Seçim belirsizliği geçtikten sonra Türkiye sigorta sektörde konsalidasyon ve birleşmelerin yaşanabileceğini belirten EY Türkiye Şirket Ortağı Levent Atakan, “Sigorta sektörüne yabancı ilgisinin artacağını da düşünüyorum” dedi.
ALP SÜER/ SİGORTAMEDYA
Uluslararası danışmanlık, denetim, vergi, strateji ve kurumsal finansman şirketi EY’nin (Ernst & Young) her yıl gerçekleştirdiği ‘Küresel Sigorta Görünümü’ araştırmasının güncel versiyonu yayımlandı. Sigorta sektörünü etkileyen en önemli verilere ve trendlere dikkat çeken araştırmanın bulgu ve sonuçlarını paylaşmak anacıyla EY Türkiye tarafından dün bir basın toplantısı düzenlendi. Sheraton İstanbul-Levent Otel’de düzenlenen toplantıya EY Türkiye Finansal Hizmetler Sektörü Lideri ve Vergi Bölümü Şirket Ortağı Levent Atakan, EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Bölüm Başkanı ve Şirket Ortağı Gökhan Gümüşlü ile EY CESA Bölgesi Teknoloji ve Dijital Lideri ve EY Türkiye Danışmanlık Bölümü Şirket Ortağı Onur Doğan katıldı. Soru-cevap şeklinde geçen ve oldukça bilgilendirici olduğunu düşündüğüm toplantıda, mevcut koşulların günümüzde ‘iş esnekliğini’ sigortacılar için en temel öncelik haline getirdiğini ve inovasyon ile dönüşümü etkili biçimde kullanan sigortacıların başarılı olacağını öğrendik; ayrıca yabancı sigorta gruplarının Türkiye’ye bakışı hakkında da bilgi sahibi olduk. Seçim belirsizliği geçtikten sonra Türkiye sigorta sektöründe konsalidasyon ve birleşmelerin yaşanabileceğini belirten EY Türkiye Şirket Ortağı Levent Atakan, “Sigorta sektörüne yabancı ilgisinin artacağını da düşünüyorum” dedi.
Araştırma, sigorta şirketleri için çok faydalı
Türkiye sigorta sektöründe bir kârsızlık sorunu olmasına karşın, sözgelimi yangın, kredili hayat vb. belli bir branşa odaklanan, niş şirketlerin kâr ettiğini vurgulayan Atakan, sektörde kârlılığın artabilmesi için trafik branşındaki sorunların çözülmesi gerektiğini ifade etti. Toplantıda, ‘Küresel Sigorta Görünümü’ araştırması ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Atakan, söz konusu araştırmanın sigorta şirketlerinin ilerlemesi ve büyümelerini sürdürmelerine yardımcı olacak değerli iç görü ve öneriler içerdiğini kaydetti.
Covid-19’un etkileri hâlen sürüyor
Günümüzde, Covid-19 pandemisinin iş gücü ve tedarik zincirleri üzerindeki etkilerinin sürdüğünü belirten Atakan, şunları söyledi: “Buna ek olarak; çatışmaların yıkıcı etkileri, küresel jeopolitik gerilimler, yüksek faiz, enflasyon ve dalgalanmaların da dahil olduğu etkenlerin yol açtığı karışıklıklar adeta ‘yeni normal’ haline gelmiş durumda. Küresel ekonomik durgunluk ve gerileme, sigorta şirketlerinin üst düzey yöneticilerinin ve yönetim kurullarının gündeminde ilk sıralarda yer alıyor. Sektörü etkileyen ve yeniden şekillendiren birbiriyle bağlantılı birçok trend söz konusu. Teknolojinin sürekli gelişimi, artan ve değişen tüketici beklentileri ve zorlu rekabet ortamı bu etkenler arasında. Bununla birlikte; makroekonomik koşullar, daha basit ve erişilebilir sigortaya olan talebi artırırken jeopolitik gerilimlerin iklimle ilgili riskleri artırması ve daha düşük karbon ekonomisine doğru ilerlemeye sekte vurması gibi riskler de söz konusu.”
Sigorta şirketleri yeni dönemde başarıyı nasıl yakalar?
EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Bölüm Başkanı ve Şirket OrtağıGökhan Gümüşlü ile EY CESA Bölgesi Teknoloji ve Dijital Liderive EY Türkiye Danışmanlık Bölümü Şirket Ortağı Onur Doğan da toplantıda ‘EY Küresel Sigorta Görünümü 2023’ araştırması ile ilgili bilgiler verdi. Aldığımız bilgilere göre, iklim riskleri ve siber riskler alanında büyümekte olan güvenlik açıkları ve sağlık sigortası ile emeklilik tasarruflarındaki eksiklikler sigorta sektörü için cazip fırsatlar içeriyor. İklimle ilgili riskler ve siber riskler, her ölçekteki şirket ve müşteri tipi için listelerin başında geliyor. Sigorta şirketleri için büyümeye giden yol da müşterilere daha fazla değer sunmak için temel koruma teklifleri üzerinde inşa edilen yeni çözümler ve iş modellerinden geçiyor. Müşterilerin değişen ihtiyaçlarına yanıt verme konusunda hızlı hareket eden ve bu talepleri yerine getirmek için inovasyon ile dönüşümü etkili biçimde kullanan sigortacılar, sadece mevcut çalkantılı ortamda değil, pazarın durgunluğu aştığı dönemlerde de daha başarılı olacak.
EY’nin araştırması hangi alanlara odaklanıyor?
- Belirsiz, çalkantılı bir makroekonomik ve jeopolitik manzara.
- İklim değişikliği ve siber tehditler, sosyal ve demografik değişikliklerin yol açtığı devasa küresel güvenlik açıkları.
- Yeni değer önermelerine ve yenilikçi çözümlere yönelik ihtiyaç.
- Sigorta şirketlerinin müşterileri ve hissedarları ile bir bütün olarak topluma daha fazla değer yaratmaları adına mevcut olan cazip fırsatlar.