Dünyanın analitik lideri SAS, sigorta şirketleri ve bankalar başta olmak üzere birçok kurumun müşterileri ile ilişkilerini sürekli ve verimli hale getirmek için Sade Yazılım ile geliştirdiği Adres Doğrulama ve Eşleştirme çözümünü sunuyor.
Çözüm kurumların müşteri adres veritabanını Ulusal Adres Veritabanı gibi veritabanları ile doğrulanmasını, adreslerde yaşanabilecek değişiklerin hızlıca kontrol edilebilmesini sağlayarak operasyon maliyetlerini düşürüp, pazarlama kampanyalarının geri dönüşünü artırıyor.
Çok sayıda müşterisi olan, sigorta şirketleri ve bankalar gibi kurumlar için müşterileriyle sürekli ve doğru bir iletişim kurmak önemli. Sayısı milyonlara ulaşan müşterilerin başta adres olmak üzere iletişim bilgilerinin güncel ve doğru tutulması, verimli bir iletişimin tesis edilebilmesi için öncelikli konular arasında yer alıyor.
Müşterilerin adreslerini güncel ve düzgün halde saklamak operasyon maliyetlerini düşürmesinin yanı sıra pazarlama kampanyalarının da geri dönüşünü artırmayı sağlıyor. Ancak, eksik yazılmış adresler, adres yazımında belli bir standardın olmayışı, yazım hataları, yanlış adres verilmesi, ilçe, mahalle, cadde ve sokak adlarının değişmesi gibi sorunlar sigorta şirketleri ve bankaların müşterileri ile iletişimini sekteye uğratıyor.
Referans veritabanıyla doğrulama
Sigorta şirketleri ve bankaların bu önemli sorununu çözmek için bir adım atan SAS, SAS Adres Doğrulama ve Eşleştirme adını verdiği çözümü kullanıma sunuyor. SAS ve iş ortağı Sade Yazılım ve Danışmanlık tarafından SAS çözümleri kullanılarak geliştirilen uygulama, kurumların adres veri tabanlarının kalitesini iyileştirerek, iş sonuçlarına doğrudan etki edecek pekçok fayda sağlıyor.
Yeni girilen adreslerin, Ulusal Adres Veritabanı gibi bir referans veritabanı ile doğrulanarak girilmesini sağlayan SAS Adres Doğrulama ve Eşleştirme çözümü gerçekte varolan bir adresin girilmesinin garanti edilmesini ve adres bilgilerinin ilçe, mahalle, sokak isimleri gibi değişikliklerden izole hale gelmesini sağlıyor. Bununla birlikte kurumlar daha güvenlilir konumsal analizler yapabillir, müşteri eşleştirme ve tekilleştirme çalışmalarını kolaylaştırabilir, adrese bağlı pazarlama fırsatlarını değerlendirebilir, postalama giderlerini azaltabilir ve dolandırıcılılık durumlarını daha kolay tespit edebilir hale geliyor.
Mükemmel sonuçlar
SAS Türkiye Kıdemli Çözüm Yöneticisi Görkem Şevik, bu çözümün sigorta sektörünün önemli sorunlarından birini fırsata çevirme potansiyeline sahip olduğunu vurguluyor ve ekliyor: “Daha önce yapılan çalışmaların sonuçlarına bakarak da söyleyebilirim ki, çözümümüz hatasız sonuç veriyor ve müşterilerimiz kesinlikle olumlu etkilerini görüyorlar. Ayrıca bu çözümü kullanmak isteyen müşterilerimize örnek veri seti ile test çalışması da sunarak çözümün faydalarını gösterebiliyoruz.”