22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

RS Servis’ten sigortalılara ve acentelere önemli avantajlar

Türkiye’de artık daha sık yaşanmaya başlayan doğal felaketler sigorta sektöründe faaliyet gösteren şirketleri yeni çözümler bulmaya yöneltti. Boyasız göçük düzeltme konusunda uzman olan RS Servis de sigorta şirketleri ile birlikte geliştirdiği ‘doluya özel sigorta poliçesi’ ile hem sigortalılara hem de acentelere önemli avantajlar sağlıyor.

Türkiye’de ve dünyada giderek artan doğal felaketler sigorta şirketleri ve sigortalılara hizmet veren servisleri harekete geçirdi. Türkiye’de boyasız göçük düzeltme konusunda uzman şirketlerden birisi olan RS Servis, özellikle artan dolu hasarlarını dikkate alarak sigorta şirketleri ile birlikte ‘dolu mini onarım’ poliçesi’ni geliştirdi. Uygun fiyatlı olarak acenteler üzerinden satılacak olan bu ürün acentelere de yeni bir kazanç kapısı oluşturacak. İlk başta iki sigorta şirketi ile bu ürünü geliştiren RS Servis, kurduğu modüler sistem sayesinde diğer sigorta şirketleri ile de görüşmelerini sürdürüyor.

İzmir’de yaşanan hortum ve dolu felaketi sonrası sigorta sektörünün paydaşları sektörün YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nda bir araya geldi. RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı ve Ege Sigorta Acenteleri Derneği (E.S.A.D) Başkanı Ersoy Kocamanoğlu, Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sunduğu programda İzmir’de son dönemde sık sık yaşanan felaketleri ve bunlar için yapılması gerekenleri konuştular.

“Türkiye’deki İklim değişikliğinin etkilerini yaklaşık 2 yıldır konuşuyoruz” diyen RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, sigorta şirketlerinin bu konuda ciddi çalışmaları olduğunu söyledi. Ünaldı, “RS Servis olarak bizde sigorta şirketleriyle birlikte geliştirmek üzere dolu poliçesi konusunda ciddi bir hazırlık başlattık. Bu çalışmalar neticesinde dolu ile ilgili müşterilerimizin çok sorun yaşadığını fark ettik. Özellikle 2017 yılında İstanbul’da yaşadığımız dolu felaketi bize eksikliklerimizi daha iyi gösterdi. Tüm bunlar ışığında yeni bir ürün geliştirme fikri ortaya çıktı” diye konuştu.

Eksikliklerimizi gördük

Özellikle İstanbul’da yaşanan büyük dolu felaketlerinden sonra çok ciddi sıkıntılar yaşandığını belirten Ünaldı, şöyle devam etti: “Sigorta sektörünün bütün bileşenleri, yani şirketler, acenteler ve servisler tarafında doluya tecrübesiz yakalandığımızı söyleyebilirim. Herkes 2017’de İstanbul’da yaşanan dolu sonrasında kendi eksiklerini görmüş oldu. Biz kendi eksiklerimizi müşterilerimizin sorduğu sorular üzerinden gidermeye çalıştık. İlk dolu yağdığında telefonlarımız kilitlenmişti. Biz de bu problemi gidermek için çağrı merkezi ile anlaşma yaptık. Ekspertiz işlemlerinde yaşanan sıkıntılar nedeniyle bu çalışmayı tamamen dijital ortama taşıdık. Şu anda ekspertiz işlemini 15 dakika içerisinde tamamlayabiliyoruz” diye konuştu.

Şirketlere yönelik modüler sistem kurduk

Tüm bu eksiklikleri tamamlayınca yeni bir ürün geliştirme fikrinin ortaya çıktığını belirten Ünaldı; konuyla ilgili şunları söyledi; “Türkiye’de 5 milyon kasko, 20 milyon da trafik sigorta müşterisi var. Yani 15 milyon kaskosuz müşteri var. Bu portföyü nasıl büyütürüz diye düşündük. Sigorta şirketleri ile birlikte geliştirdiğimiz dolu poliçesini şu anda kaskosu olmayanlar da kullanabiliyor. Bu ürün için tüm sigorta şirketleri ile temasımız devam ediyor. Sigorta şirketlerine modüler bir sistem sunduk. Bu poliçede dolu onarımı, mini onarım, ozon sterilizasyonu ve anti bakteriyel dezenfeksiyon standart olarak bulunuyor. Bunun üzerine vale; pasta-cila hizmeti ile cam ve yedek parça değişimi gibi birçok klozlar da var. Bu poliçe, sigorta şirketlerinin müşteri yapısına göre şekilleniyor. Bu poliçenin bizdeki ismi ‘dolu mini onarım’ ama; sigorta şirketi nasıl isterse öyle isimlendirilebilir hatta acenteye yönelik bir isim de verilebilir.”

200 TL’ye standart dolu poliçesi

Ünaldı, standart pakette araç segmentleri arasında fiyat farkı bulunmadığını söyledi ve ekledi; “Yedek parça ve cam değişimi gibi teminatlar eklenirse o zaman poliçenin fiyatı farklı oluyor. Şu an standart paket 200 lira gibi bir rakamla müşterilere sunuluyor. Kasko poliçesi satın alamayan müşterilerin de alabileceği bir fiyat bu. Quick Sigorta ile yaptığımız toplantıda onların dar kasko ürünü ile birleştirilmesi fikri ortaya çıktı. Diğer şirketler de bu ürünü kendilerine göre değerlendirebilir.”

İstihdama katkı sağlıyoruz, binlerce ürün sattık

RS Servis’in Türkiye’de 57 tane servisi var. Bu servislerin hepsinde dolu onarımı yapılabildiğinin altını çizen Ünaldı; “Yaptığımız dolu onarımları ile hem istihdam anlamında işsizliğe çare oluyoruz; hem de yedek parça kullanılmadığı için paramızın yurt dışına çıkmasını engelliyoruz. Öte yandan ‘dolu poliçesi’ ürünüyle acentelere yönelik yüzde 25 bir komisyon tahsisi yapıldı. Sigorta şirketlerinin acentelere vereceği komisyona karışamıyoruz. Şirketler acentelere yönelik teşvik kampanyaları ile bu oranı yüzde 30’lara kadar çıkarıyor. Şu an tam anlamıyla tanıtım yapılmasa da 2 şirketimiz üzerinden binlerce satış yapıldı.”

İzmir’de 3 bin araç dolu hasarı aldı

İzmir’e ilk yatırımı 8 yıl önce yapan RS Servis; 400 metrekare dükkân ile başladıkları hizmet alanını bugün 8 bin 600 metrekarelik bir kapalı alana çıkardı. Bu yatırıma başlamadan önce bu kadar büyük bir tesise ihtiyaç olup olmadığı sorusuyla çok karşılaştıklarını belirten Ünaldı; “Ama görüyorsunuz bu kadar sık yaşanan doğal afetler karşısında bu kadar büyük tesis gerekliydi. Son yaşanan dolu afeti için İstanbul’dan 25 teknisyenimizi İzmir’e getirdik. İzmir’de 3000 aracın dolu hasarı aldığını tahmin ediyoruz. Şu ana kadar 200 müşterimiz başvurdu ve dosyaları açıldı. Toplamda 1000 aracı onarmayı planlıyoruz” dedi.

Bu işi dünya çapında yapma niyetimiz var

RS Servis, yeni açtığı servis merkezlerinin yanında boyasız göçük düzeltmeye yönelik de Türkiye genelinde bayilikler vermeye hazırlanıyor. “Sadece dolu onarımında değil; park hasarlarında da boyasız göçük düzeltme hizmeti sağlayacağız” diyen Ünaldı; bu işi dünya çapında yapma niyetleri olduğuna vurgu yaptı. Ünaldı, şöyle devam etti: “Türkiye’de boyasız göçük düzeltme yönelik bayi yapılanmasını oturtabilirsek; bunu dünya çapına da yayacağız. İleride ‘park’ hasarlarına yönelik bir poliçe de üretebiliriz. Çünkü müşteriler dolu onarım da olduğu gibi park hasarlarında da kaskosunun bozulmasını istemiyorlar. Araçlarının değer kaybetmemesi için boya dahi istemiyorlar. Bayi yapılanmasına geçerken boyasız göçük düzeltme eğitimleri de vereceğiz.”

Ege Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Ersoy Kocamanoğlu: Bu ürün acenteler için yeni bir pazar oluşturacak

İzmir’in art arda felaketler yaşadığını ve bunu doğanın gücünü gösterdiğini belirten Ege Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Ersoy Kocamanoğlu, “Bu tip afetleri bundan sonra da yaşayacağız. Bunlar coğrafyamızın bir gerçeği. Bizim daha çok bu doğa olayları karşısında ne tür tedbirler almamız gerektiğine ve güvencemizi nasıl sağlayacağımıza dikkat etmemiz gerekiyor” dedi.

Tüketicilerimizin doğal afetlerden korktuğu için poliçe yaptırmasını onaylamadıklarını kaydeden Kocamanoğlu; “Sel, deprem, dolu veya tsunami olsun da tüketicinin aklına sigorta poliçesi gelsin istemiyoruz. Biz müşterilerimizin bu poliçeler ile kendilerini garantiye aldıklarını bilmelerini daha doğru buluyoruz. Tüketicilerin ayrıca satın aldıkları poliçenin neyi kapsadığını da bilmesi gerekiyor”

Acenteler bu ürüne ilgi gösterecektir

Kocamanoğlu, RS Servis’in İzmir’e yaptığı yatırımları çok yakından takip ettiklerini de belirterek, “Özel onarım merkezlerine ihtiyacımız var. Bu merkezler, hasar frekanslarını düşürme açısından çok büyük öneme sahip.
RS servisin çıkardığı dolu onarım ürünü de acenteler için artı bir pazar oluşturacaktır. Motor branşında acentelerin gücünü hiç kimse yadırgamaz. Geniş bir pazara sahibiz. Özellikle kasko yapılmayan araçlar için gayet uygun bir ürün. Acente olarak bizim de gelirimizi arttıracaktır. Acentelerimizin bu ürüne önem göstereceğini düşünüyorum” değerlendirmesini yaptı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER