Türkiye’de online sigortacılığın henüz emekleme aşamasında olduğunu belirten Eureko Sigorta Online Sigortacılık Direktörü Cem Saltık, “Son yıllarda e-ticaret alanında adımlar atılması ve gerçekleştirilen yasal düzenlemeler sektörde yeni gelişmelere yol açacak” dedi .
Sigorta satın alma kararından, satış ve satış sonrası hizmetlere kadar tüm sürecin online kanallar üzerinden yürütülmesi anlamına gelen online sigortacılık, sektörün gelişimi için büyük önem taşıyor. Online sigortacılık hizmetleri kapsamında ürün fiyatlarını ve teminatlarını online kanallar üzerinden kolayca inceleyebilen sigorta müşterileri, satın alma işlemi ve satış sonrası süreçlerini de kapsayan sigortaya ait tüm işlemlerini online kanallar üzerinden yürütebiliyor.
“Sektör e-ticaret hacmindeki büyümeden olumlu etkileniyor”
Türkiye’de müşterilerin büyük bir kısmının hala yüz yüze iletişimi tercih ettiğini ancak sigorta sektörünün teknolojik gelişmelerden kaynaklanan müşteri davranışlarındaki değişikliklerden ve e-ticaret hacmindeki büyümeden olumlu etkilendiğini ifade eden Eureko Sigorta Online Sigortacılık Direktörü Cem Saltık şunları ifade etti: “Avrupa ve Amerika’daki online sigortacılık deneyimleri ile karşılaştırdığımızda, Türkiye açısından online sigortacılık henüz emekleme aşamasında. Ancak son yıllarda e-ticaret alanında görülen gelişmelerin, müşterilerin elektronik ortamdan alışveriş yapma alışkanlığını kazanmasının ve bu konuda ilgili kurumlar tarafından yasal düzenlemelerin tamamlanması yönünde adımlar atılmasının sektörde yeni gelişmelere yol açacağını düşünüyoruz.”
Eureko Sigorta’nın da büyük alt yapı yatırımları ile stratejik önceliği olan banka sigortacılığı alanında önemli projelere imza attığını ifade eden Saltık, “Sadece ürünlerimizin online kanallar aracılığıyla satılmasını sağlamakla kalmadık aynı zamanda satış sonrası ve hasar hizmetlerimizi de müşterilerimiz için online dünyanın bir parçası haline getirdik” dedi.
“Online sigortacılık sigorta bilincini artıracak”
Online sigortacılığın güçlenmesinin diğer dağıtım kanallarını yok etmesini ya da diğer kanalların gücünü azaltmasını beklemediklerini ifade eden Saltık şöyle konuştu: “Online sigortacılığın, sigorta bilincinin artırılması konusundaki pozitif etkisinin pazarı büyüteceğini ve tüm sigorta satış kanallarının bu olumlu etkiden ciddi paylar alacağını düşünüyoruz. Online karşılaştırma sitelerinin artışı, yurt dışından gelen yeni oyuncuların ve dolayısıyla var olan mevcut şirketlerin online sigortacılığa yatırım yapması sektörün beklenenden daha kısa bir sürede dijital dünyaya ayak uyduracağını gösteriyor. Müşterilerin istek, talep, beklenti ve satın alma alışkanlıklarındaki değişiklikler ile yeni neslin tüm işlemlerini oturduğu yerden ve kolayca tamamlama isteği, Türkiye’de online sigortacılığı istenen ve beklenen noktaya taşıyacaktır.”