COVID-19 krizi dikkatleri sağlığa ve sağlık sigortasına odakladı. Swiss Re’nin, pandeminin davranışları nasıl etkilediğini ortaya koymak için 11 bin kişinin katılımı ile gerçekleştirdiği ankete göre insanlar sağlıkları ile daha fazla ilgilenmeye başladı ve bu da sigorta satın alımlarında önemli bir artışa yol açtı.
Büyük salgınlar, çağlar boyunca yaşandı. Yaşanmaya da devam edecek. Hayatımızı bir anda kontrolü altına alan, korunma ve tedavide büyük bir savaş verilen Covid-19 dünyayı en çok zorlayan salgınlar arasına girdi. Hepimiz için çok zor olan bu süreç, geride birçok hasar bırakırken, birçok konuda değişimi de beraberinde getirdi. Psikolojimiz bozuldu, gelecek kaygılarımız arttı, ekonomimiz etkilendi, iş süreçlerimiz değişti.
Swiss Re, Covid-19 pandemisinin insan davranışlarının nasıl etkilediğini ortaya koymak için 3 yıldır bir anket düzenliyor. COVID-19 başlangıcından bu yana sağlıkla ilgili endişelerin arttığını, insanların zihinsel ve fiziksel sağlıklarının zarar gördüğünü ortaya koyan ‘Küresel Tüketici Anketi’nin bu yıl diğer yıllardan farklı çarpıcı sonuçları var. Anketin sonucuna göre tüketiciler artık sağlık ve finansal güvenlikleriyle giderek daha fazla ilgilenmeye başladı ve bu da sigorta satın alımlarında önemli bir artışa yol açtı.
Anket katılımcıları artık daha düzenli sağlık kontrolü yaptıracağını ve sağlık sigortası satın alacağını belirtti.
Daha geniş kapsamlı teminatlar isteniyor
Rapora göre COVID-19, sigorta satın alma kararları üzerinde oldukça etkili oldu.
Sadece sağlık sigortasına olan talep artmadı, teminatlarla ilgili bilinç de yükseldi.
Sigorta satın almak isteyen katılımcılar teminat ayrıntılarına çok dikkat edeceklerini söylüyor ve ekliyor: “Sağlık sigortasının farklı riskleri de kapsaması çok önemli”. Swiss Re’nin dünya çapında 11.000 katılımcı ile gerçekleştirdiği ankete göre katılımcıların yüzde 40’ı mevcut sigorta kapsamının yeterliliğine ilişkin endişelerini dile getirdi. 40 yaş ve altındakilerin yüzde 54’ü ankete katılmadan önceki altı ay içinde yeni veya ek politikalar hakkında araştırma yaptıklarını söyledi.
Dijital platformlar daha popüler hale gelecek
Raporda dikkat çekilen önemli sonuçlardan biri de sigorta sektöründeki dijital platformlara olan ilginin artması… Dijital temas noktaları, özellikle genç topluluklar arasında popülerlik kazandığı belirtilen rapora göre, dijital platformlar sunduğu kolaylık ve hızlı işlem potansiyeli ile önümüzdeki 10 yılda daha da popüler hale gelecek.
Özellikle sağlıklı yaşam uygulamalarının gençler tarafından yoğun bir şekilde kullanılıyor olması yatırımları bu alana yöneltecek. Ankete katılanlar, yaşam tarzı alışkanlıkları geliştirme, sağlıkla ilgili gelişmeleri takip etme ve uygulamalarda sunulan programlardaki öğrenme becerisinin onları etkileşimde tuttuğunu söylüyor. Dünya genelinde her üç katılımcıdan biri sağlıklı yaşam uygulamalarını kullanmaya ilgi duyduğunu belirtiyor.
Sağlık kontrolleri ihmal edilmeyecek
Ankete göre Covid-19 salgını, tüketicileri daha düzenli sağlık kontrolleri yaptırmaya yöneltti ve gelişmekte olan pazarlardaki katılımcıların yüzde 46’sı kontrollere daha sık katılmayı planladıklarını söyledi.
Tüketici uygun fiyatlı ve geniş kapsamlı ürünler istiyor
- Covid-19 nedeniyle sağlık konusunda en yüksek endişeyi duyanların yüzde 80’i 50 yaşın altında.
- Ankete katılanların yüzde 60’ı pandeminin bir sonucu olarak sağlıklarıyla giderek daha fazla ilgilendiğini belirtti.
- Gelişmiş pazarlarda, ankete katılan nüfusun üçte biri, önceki yıl boyunca ruh sağlıklarında bir bozulma olduğunu bildirdi.
- Küresel olarak, ankete katılanların yüzde 40’ı mevcut sigorta kapsamlarının yeterliliği konusunda endişeli.
- 40 yaşın altındakilerin yüzde 54’ü anketten önceki altı ay içinde sigortalar ile ilgili yeni veya ek ürün araştırdığını söyledi. Hayat ve sağlık sigortaları bu noktada dikkat çekiyor.
- Sigortası olan katılımcıların yüzde 80’inden fazlası sigortalarının kapsamını genişletmek için hareket geçti.
- Gelişmekte olan pazarlarda katılımcıların yüzde 46’sı, gelişmiş pazarlarda ise yüzde 16’sı sağlık kontrollerine daha sık katılmayı planladığını söyledi.
- Anketin yapıldığı tüm ülkelerde katılımcılar sigorta şirketi seçerken fiyatın önemli bir faktör olmaya devam ettiğini belirtti.
- Raporda sigorta sektörünü bu yeni dönemde başarılı olmasını sağlayacak unsurlar şöyle sıralandı: Uygun fiyatlı ve geniş kapsamlı ürünler geliştirmek. Dijital yeteneklere sahip olmak…