AXA Sigorta’nın, sağlık sigortalarına iştahının arttığını belirten AXA Sigorta-Satış, Pazarlama ve Sağlık Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Sanem Çıngay Buçukoğlu, “2024’te Özel Sağlık Sigortaları’nda yenilikçi ürünlerimizle acentelerimize de yeni bir kazanç kapısı açacağız” diyor.
ALP SÜER/SİGORTAMEDYA
Türkiye’de hayat dışı sigorta sektöründe geride bırakmaya hazırlandığımız 2023 yılının “AXA Sigorta’nın yılı” olduğunu söylersek, çok da abartmış olmayız. Groupama Sigorta gibi sektörün önemli bir oyuncusunu bünyesine katan AXA, geçtiğimiz günlerde Groupama ile birleşmesini de tamamladı. Şirket, eylülde lansmanını yaptığı ver sektörde büyük yankı uyandıran ‘Dijital Sağlık Sigortası’ ile bir ilki gerçekleştirdi. Bireylere, hastane ve sağlık kuruluşlarına gitmeden, alanında uzman hekimlerle görüntülü görüşme ile evlerinin konforunda sağlık hizmeti alma imkânı sağladı. Biz de geçtiğimiz ay, Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak AXA Sigorta – Satış, Pazarlama ve Sağlık Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Sanem Çıngay Buçukoğlu ile bir röportaj yaptık. Şirketin 2024 yılı beklentilerini de öğrendiğimiz Buçukoğlu ile röportajımızda doğal olarak sağlık sigortaları önemli bir yer kapladı. AXA Sigorta’nın sağlık sigortalarına iştahının arttığını belirten Buçukoğlu “2024 yılında Özel Sağlık Sigortaları’nda (ÖSS) bütçe dostu yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle hem acentelerimize yeni bir kazanç kapısı açacağız hem de müşterilerimizin gelişen ihtiyaçlarına yönelik farklı öneriler sunacağız” diyor.
Dijital sağlık sigortasında hedefin yüzde 30’una ulaştık
Sağlık branşının, sigortalılık oranının artmasına yönelik yaptıkları yatırımların karşılığını en başarılı şekilde aldıkları ürünlerden olduğunu vurgulayan Buçukoğlu, AXA Dijital Sağlık Sigortası’nın satışlarından da çok memnun. Ürünün, satışa çıktığından beri hem sektör medyasından hem de acentelerden büyük bir ilgi gördüğünü ifade eden Buçukoğlu, “AXA Dijital Sağlık Sigortası’nın, sağlık alanında yeni bir dönem başlatarak sigortalıların farklı ihtiyaç ve beklentilerine cevap vereceğini ve bu alanda bir açığı kapatacağını öngörüyorduk; öyle de oldu. Bir yıl içinde 1.500 adet poliçeye ulaşma hedefiyle yola çıkmıştık, bir ay gibi kısa bir sürede hedefimizin yüzde 30’una ulaştık bile” diyor.
Büyük hastanelerin olmadığı, maliyetten dolayı büyük şehirlere gelme imkânı bulamayan kişilerin ağırlıklı olarak ürünü tercih ettiklerini vurgulayan Buçukoğlu, şunları söylüyor: “Bu ürün aynı zamanda sağladığı hizmet ile herkese kolay ulaşabilir olması nedeniyle de sigorta sektöründeki penetrasyonu artıracaktır. Sigorta penetrasyonu arttıkça da ülke ekonomisine daha çok katkı sağlamış olacağız. Ürünümüzle sunduğumuz dijital muayene olanağının çocuklu aileler, dijitale yatkın olan gençler ve çalışanlar, şehir merkezinden uzakta yaşayanlar, yaşlılar ve fiziksel hareketliliği kısıtlı bireyler, yurt dışında 1 yıldan az süreli iş ya da eğitim amacıyla bulunan vatandaşlarımız ve sık seyahat edenler için alternatif bir çözüm olmasını hedefliyoruz. AXA Dijital Sağlık Sigortası ile yüksek kaliteli, her yerden erişilebilir ve sürdürülebilir yeni nesil sağlık çözümünü sigortalılarla buluşturmaktan dolayı çok mutluyuz.”
TSS halen odağımızda
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın da (TSS), AXA Sigorta için hâlâ odak ürünlerden biri olduğunu vurgulayan Buçukoğlu, “TSS’de bu yıl 1,7 milyon TL prim üretimine ulaştık bile. Son bir yılda yüzde 180’lik radikal bir büyüme ile pazar payımız yüzde 16 oldu. Sigortalı adedinde ise 600 bin’e yakın sigortalıya ulaştık ve yüzde 15’lik bir pazar payı ile ilerliyoruz” diyor. AXA Sigorta olarak müşterilerin değişen beklentilerini karşılayabilmek, her türlü ihtiyaca cevap verebilmek ve farklı risk faktörleri karşısında olası teminat ihtiyaçlarını karşılamak için çalıştıklarını ifade eden Buçukoğlu, “Sağlık branşında da bu yaklaşımı devam ettirerek müşterilerimize sunduğumuz çözümleri çeşitlendiriyor, herkesin kendi olanakları ve beklentileri dahilinde ürün ve hizmetlere kavuşabildiğinden emin oluyoruz” diye konuşuyor.
Elektrikli araçlarla ilgili bir projemiz var
Son ayların sektörde en popüler ürünlerinden birisi de Elektrikli Araç Kaskosu (EAK). Bu konuda da görüşlerini aldığımız Buçukoğlu, elektrikli ve hibrit araçlar için hem trafik hem de kasko sigortalarını uzun zaman önce hayata geçirdiklerini hatırlatıyor. 1 Kasım tarihi itibarıyla, AXA Elektrikli Araç Kaskosu’nda teminatları genişlettiklerini belirten Buçukoğlu,”2024’ün ilk ayında bu araçlar için sektörde bir ilke daha imza atacağımız çok değerli bir projenin hazırlık aşamasındayız. Müşterilerimizi çevre dostu araçları almaya ve kullanmaya teşvik etmek amacıyla yatırımlarımıza, araştırmalarımız ve geliştirmelerimize büyük bir tutkuyla devam ediyoruz” diyor.
Groupama Sigorta ile birleşme gücümüze güç kattı
AXA Sigorta-Satış, Pazarlama ve Sağlık Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Sanem Çıngay Buçukoğlu ile röportajımızda Groupama Sigorta ile birleşme konusunu da konuştuk. 5 ay gibi kısa bir sürede bu entegrasyonun gerçekleştiğine dikkat çeken Buçukoğlu, şu değerlendirmelerde bulunuyor: “Şirketimizle, çalışma arkadaşlarımızla ve bu süreçte bizden desteklerini esirgemeyen acentelerimizle gurur duyuyoruz. Satın alma sonrasında acente sayımız 4 bine ulaştı. Hali hazırda güçlü olan dağıtım kanalı yapımızın daha da genişlemesiyle, çok daha fazla müşteriye hizmet vermeye başladık. Artan pazar payımız ve 3 milyona yaklaşan müşteri sayımız da gücümüze güç katıyor. Mevcut ürün gamımızı gözden geçirerek bazı ürünlerimizde de yenilikler yaptık. ‘Elit Kasko’ ürünümüz bu dönemde ortaya çıktı. Önümüzdeki dönemde de büyüyen organizasyon yapımızla ve genişleyen ürün yelpazemizle müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam edeceğiz.”
2026 sonunda, AXA Sigorta 2 milyar Euro’luk şirket olacak
AXA Sigorta’da kısa dönemli planlardansa daha uzun soluklu, sürdürülebilir planlar ve stratejiler ile ilerlediklerini vurgulayan Buçukoğlu, şirketin önümüzdeki dönemdeki hedefleri konusunda şunları söylüyor: “2026 yılı sonunda, AXA Sigorta 2 milyar Euro’luk bir şirket olacak. Bugünden bu açıklamayı gönül rahatlığı ile yapabiliyoruz. İş ortaklarımızın, müşterilerimizin ve grubumuzun desteğiyle attığımız her adımda aldığımız sonuçlar bu yoldaki başarımızı gösteriyor. Büyüme oranlarımız, artan pazar payımız, sektör sıralamamız ve sürdürülebilir kârlılık politikamız ile sektördeki güçlü konumumuzu her geçen yıl daha da sağlamlaştıracağız. Bu sebeple 2024 yılının, AXA Sigorta için yine bir büyüme yılı olacağını söyleyebiliriz. Dengeli portföy yapısıyla hem bireysel hem de kurumsal ürünlerde sürdürülebilir bir büyümeyi hedefliyoruz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Kasko bizim için olmazsa olmaz. Diğer yandan Özel Sağlık Sigortası için de iştahımız büyük, güzel gelişmelerimizi çok yakında duyuracağız. Acentelerimizin ve müşterilerimizin bir çözüm ortağı olarak hayatlarına değer katmaya devam edeceğiz.”