8 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Sektörün prim üretiminde ipi acenteler göğüsledi

Geçen yıl sigorta sektörünün prim üretimi yüzde 7.3’lük artışla 26 milyar liraya çıktı. Prim üretiminde en yüksek payı yüzde 60 ile acenteler elde etti.

istatistiklerTürk sigorta sektörünün geçen yılki prim üretimi, önceki yıla göre yüzde 7,3 artarak 26 milyar liraya ulaştı. Sigorta ürünlerinin satış kanallarına bakıldığında prim üretiminde en yüksek payı yüzde 60 ile acentelerin elde ettiği görüldü. Sahip olduğu nitelikli iş gücü ve büyüme potansiyeliyle 2023 hedefleri için stratejik önemdeki sigorta sektörü, otomotiv pazarındaki daralma nedeniyle 2014’te önceki yıllara nazaran daha düşük performans sergiledi.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerine göre, sigorta şirketlerinin 2013’te 24 milyar 229 milyon 616 bin lira olan prim üretimi, geçen yıl yüzde 7,3 artarak 25 milyar 989 milyon 553 bin liraya yükseldi. Bu tutarın 22 milyar 709 milyon 549 bin lirası hayat dışı, 3 milyar 280 milyon 4 bin lirası da hayat sigortalarından karşılandı.

Yıllık enflasyondan arındırılarak hesaplanan reel büyümeye bakıldığında ise sektörün yüze 0,8 daraldığı görüldü.

2010’da yüzde 13,6, 2011’de yüzde 21,5, 2012’de yüzde 15,5, 2013’te yüzde 22,2 büyüyen sektör, geçen yıl son 5 yılın en yavaş büyümesini gerçekleştirdi. Büyümenin önceki yıllara göre düşük olmasında otomotiv pazarının yüzde 11,6 daralması etkili oldu. Bu da sektörün lokomotifi kasko ve trafik branşlarındaki prim üretimine olumsuz yansıdı.

En fazla prim üretimi trafik branşında gerçekleşti

Sigorta sektörü, geçen yıl en fazla prim üretimini 5 milyar 528 milyon 325 bin lirayla trafik branşında gerçekleştirdi. Kasko branşındaki üretim 5 milyar 85 milyon 68 bin lira olarak kayıtlara geçti.  Böylece, kasko ve trafik branşlarının prim üretimi içindeki payı yüzde 41’i buldu.

Yangın ve doğal afetler branşı 3 milyar 844 milyon 574 bin liralık üretimle üçüncü sırada yer alırken, bunu 2 milyar 930 milyon 347 bin lirayla sağlık ve 2 milyar 429 milyon 293 bin lirayla genel zararlar branşı takip etti.

Prim üretiminde en yüksek payı acenteler aldı

Sigorta ürünlerinin satış kanallarına bakıldığında prim üretiminde en yüksek payı yüzde 60 ile acenteler aldı. Bankaların payı yüzde 22,5, “broker”lerin payı yüzde 10,8, merkez payı yüzde 6,2, diğer satış kanallarının payı da yüzde 1,4 oldu.

Öte yandan, sigorta şirketleri 2014’teki 26 milyar liralık primi üretimini 129 milyon 701 bin 766 teminat karşılığında elde etti.

DÜNYA GAZETESİ

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER