23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

SBM, ALO KTT Çağrı Merkezini devreye aldı

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) tarafından hayata geçirilen ALO KTT Çağrı Merkezi hattı, sürücülerin, kâğıt form olarak düzenledikleri Kaza Tespit Tutanağı ve evrak işlemleri ile zaman kaybı yaşamadan kaza anında doğru bilgi girişi yapabilmesine imkan tanıyor.

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), sektörün sağlıklı fiyatlama yapabilmesi için istatistik sunarak hem suiistimallerin önüne geçiyor hem de sigorta sistemine olan güvenin arttırılmasına katkı sağlıyor. 

Bu kapsamda çalışmalarını sürdüren SBM, yeni hizmeti ALO KTT Çağrı Merkezi ile Türkiye’de meydana gelen maddi hasarlı trafik kazalarında, kâğıt forma ihtiyaç duyulmaksızın hızlı bir şekilde tutanak oluşturulmasını sağlıyor. 

ALO KTT Çağrı Merkezi’nin, vatandaşa kolaylık sunmanın yanında tutanakların anında dijital ortama aktarılarak ilgili sigorta şirketlerine ulaştırılmasını da sağlayarak Sigortacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından yürütülen gözetim ve denetim faaliyetlerine de yardımcı olması hedefleniyor. 

Bir telefonla kaza tespit tutanağı oluşturulabilecek

Tarafların karşılıklı anlaştığı maddi hasarlı trafik kazasına karışan araç sürücüsü, 0850 222 0 588 telefon numarasını arayarak çağrı merkezi müşteri temsilcileri eşliğinde kaza tespit tutanağını oluşturabiliyor. İşlemlerin daha hızlı ve doğru bir şekilde yapılması adına ALO KTT Çağrı Merkezi müşteri temsilcisi ile yapılacak görüşmede kazaya karışan sürücülerin, telefon numarası, T.C. kimlik numarası, plaka ve ruhsat bilgilerini hazır bulundurması önem taşıyor.

Kaza yapan taraflara ait telefon numaralarına çağrı merkezi tarafından SMS ile bir link gönderilerek arayan kişinin kimlik doğrulaması yapılıyor. Ardından ALO KTT Çağrı Merkezi müşteri temsilcileri çağrıyı yapan ilk araç sürücüsü ile tekrar iletişime geçerek tutanak doldurma süreçlerine devam ediyor. Tutanak doldurma işlemi tamamlandıktan sonra dijital olarak hazırlanan kaza tespit tutanağı çağrı merkezi müşteri temsilcisi aracılığıyla ilgili sigorta şirketlerine yönlendiriliyor.

Kaza kaynaklı trafik yoğunluğu minimuma inecek

Bu sayede karayollarında trafik kazalarından kaynaklı oluşabilecek trafik yoğunluğunun ve bekleme sürelerinin minimum seviyede tutulması sağlanırken kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi kapsamında tüm süreçlerin elektronik ortama taşınması ve doğru bilgi girişi sayesinde olası ek maliyetlerin önüne geçilerek sürdürülebilir fiyatlamaya katkı hedefleniyor.  

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER