Sigorta bilincinin artırılması için düzenlenen Sigorta Haftası, bu yıl yine sigortacılar ile sigortalıları bir araya getiren etkinliklerle kutlanıyor.
Şemsiye / Seval ÖZKAP – Türk sigorta sektörü, ülkemizin ekonomik göstergeleri ve genç nüfusu doğrultusunda büyük bir potansiyel taşıyor. Ancak bu potansiyeli harekete geçirmekte zorlanıyoruz, çünkü sigorta bilinci henüz istenile düzeyde değil. İşte bu noktada sektör, risk ve sigorta algısını tüketicilerle buluşturacak bir adım atarak, Sigorta Haftası düzenlemeye başladı. Hazine Müsteşarlığı’nın Tanıtım ve Bilinçlendirme Stratejisi kapsamında, Mayıs ayının son Pazartesi günü başlayan ve o haftanın Pazar günü sona eren Sigorta Haftası’nı ilk kez 2011 yılında kutladık. Bu hafta boyunca tüm Türkiye’de sigorta şirketleri, acente ve eksper sivil toplum kuruluşları birçok etkinlikle halka sigorta kavramını anlatmaya çalışıyor. 2013 yılında Gezi olayları nedeniyle geri planda kalmış olan Sigorta Haftası, bu yıl da çeşitli etkinliklerle gerçekleştiriliyor. Geçtiğimiz üç yıl içerisinde tüm Türkiye’de çeşitli toplantılar, seminerler, konserler, yarışmalar, yürüyüş ve daha birçok şenliklerle gerçekleşen Sigorta Haftası, tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi, sigorta hakkında bilinçlendirilmesi, sektörün geleceği ve tüketicilerin sektöre duyduğu güven açısından büyük önem taşıyor. Bu doğrultuda da sektör aktörlerine büyük görev düşüyor. En büyük görev ise sigortalı ile sigortacı arasındaki güven ilişkisinin kurulması ve sigortalılık süresi boyunca bu güvenin yükseltilmesi olarak görülüyor.
2014-2018 yılları arasında çalışmalar sürecek
2011 yılında Hazine Müsteşarlığı bünyesinde “Bilinçlendirme ve Tanıtım Komisyonu” oluşturuldu. Bu alandaki faaliyetlerin koordinasyonu ise bu komisyon bünyesinde yürütülüyor. Hazine, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) temsilcilerinden oluşan komisyonun faaliyetleri yalnızca Sigorta Haftası’na özgü olmayıp tüm yıla yayılarak yürütülüyor. Tanıtım ve bilinçlendirme faaliyetleri, Hazine Müsteşarlığı’nın 2014-2018 Stratejik Planı’nda yer aldığından bu dönemde çalışmalar sürecek.
“Sanayici ve iş adamlarıyla bir araya gelinmeli”
Sigorta Haftası’nı sektörü topluma daha iyi tanıtmak ve anlatmak için önemli bir fırsat olarak gören Allianz Türkiye, ülkemizdeki yüksek sigorta potansiyeline rağmen, sigorta bilincinin oldukça düşük seviyelerde olduğuna ve bu açıdan eğitici, bilgilendirici faaliyetlerin faydalı olacağına vurgu yapıyor. Allianz Türkiye’den yapılan açıklamada, “Sektörde yer alan şirketler, uzun vadeli stratejiler ile farklı kanallardan, farklı hizmet ve ürünlerle sistem dışında yer alan potansiyel müşterilere yönelebilir. Bu noktada gerçekleştirecekleri çeşitli tanıtım, bilinçlendirme kampanyaları, reklam faaliyetleri ile farkındalığı ve dolayısıyla sigortalı sayısını artırabilirler. Türkiye’nin farklı noktalarında sanayici ve iş adamlarıyla bir araya gelinerek çeşitli tanıtım ve bilinçlendirme faaliyetleri yapılması, medyada sigorta ile ilgili çeşitli bilgilendirme amaçlı kamu spotlarının kullanılması, çeşitli yarışmaların ve kampanyaların düzenlenmesi gibi etkinliklerin de sigorta bilincini artıracağını düşünüyoruz. Sigortalılık bilincinde artış; topluma ve özellikle genç nüfusa sigortanın gelecek güvencesi ve refah seviyesinin artırılması, sağlık ve mal varlıklarının korunması için büyük gereklilik olduğu mesajının doğru bir şekilde iletilmesiyle mümkün olacaktır” denildi. Sigorta Haftası’nda TSB III. Basketbol Turnuvası’nın finalini gerçekleştirecek olan Türkiye Sigorta Birliği (TSB) de, Sigorta Haftası’nın tek başına sigorta bilincinin artırılması için yeterli olmasa da sigorta konusunu gündeme taşıması, sigortanın önemini herkese bir kez daha hatırlatması açısından büyük önem taşıdığına vurgu yapıyor. TSB III. Basketbol Turnuvası’nın final maçı ve ödül töreni, 1 Haziran Pazar günü 15:30-21:00 saatleri arasında Şişli Terakki Spor Salonu’nda gerçekleşecek.
BASİAD, SADER ve TÜSİAR “Sigorta Haftası” için bir arada
Sigortacılığın geliştirilmesi, sigorta bilincinin artırılması, sigortacı ve sigortalı arasındaki güven ortamının korunması ve daha da yükseltilmesi amacıyla bir araya gelen Başkent Sigorta Acenteleri Derneği (BASİAD), Sigorta Acenteleri Derneği (SADER) ve Tüm Sigortacılık Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Derneği (TÜSİAR) Ankara genelinde bir etkinlik gerçekleştirecek. Planlanan proje ile Ankara’da bulunan lise ve ticaret meslek liselerinin sigortacılık bölümünden yaklaşık 300 öğrenci, Başkent Üniversitesi Sigortacılık Bölümü öğrencileri ve mezunları, sigorta camiası ile bir araya gelecek. Katılımcıların kaynaşmasını sağlayan kısa bir panelin ardından şenlik havasında ağaç dikme etkinliği gerçekleştirecek.
“Yaşananlar ve sonuçları tüketicilerle paylaşılmalı”
Ankara Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Kemal Gazioğlu: Bu yıl Ankara’da billboardlarda sigortacılık ve acenteler ile ilgili sloganların olduğu afişler kullanacağız. Ankara’da bulunan derneklerle beraber Başkent Üniversitesi’nde ağaç dikme şenliği düzenleyeceğiz. Bu şenlikte Ankara’da ticaret liselerinin sigortacılık bölümünde eğitim gören öğrencilerle üniversitede sigortacılık eğitimi almış-mezun olmuş ve halen eğitim gören öğrencileri buluşturacağız. Acenteler, bu haftaya özgü farklılıklar yapabilir. Hafta boyuca ofise gelen müşterilerine farklı ikramlarda bulunabilir. Hediyeler verebilir, ofisin içerisinde görsel araçlar kullanabilir. Bilincin artırılması bu haftaya sıkıştırılmamalı. Hafta boyunca yazılı ve görsel medya kullanılmalı. Ama asıl olan düzenli olarak bilinçlendirme çalışmalarının devamıdır. Sigorta bilincinin artırılması anlamında sadece bir haftada verilecek mesajın yeterli olacağını düşünmüyorum. Sigorta Haftası sadece algılamanın küçük bir parçasını oluşturuyor. Sigorta bilincinin artırılması çocuk yaşta başlar. İlkokullarda eğitim müfredatında mutlaka sigortanın önemini anlatan bilgiler çocuklara anlatılmalı. Acil olarak çocuklara yönelik sigortacılığı anlatan film, çizgi film, kitap, dergi gibi yayınlar kullanılmalı. Sigorta şirketlerinin mesleki örgütü TSB, hasar konusunda televizyonlarda bugünkü programların formatının dışında programlar yapmalı. Örnek vermek gerekirse, Edirne de çiftçi Ahmet Yıldız, hayat sigortası yaptırdı, ecelen vefat etti. Ailesi sigortadan 500 bin TL tazminat aldı. Yozgat’ta işadamı Mahmut Kızıl, trafik kazası sonucu vefat etti; ailesi ferdi kaza poliçesinden 1 milyon TL tazminat aldı. Malatya’da memuriyetten emekli olan Yusuf Demircioğlu’nun yeni aldığı araç iki ay sonra kaza sonucu pert oldu; yeni aracın bedelini sigorta şirketi beş gün içerisinde ödedi. Ankara’da yaşayan Ayşe Demir, kızını ziyaret için Denizli’ye otobüsle giderken geçirdiği trafik kazası sonucu vefat etti; sigorta şirketi ailesine 250 bin TL tazminat ödedi. Samsun’da fabrikatör İrfan Erkan’ın tesisleri yandı; sigorta şirketi beş gün sonra 25 milyon TL hasar ödedi. İrfan Bey sermayesini de ilave ederek daha modern bir fabrika kurdu. Kocaeli’de fabrikada meydana gelen patlama sonucu dört işçi vefat etti. Fabrika sahibine SGK tarafından yapılan 2.5 milyon TL rücu sigorta şirketi tarafından ödendi. Bu tür olaylar her gün yüzlerce defa yaşanıyor. Önemli olan bu yaşananları ve sonuçlarını toplumla paylaşmak. Yaşanmışlıklar en büyük tecrübedir. Sektörümüz trilyonlarca hasar ödüyor.
“Daha kaliteli bir yaşam için sigorta şart”
Afyon Sigorta Acenteleri Derneği (AFSAD) Bekir Özerdem: Sigortacılığın ve sigorta çeşitlerinin daha da bilinir olması amacıyla ilimizin her köşesinde billboard çalışmaları yapmaya çalışacağız. Ülkemiz genelinde yapılacak olan kan bağışı kampanyasına biz de AFSAD olarak destek vereceğiz. Mayıs ayı sonunda Allianz Sigorta ile il genelinde iş dünyasına yönelik olarak sigortanın önemi ve koruma tedbirleri konulu bir panel gerçekleştireceğiz. Acente derneklerinin bu haftada yaptıkları etkinlikler şüphesiz ki sigortanın varlığı, olmazsa olmazların içinde yer alması gerektiği, daha kaliteli bir yaşam için sigorta yaptırmanın şart olduğu ilkelerini ön plana çıkarıyor. Bu anlamda TSB, TOBB hatta TBMM de genel anlamda bizlere biraz daha destek verirse daha da iyi olur diye düşünüyorum. Rakamlara baktığımız zaman, gerçek anlamda ekstra desteklere ihtiyacımızın olduğu gerçeği çıkıyor karşımıza. İlk önce şirket ve acente yapılanmalarında daha düzgün ve seçici olunmaya başlanmalı, başlansın ki insanlar acentelerine güvensinler.
“Sigorta Haftası’nı beş ayrı proje ile kutluyoruz”
Sigorta Acenteleri Derneği (SAB) Başkanı Doğan Şen: Sigorta Haftası, son yıllarda sigorta sektörüne gösterilen önemin bir neticesi. Bu haftada, sigorta bilincinin tabana yayılması hedefi ile gerek sigortacılık alanında faaliyette bulunan kurum ve kuruluşlar tarafından gerekse ilgi duyan diğer kuruluşlar tarafından çeşitli etkinlikler düzenlenerek “Risk meydana gelmeden önce önleminizi almak için sigortacınızla tanışma zamanı” teması işleniyor. Bu konuda çok önemli bir görev de Milli Eğitim Bakanlığı’na düşüyor. Bu haftada, ilköğretimden itibaren sigorta konusu işlenmeli. Bu yıl tanıtım komisyonuna beş proje sunduk, bu projeleri şöyle sıralayabiliriz:
1- ÖRNEK SİGORTALI KÖY PROJESİ:
Bu projemizin Sigorta Haftası’nda tanıtımı yapılacak ve bir takvim dâhilinde beş yıl sürecek. Bu proje ile tarım ve hayvancılık konusunda aktif, nüfus yoğunluğu çok fazla olmayan, İstanbul’a yakın örnek bir köy seçilerek köy halkının ve tüm mal varlıklarının sigortalanarak köyde yüzde 100 sigortalı eko denge kurulması hedefleniyor. Projede TARSİM, DASK ve sigorta şirketleri çeşitli branşlardaki poliçeleri kendi öz kaynaklarından yapacaklar. Toplam ödenen prim ve alınan hasar, mağduriyetlerin giderilmesi dengesi her yıl raporlanacak, ülke ekonomisine faydaları ölçülerek paylaşılacak. SAB olarak, köyde poliçelerin tesliminden hasarların takibine kadar hizmet verilecek. Ayrıca zaman zaman yapılan bilinçlendirme toplantıları ile koruyucu sigortacılık, çevreyi, hayvanları, canlıları koruma ve sevme konusunda eğitimler verilecek.
2- SAB TÜRK SANAT MÜZİĞİ KOROSU:
Kültürüne sahip ve sanatı seven bir toplumda sigortacılığın çok daha kaliteli yapılacağını düşünüyoruz. Bu sebeple 26 Mayıs 2014 tarihinde Milli Reasürans salonunda gerçekleştirdiğimiz konser dinletimizde tüm sektör paydaşlarını ağırlamaktan onur duyduk.
3- KARAGÖZ SİGORTALANDI:
Mizah yolu ile çocuklarımıza sigorta bilinici aşılamak için, İstanbul’da halkın yoğun olduğu yerlerde, metni tamamen SAB tarafından yazılan ve deprem, sel, yangın, hırsızlık konularının işlendiği Karagöz ve Hacivat perde oyununu sergileyeceğiz.
4- SİGORTA MÜZESİ:
Bir TIR dorsesini üç boyutlu bir sigorta tarihi müzesine getirmenin hedeflendiği bu projemizde tarihteki yangınlar, tsunami, deprem gibi felaketlerde sigortalı olmanın faydaları, kazalardan korunmanın yanı sıra pasif sigortalılık (çevreyi, hayvanları, doğayı koruma, yerlere çöp ve sakız atmamak -çöpler yol kanallarını ve rögarları tıkar ve evlerimize su girmesine neden olur ve hastalık yayar-) gibi konuları aktaracak görsel materyallerin sağlanması hedefleniyor. Ayrıca TIR’ın il il, ilçe ilçe gezerek ilkokul öğrencilerinin bu müzeyi ziyaret etmesi sağlanacak.
5- FUARLARDA YERİMİZİ ALALIM:
Bu proje ile sigortacılığın, ticari ve bireysel sigorta alıcılarına aynı anda tanıtımı amaçlanıyor. Ülkemizde açılan her bir fuarda sırasıyla bir sigorta şirketinin, acenteleriyle birlikte stant açmasını kapsayan projede sırası gelen şirketin maliyeti kendisi üstlenmesi, tarım ve hayvancılık konulu fuarlarda standın TARSİM tarafından kurulması hedefleniyor. Üreticinin sigorta ihtiyaçlarının tanıtım stantlarımızda dinlenmesi, tanıtımın yapılması, öğretilerde bulunulması, bireysel müşteriler için ürün tanıtımının yapılması, sigortalılığın faydalarının anlatılması amaçlanıyor.
“Bilincin artırılması için tüm paydaşların desteğine ihtiyaç var”
Sigortacılık Eğitim Merkezi (SEGEM) Müdürü Turan Öz: SEGEM, her yıl olduğu gibi bu yıl da Sigorta Haftası kapsamında iki etkinlik düzenliyor. Bu etkinliklerden birincisi, Sigorta Haftası’nın ilk gününde 26 Mayıs 2014 Pazartesi günü düzenlenmiş olan SEGEM III. Ulusal Sigorta Sempozyumu. InterContinental İstanbul Otel’de gerçekleştirilen sempozyumun konusunu ise “Sigorta ve Bireysel Emeklilik Sektöründe Dağıtım Kanalları” olarak belirlemiştik. SEGEM’in düzenlediği ikinci etkinlik ise geleneksel SEGEM Resim Yarışması olacak. Bu yıl 5, 6, 7 ve 8’inci sınıf öğrencilerine yönelik olarak “Sigorta, Güvencemizin Anahtarı!” konu başlığıyla düzenlenen yarışma, Ocak ayı içerisinde İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ile yurt genelindeki bütün ortaokullara duyuruldu ve 31 Mart 2014 tarihi itibarıyla başvurular sona erdi. Resim yarışmasının değerlendirmeleri Nisan ayında tamamlandı. Başarılı bulunan eserler Mayıs ayı içerisinde duyuruldu. Birinciliği Trabzon’dan 7’nci sınıf öğrencisi Hümeyra Bekâr’ın kazandığı yarışmanın ödül töreni 30 Mayıs 2014 tarihinde İstanbul’da SEGEM’in yerleşik bulunduğu TOBB Plaza’da yapılacak. Başarılı eserler Haziran ayı boyunca TOBB Plaza Sergi Salonu’nda sergilenecek. Sigorta bilincinin artırılması için sektörde faaliyet gösteren tüm şirketlerin, kurum, kuruluş paydaşların desteğine ihtiyaç bulunuyor. Bu destek, yurt genelinde toplumun değişik kesimlerine yönelik farklı ve ses getirecek etkinlikler düzenlenmesi, bu etkinliklerin geniş katılımla gerçekleşebilmesi için sosyal medyanın daha yoğun kullanımı, ana akım medyada hafta boyunca etkinliklere yer verilmesinin sağlanması şeklinde gerçekleşebilir.
Neden sigorta yaptırmalıyız?
– Evinizden işyerinize, hayatınızdan eğitiminize, arabanızdan yatınıza kadar
– Birçok alanda koruma sağlayabiliyorsunuz.
– Sahip olduğumuz değerleri korumada en güvenilir ve en ucuz yöntem.
– Risklerden uzak güvenceli bir yaşamın anahtarı.
– İhtiyaca uygun paketler ile bütçenizi de korumak mümkün.
– Öngöremediğimiz riskler ve felaketler de sigorta kapsamında yer alıyor.
– Riskleri kontrol altına almanın yanı sıra günlük yaşamdaki küçük aksilikler de sigorta paketlerinin asistans hizmetleri ile koruma altına alınabiliyor.
– İstediğiniz şirket ve acente ile çalışabiliyorsunuz. Böylelikle ihtiyacınıza uygun teminatları sunan şirketi de bulabiliyorsunuz