklama harcayacağı parayı DASK’tan kazanamaz. Acentelere önerim şu; bir ürüne odaklanın ve reklam bütçenizi ona verin” dedi

Online birleşmelerin zamanı geldi

Acentelerin bu dönemde farklı çözümler üzerinde mesai harcamalarını öneren Öngüç, birden fazla acentenin bir araya gelip proje yapmasının da mümkün olduğunu söyledi. “Bu proje yapılırken acentelerin birleşmesi değil, bir ürün üzerinde iş birliği yapmaları lazım” diyen Öngüç, “Acenteler eğer fiziksel ortamda ortak iş yapamıyorsa, bunu on-line olarak çok rahat yapabilirler. Harcanan para, gelen müşteri ve komisyon belli olacağı için güzel projeler ortaya çıkabilir. On-line acente birleşmelerini önümüzdeki süreçte çok daha fazla göreceğiz” şeklinde konuştu. Birçok sigorta acentesinin pandemi sürecinde zorluklar yaşadığına dikkat çeken Öngüç, “Bu nedenle birleşmenin zamanı geldi. Acenteler fiziksel ortamda olmasa bile on-line ortamda birleşmeli. Çünkü sigorta acenteden alınır” değerlendirmesinde bulundu.

Sigorta geleceği şekillendirir

Programın sonunda Sigorta Haftası’na yönelik mesaj veren Öngüç, “Sigorta Haftası ile ilgili benim sloganım; ‘Sigorta geleceği şekillendirir’ şeklinde. Çünkü sigorta ileride oluşabilecek bütün riskleri karşılayan inanılmaz bir imkân. İnsanlar 20 liraya 40 liraya fal baktırıyorlar. Aslında bu paraya bir ferdi kaza sigortası yaptırsalar başlarına gelebilecek tüm olumsuzlukları karşılayabilirler” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER