22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

SAB, yaraları sarmak için hızla çalışıyor

SAB Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Ayhan Çalık, deprem bölgesinde mağdur olan acenteler ve tüm millet adına yapılması gerekenleri “Şimdi” “Yarın” ve “Gelecekte” olarak üç başlık altında belirlediklerini belirterek çalışmalarına aralıksız olarak devam edeceklerini söyledi.

SAB Sigorta Acenteleri Derneği, deprem sonrası çalışmalarını aktarmak üzere bir basın açıklaması yaptı. Başkan Ayhan Çalık, depremin olduğu gün itibariyle yönetim kurulu olarak toplandıklarını dile getirerek “Deprem bölgesinde mağdur olan başta acentelerimiz ve tüm milletimiz için yapmamız gerekenleri “Şimdi” “Yarın” ve “Gelecekte” olarak üç başlık altında belirledik.” dedi. 

Geçmiş deprem tecrübeleri ve bölgedeki meslektaşlarından gelen bilgiler doğrultusunda öncelikle battaniye, çocuk bezi, ıslak mendil ürünlerinden oluşan yardımları hızlıca tedarik ettiklerini belirten Çalık, mağduriyetin yüksek olduğu İskenderun, Antakya, Defne bölgesine temsilci gönderme kararı aldıklarını söyledi. Bölgeye bizzat gittiğini aktaran Çalık, orada bulunan acentelere ulaşmakta çekilen güçlüğün acenteleri tek tek arayarak ulaşma kararı almalarına neden olduğunu dile getirerek “Yönetim Kurulu, İstanbul dernek merkezinde tek tek acentelere telefonla ulaşmak adına dernek merkezini kriz merkezine dönüştürdü. Bir yandan SAB olarak organize olurken Yönetim Kurulu üyelerimiz mensubu bulundukları diğer sivil toplum kuruluşlarıyla da çalışmalarını yürüttüler. Bölge meslektaşlarımızın desteğiyle Mersin’de toplanan yardım malzemelerimizi Defne Belediye Başkanlığı deposuna teslim ettik. Bölgede bulunduğum süre içerisinde tüm çalışmaların içinde olmaya çalıştım.” diye konuştu. 

Acentelere yönelik alınacak tedbirleri belirledik

Bölgedeki vahim tabloyu webinar toplantısında Yönetim Kurulu üyeleriyle paylaştığını söyleyen Çalık, “Yapılan toplantıda bölge ihtiyaçları için önerilerden oluşan “Depremde Acente dağıtım kanalı için alınacak tedbir önerilerimizi” içeren projemizi belirledik. Önerilerimizden oluşan çalışmamızı İstanbul’a döner dönmez Saik Başkanımız, TSB başkanımız ve SEDDK Başkanımızla paylaştık.” açıklamalarında bulundu. 

Çalık, deprem bölgesindeki acentelere daha hızlı ulaşabilmek adına GDZ Enerji Yatırımları Çağrı Merkeziyle anlaşma yaparak bu sürecimizi hızlandırma kararı aldıklarını söyleyerek “Şu ana kadar ulaştığımız meslektaşlarımızdan ikisine çalışma alanı, dördüne bilgisayar desteği ve bir meslektaşımıza da barınacak yer imkânı sağladık. Bölgeye çadır göndermek için arayışlarımız ise halen devam etmektedir.” dedi.

Deprem bölgesinde bulunan acentelerin sigortalılarına karşı olan sorumluluklarını yerine getirmesinde kolaylık sağlayacak Virtual I Teknoloji ve Mühendislik ile birlikte geliştirdiğimiz hasar takip programı oluşturduklarını aktaran Çalık, bunu tüm acentelerin kullanımına ücretsiz olarak sunduklarını söyledi. 

“Birlikte Güçlüyüz” fonu ile acentelere destek olacağız

Deprem bölgesindeki izlenim ve değerlendirmelerinin ardından SEDDK, TSB ve SAİK ile görüşlerini paylaştıklarını dile getiren Çalık, bu kapsamdaki önerilerini şöyle sıraladı:

  • Deprem bölgesindeki  acenteleri asgari bir yıl boyunca ayakta tutacak ve bölge dışındaki 71 vilayette bulunan acentelerimizin desteği ve şirketlerin katkısıyla “Birlikte Güçlüyüz” fonunun oluşturularak depremzede meslektaşlarımızla paylaşılması
  • Depremden zarar gören meslektaşlarımıza TOBB SAİK’in, bilgisayar, yazıcı ve teknik alt yapı desteği talebi
  • Var olan levha kayıt ve ticaret sicil borçlarının silinmesi
  • Miras ve kayıp sebepleriyle yapılması gereken sicil düzeltmelerinde sicil ücreti alınmamasını 
  • Taşınacak acentelerimizden fiziki şart harcı alınmamasını
  • Vefat yaşayan acentelerimizin mirasçılarının işlerini devam ettirmek istemesi durumunda 5684 sayılı kanunun 23. Maddesinin amir fıkralarından 3 yıl boyunca muaf tutulmasını,
  • TOBB SAİK’in depremde bilgisayar, yazıcı ve teknik alt yapı imkânını kaybetmiş acenteleri ayni destekle sigortalılarına hizmet verebilme imkânı sağlanması 

Tüm imkânlarımızla acentelerin yanındayız

Çalık, anlaşma yaptıkları çağrı merkezi ile bölge acentelerini tek tek arayarak durumlarını öğrendiklerini ve var olan imkânlar ve meslektaşlarının katkılarıyla ihtiyaçlarına karşılık vermeye çalıştıklarını belirterek “ SAB Sigorta Acenteleri Derneği olarak çalışmalarımızda üyemiz olsun olmasın bizlere katkı sağlayan meslektaşlarımıza; taleplerimize olumlu yanıt vererek destek veren sigorta şirketlerimizin ceo ve üst yönetimlerine minnettarız. Mesleki kamuoyu önünde her birine tek tek şükranlarımı sunuyorum. SAB Sigorta Acenteleri Derneği temposunu hiç düşürmeden meslektaşlarımızın yaralarının sarılması çalışmalarına aralıksız devam edecektir.” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER