SEDDK, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası’nın uygulamasına ilişkin genelgede değişikliğe gitti. Yeni düzenleme ile prim hesaplama esasları, referans poliçe kullanımı ve hasar bildirimlerinin basamaklara etkisi yeniden şekillendirildi.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası’nın uygulamasına yönelik mevcut genelgede değişiklikler yaptı. 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek düzenleme ile prim tespiti ve poliçe referanslama esaslarında önemli yenilikler getirildi.
Genelgenin 2’nci maddesine eklenen fıkra ile gerçek kişi işleten adına düzenlenecek poliçelerin primlerinin belirlenmesinde, kullanım türü aynı araç grubunda 5 araca kadar özel, 5 aracın üzerinde ise tüzel kişi olarak değerlendirilecek. Ancak ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti ile iştigal eden işletmeler için düzenlenen kısa süreli trafik sigortası poliçelerinde bu hüküm uygulanmayacak.
Üçüncü maddede yapılan değişiklikle, trafik sigortası poliçesi düzenlenirken referans alınabilecek poliçeler için yeni kurallar belirlendi. Buna göre:
- Poliçe, yürürlükte olan mevcut poliçenin bitimine 14 gün kala yapılan yenileme teklifleri hariç olmak üzere referans gösterilemeyecek.
- Yeni edinilen araç için, mevcut aracın poliçesi referans gösterilmeksizin düzenleme yapılması halinde, eski aracın poliçesi sonlandırılarak bir sonraki yenileme döneminde yeni araca referans gösterilebilecek.
- 10 yıldan daha eski poliçeler referans gösterilemeyecek ve her poliçe yalnızca bir kez referans olarak kullanılabilecek.
- Birden fazla referans poliçe bulunması halinde, sigortalı lehine en avantajlı olan poliçe esas alınacak.
Dördüncü maddeye eklenen bent ile de trafik sigortası poliçesi düzenlendikten sonra referans poliçeye ilişkin bir hasar bildirimi yapılması durumunda, söz konusu hasar bir sonraki yenileme döneminde poliçe basamak hesabına dahil edilecek.


