5 Aralık 2025, Cuma
spot_img

Sektörün “Referans” noktası olacağız

Kiler Holding bünyesine katılan Generali Sigorta, yeni ismiyle “Referans Sigorta” olarak sektörde güvenin simgesi olmayı hedefliyor. Dijitalleşme ve acente odaklı iş modeliyle sektörde fark yaratmaya hazırlanan şirket, kısa vadede büyüme planlarını açıkladı.

Kiler Holding’in bünyesine katılan Türkiye’nin en köklü sigorta şirketlerinden Generali Sigorta, bugün İstanbul Sapphire’de düzenlediği basın toplantısında yeni ismini ve vizyonunu açıkladı. “Referans Sigorta” adıyla yoluna devam etmeye karar veren şirket, sektörde “Referans Noktası” olma hedefiyle çalışmalarına başladığını duyurdu.

Şirketin gelecekteki hedefleri ve sektörde yaratmayı planladığı dönüşümle ilgili detayların aktarıldı toplantıda konuşan Referans Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, Generali Sigorta’nın Kiler Holding’e katılmasının, finans sektöründeki büyüme stratejilerinin bir parçası olduğunu ifade etti. Kiler, “Köklerimize ve değerlerimize sahip çıkarak faaliyet gösterdiğimiz her sektörde öncü olmayı başardık. Sigortacılık sektöründe de aynı azim ve kararlılıkla ilerleyeceğiz. Generali Sigorta’nın 162 yıllık mirasını devralarak vatandaşlarımızın güvenle başvuracağı bir marka oluşturuyoruz. Referans Sigorta, güvenin yeni adı olarak sektörde fark yaratacak” şeklinde konuştu.

“Sigortacılığın daha çok önem kazandığı bir dönemdeyiz”

“Ulaşılabilir olma, hakkaniyet, açıklık ve şeffaflık olmazsa olmaz değerlerimizdir” diyen Kiler, sözlerine şöyle devam etti: “İşte tam da bu noktada General Sigorta ile yollarımız kesişti. Belirsizliklerin arttığı, savaşların, küresel afetlerin çoğaldığı, ekonominin yeniden şekillendiği, öngörülemeyenlerin öne çıktığı bir dünyada sigortacılık daha da önem kazanıyor. Vatandaşlarımız, böylesi riskli bir alanda gözleri arkada kalmadan güvenle çalışabilecekleri kurumlar arıyorlar. Biz de güvenin yeni adı olarak vatandaşlarımızı rahat ettirecek yeni hizmetlerle yanlarında olacağız.” 

“Sigorta sektörüne yeni bir başarı hikayesi katmak istiyoruz”

Türkiye’nin dört bir yanında sahip oldukları ticari birikim ve geniş müşteri kitlesiyle sigorta sektöründe hızlı yol alacaklarına inandıklarını söyleyen Kiler, “Hedefimiz her geçen gün büyüyecek müşteri kitlemize daha güvenilir, daha yenilikçi ve daha sürdürülebilir çözümler sunmak. Müşteri ihtiyaçlarında onların çözüm ortağı olan bir şirket olarak sektöre yeni bir soluk getirmek istiyoruz. Sermaye gücümüzle Generali Sigorta’nın mevcut değerlerini güçlendirerek Türkiye’de sigorta sektörüne yeni bir başarı hikayesi katmak istiyoruz. Generali Sigorta Türkiye’de 162 yıldır hizmet veriyor. Geçmişte yaptığı, başardığı işler var ama bundan sonra biz bu başarının üzerine çok daha farklı hikayeler yazmak istiyoruz” dedi.

“Sektörde önemli bir yer edineceğiz”

Referans Sigorta Genel Müdürü Oğuz Karahançer ise sektörde yeni bir sayfa açtıklarını söyleyerek “1994 yılından bu yana Türkiye’nin önde gelen yerli ve milli yatırım gruplarından biri olarak gayrimenkul, perakende, enerji ve turizm gibi pek çok sektördeki başarılı yatırımlarıyla tanınan Kiler Holding çatısı altında güvenin yeni adı olarak sektörde kendimize önemli bir yer edineceğimizden hiçbir şüphemiz yok” dedi.

“Güven ve çözüm merkezi olmayı hedefliyoruz”

Sigortacılığın yalnızca bir poliçe sunmak olmadığına, aynı zamanda güven vermek ve belirsizliklere karşı bir koruma kalkanı sağlamak olduğuna dikkat çeken Karahançer, “Generali Sigorta’nın köklü geçmişinden aldığımız güç ve Kiler Holding’in vizyoner yaklaşımıyla Referans Sigorta olarak sektörün güven ve çözüm merkezi olarak “Referans Noktası” olmayı hedefliyoruz” diye konuştu. 

“Yenilikçi bir yapının içinde olmak heyecan verici”       

Köklü bir geçmişe sahip olan General Sigorta’nın, 162 yıldır Türkiye’de sigortacılık sektörünün en önemli aktörlerinden biri olduğunu hatırlatan Karahançer, şirketin bu süreçte müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımı ve dijital dönüşüm yatırımlarıyla sektörde uzun süredir var olan bir oyuncu olduğunu belirterek “Generali Sigorta’da, Türkiye’de öncü ve iddialı projelere imza atan Kiler Holding tarafından devralmasının ardından güçlü bir ekiple yeni bir başarı hikayesi yazmak için buradayım. Yenilikçi bir yapının içinde yer almak, değişimin ve gelişimin bir parçası olmak çok heyecan verici. Bugün burada attığımız adım yalnızca bir isim değişikliği değil, aynı zamanda daha güçlü, daha yenilikçi ve sürdürülebilir bir geleceğin temelini atmak anlamına geliyor. Kiler Holding’in finans sektöründe attığı bu önemli adım sigortacılık alanında da müşterilere değer katma vizyonunun bir göstergesi. Uzun vadeli bakış açısı, sağlam finansal yapısı ve yenilikçi yaklaşımı, Referans Sigorta’nın sürdürülebilir büyüme hedeflerine ulaşmasında en büyük itici güç olacaktır” dedi.

“Acentelerimiz en değerli iş ortaklarımız olacaklar”

Acentelerle ilgili açıklamalarda bulunan Karahançer, acentelerin sigorta şirketlerinin ürün ve hizmetlerini müşteriyle buluşturan en önemli dağıtım kanalı ve aradaki köprü olduğuna dikkat çekerek “Sigorta sektöründe güçlü, yenilikçi ve güvenilir bir marka yaratma yolculuğunda acentelerimiz en değerli iş ortaklarımız olacaktır. 27 senedir alenin parçası gördüğüm acentelerimiz, gözümüz, kulağımızdır. Tüm acentelere eşit mesafede duruşumuz, şeffaf ve adil çalışma modelimizle her zaman yanlarında olacağız. Pandemi sonrası dönemde iş dünyasında insan ilişkilerinin zayıfladığına hep beraber şahit olduk. Ancak biz geçmişin güçlü bağlarını yeniden inşa etmek istiyoruz ve iş ortaklarımızla sıcak ve güvene dayalı ilişkilerimizi daha da güçlendireceğiz. Tüm acentelerin kolaylıkla ulaşabileceği, projelerini paylaşıp hayata geçirebileceği, kazançlarını artırıp daha verimli çalışabilecekleri bir şirket olma iddiamız var. Tüm dağıtım kanallarına eşit mesafede duran, iş ortaklarını ayrıcalıklı veya dezavantajlı konuma düşürmeyen bir sistem oluşturacağız. Kanal bağımsız olarak aynı hizmeti aynı fiyata sunacağız. Bu yaptığımız sigorta sektöründe yeni bir güven oluşturacaktır” açıklamalarında bulundu.

“Eğitim ve teknoloji yatırımlarına öncelik vereceğiz”

Müşterilerin ihtiyaçlarını anlayarak bunlara uygun çözümler sunmak amacıyla şirketin dijital yetkinliklerini artıracak ve şirkete rekabet avantajı sağlayacak eğitim ve teknoloji yatırımlarına öncelik vereceklerini aktaran Karahançer, “Bu kapsamda dijitalleşme yatırımlarına hız veriyor, kullanıcı dostu platformlarımız, mobil uygulamalarımız, yenilikçi ürünlerimizle müşterilerimize kesintisiz bir deneyim sağlamaya odaklanıyoruz. Yapay zeka destekli hizmetler, anlık hasar takibi ve kişiye özel teklifler ve teknolojik yeniliklerle hizmet kalitemizi bir üst seviyeye taşıyacağız. Bu dönüşüm yolculuğunda Kiler Holding’in güçlü desteğiyle Referans Sigorta’nın kısa sürede sektördeki konumunu daha da güçlendireceğine yürekten inanıyorum” şeklinde konuştu.

“Hedef üç yıl içinde ilk 10’a girmek”

Üç yıl içinde Türkiye’nin en büyük 10 şirketi arasına girmeyi hedeflediklerini söyleyen Karahançer, “Ancak bunu sadece rakamsal büyüklükle değil, sektöre getirdiğimiz yenilikler ve müşteri memnuniyetiyle başarmayı hedefliyoruz. Piyasa koşullarına göre kendini şekillendiren bir sigorta sektöründe koşulları belirleyen, tüm pazara yön veren, hizmet kalitesini müşterilerine en üst seviyeye taşıyan bir marka olacağız. Türkiye’nin en büyük sigorta şirketlerinden biri olmak istiyorsak da dağıtım kanallarının sattığı bütün poliçelerde var olmak gibi bir zorunluluk bulunuyor. Trafik sigortası için ruhsat başvurumuzu yaptık. Mart, nisan ayı gibi bütün branşlarda iddialı, bütün dağıtım kanalları ile çalışabilen bir sigorta şirketi olacağız. Dağıtım kanalı olarak ayrıca bankalarla da çalışma hedefimiz var. Acente sayımızı da arttıracağız. Mevcut acente sayımız 701. 2025 yılı sonuna kadar bu sayıyı 3.000’e çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin en doğusundan en batısına her yerde olacağız” ifadelerini kullandı.

Sigorta şirketlerinde sermaye yeterliliğinin de çok önemli olduğunu ve SEDdK kontrolü altında olduklarını belirten Karahançer, ”Kiler Holding, sermaye yeterliliğine büyük önem vermekte ve bu alanda çalışmalar yapıyor” diye de ekledi.

“Sigortalılık oranını arttırmak için çok çalışmalıyız”

“Türkiye’de sigortacılık çok önemli bir sektör ancak sigortalılık oranını daha da arttırmak için çok çalışmalıyız” diyen Karahançer, sözlerine şöyle devam etti: “Doğal afetlerin yıkıcı sonuçlarına karşı en etkili önlemlerden biri sigortadır. Sigorta bilincinin hayati önemi gerekliliğini daha fazla benimsememiz gerekiyor. Afet risklerine karşı sigortalılık oranını arttırmak, yalnızca bireysel güvence sağlamakla kalmayıp ülke ekonomisinin de afetlere karşı daha dayanıklı hale gelmesine katkı sunacaktır. Bu nedenle kapsamlı sigorta çözümlerimizi geliştirmeye, müşterilerimize afet risklerine karşı güçlü koruma sunmaya devam edeceğiz. 2025 yılından hem ülkemiz hem de sektörümüz açısından çok umutluyum. Acentelerin ürünlerine erişim sorunlarda tamamen biteceğini düşünüyorum. Şirket gelirlerinin de giderlerinden daha fazla artacağını düşünüyorum. Bu süreçte bizlere güvenerek destek olan tüm müşterilerimize, iş ortaklarımıza, acentelerimize ve çalışanlarımıza en içten teşekkürlerimizi sunuyor, geleceğe umutla bakıyor, daha büyük başarılara imza atacağımıza yürekten inanıyoruz” dedi. 

“Üretim giderlerini düşürmeyi hedefliyoruz”

Toplantının sonunda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Karahançer, şirketin üretim giderlerini yüzde 20’nin altına çekmeyi ve rekabetçi bir konumda olmayı amaçladıklarını, bu doğrultuda teknolojik altyapılarının yeniden düzenlendiğini ifade etti. Maliyetlerin yüzde 16-17 seviyelerine çekilmesi hedeflendiği de aktarıldı.

“Bina tamamlama sigortasında iddialıyız, TSS’de önemli adımlar atacağız”

Karahançer, bina tamamlama sigortaları konusunda iddialı olacaklarını ve bu alandaki talep nedeniyle aktif olacaklarını belirtti. Sağlık sigortalarıyla ilgili de açıklamalarda bulunan Karahançer, özel sağlık sigortası alanında uzun vadeli altyapı çalışmaları gerektirse de tamamlayıcı sağlık sigortaları konusunda önemli adımlar atmayı hedeflediklerini söyledi. Karahançer, “Tamamlayıcı Sağlık Sigortası alanında iddialıyız. Bu alanda önemli gelişmeler kaydetmeyi planlıyoruz” dedi.

“Reasüransta sıkıntımız yok”

Karahançer, Generali Sigorta’nın reasürans kapasitesi ve anlaşmaları konusunda herhangi bir sıkıntı yaşanmadığı ve fiyatlamanın makul olduğu belirtti. Ayrıca, reasürans anlaşmalarında herhangi bir sorun yaşanmadığı ve fiyatlamanın makul olduğunu da ifade etti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER