14 Kasım 2024, Perşembe
spot_img

SEDDK, engelsiz sigortacılık için düğmeye bastı

SEDDK, engelli bireylerin sigortacılık ve özel emeklilik hizmetlerine erişiminin kolaylaşması için şirketlerden kabartmalı ‘Braille’ alfabesi kullanımı ve işaret dili tercümanlığı istedi.

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), engelli bireylerin sigortacılık işlemlerinde karşılaştığı sıkıntıları giderebilmek amacıyla sigortacılık ve özel emeklilik hizmetlerine erişiminin kolaylaştırılması talimatını verdi. 

Engelliler Hakkında Kanun’daki “Eşitliği sağlamak ve ayrımcılığı ortadan kaldırmak üzere engellilere yönelik makul düzenlemelerin yapılması için gerekli tedbirler alınır”, “Bilgilendirme hizmetleri ile bilgi ve iletişim teknolojisinin engelliler için erişilebilir olması sağlanır” hükümlerine işaret eden kurum, engellilere yapılacak bilgilendirmelerde kabartmalı ‘Braille’ alfabesinin kullanılmasını, sesli sunum yapılmasını ve gerektiğinde işaret dili tercümanlığı yapılmasını istedi.

Hizmetler engelli bireylerin erişimine uygun hale getirilmeli

SEDDK, kuruma iletilen şikayetlere göre, engelli bireylerin sigorta ve özel emeklilik şirketleriyle iletişimlerinde bazı sorunların yaşandığını ve kimi şirketlerin hizmetlerinde, engellilerin hayatını zorlaştıracak koşullar öne sürdüğünü kaydederek sigortacılık ve özel emeklilik hizmetlerinin engelli bireylerin erişimine uygun hale getirilmesinin, bu kişilerin finansal ürünlere erişimini kolaylaştırarak sosyal hayata intibak süreçlerini kolaylaştırdığına dikkat çekti.

Engelli bireylerin sigortacılık ve özel emeklilik alanlarında karşılaştıkları sorunların en aza indirilmesini istediklerini belirten kurum, özel emeklilik hizmetlerinin engelli bireylerin erişimine uygun hale getirilmesini ve şirketlerin iletişim kanallarının engellilere uygun olarak geliştirmesini istedi.

Kabartmalı poliçe ve görüntülü çağrı merkezi hizmeti

Bu kapsamda sigorta ve emeklilik şirketlerinden poliçelerin görme engellilerin okuyacağı şekilde kabartmalı Braille alfabesiyle sunulması veya sesli hale getirilmesi; işitme engelliler için ise görüntülü çağrı merkezi hizmeti sunulması talep edildi. 

SEDDK ilgili yazısında, görüntülü arama ile yapılan görüşmelerde işaret dili tercümanlığı hizmeti sunan uygulamaların kullanımının yaygınlaştırılması gerektiğini bildirerek engelli dostu hizmetlerin 7/24 esasıyla sağlanmasını istedi. Engellilere hizmet için şirketlerin kendi personelinin yanı sıra dışarıdan hizmet alımı da yapabileceğini de kaydetti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER