Üst katındaki boş dairenin rezervuarının bozulmasıyla, tavanından su almaya başlayan Balkan Eczanesi, RPM Hasar Onarım Hizmetleri tarafından iş akışına engel olmayacak şekilde, hızlıca yenilendi. Kullanılamaz duruma gelen eşyaların tamiratı yapıldı, tamir edilemeyenler ise yenileriyle değiştirildi.
SİGORTAMEDIA
İşyerleri için küçük kazalar büyük önem taşıyor. Olası bir kaza sonucunda iş durması yaşanabilen işyerlerinde, yaşanabilecek olumsuz durumlarda hızlı aksiyon almak gerekiyor. Balkan Eczanesi’nde de geçtiğimiz günlerde su baskını yaşandı. İşyerlerinin yaşanan bu olay sonrasında iş göremez duruma geldiğini belirten Balkan Eczanesi Teknisyeni Erkan Şen, hemen sigortalı olduklarını hatırladığını ve şirket ile iletişime geçtiklerini söyledi. Sigorta şirketinin yönlendirmesiyle RPM Hasar Onarım Hizmetleri ile tanıştığını belirten Şen, “İki hafta gibi kısa bir sürede eczanemizi anahtar teslim aldık desek yanlış olmaz” dedi.
RPM’nin vakit kaybetmeden hasar onarım çalışmalarına başladığını söyleyen Şen, yaşadıkları olayı, hasar sürecini ve sonrasını SİGORTALI ile paylaştı. Şen, su baskınının nasıl meydana geldiğini ise şöyle açıkladı: “Eczanemizi, üst kattaki boş dairenin rezervuar sistemlerindeki sorun nedeniyle su basmış. Tavandan sızan su, eczanenin tavanına, duvarlarına, zeminine, bilgisayarlara, klimalara, fotokopi ve faks makinesine, kameralara, masa ve raflara zarar vermiş. Olayı görür görmez sigorta şirketini aradım. Aynı gün içerisinde RPM Hasar Onarım Hizmetleri de eczaneye geldi. Hasarın meydana geldiği gün, hiç zaman kaybedilmeden ekspertiz yapıldı ve RPM de hızla restorasyon çalışmalarına başladı. Elektronik eşyalardan mobilyalara kadar hasar gören tüm eşyalar tamir edildi, tamir olmayanların yerine yenileri alındı. RPM, onarım sonrasında eczanenin temizliğini de üstlendi. Tüm masraf ve işleri eksiksiz bitirerek, her şeyi anahtar teslim etti.
“İş yapamaz durumdaydık”
Bakırköy’deki eczanenin hasar sürecinin tamamlanmasıyla ilgili söyleştiğimiz, Balkan Eczanesi Teknisyeni Erkan Şen, ekmek teknelerinin su bakını ile kullanılamaz hale geldiğini gördüklerinde yaşadığı duyguları şöyle ifade etti: “Bir cumartesi sabahı eczaneyi açmak için geldiğimizde, her tarafın su içinde kaldığını gördük. Eczanemizi o şekilde gördüğümüz anda yıkıldık diyebilirim. İş yapamaz durumdaydık. Eşyalarımız zarar görmüştü ve elektriklerimiz çalışmıyordu. Eczaneye girdiğimize, tavandan sular damlıyordu.”
Eczaneye, üst katındaki boş dairenin rezervuar sistemlerindeki sorun nedeniyle su bastığını anlatan Şen, olayın meydana gelişini ise şöyle anlattı: “Üst kattaki boş dairenin rezervuar sistemlerindeki sorun nedeniyle taharet musluğunda patlama meydana gelmiş. Taharet musluğunun senede bir değiştirilmesi gerekiyor, değiştirilmediği için de eskiyen musluk su akıtmaya başlamış. Banyonun gideri tıkalı olduğu için de gece boyunca akan su, eczanemize tavandan sızmış. Öyle ki tavandan sızan sular depo yerine kullandığımız aşağı kata kadar inmiş. Allah’tan ürünlerimizi yere değil, raflarımıza koyuyoruz. Ürünleri raflarımıza koyduğumuz için su ilaçlarımıza zarar vermemiş.”
“Hasar onarım çabuk bitti, işlerimiz aksamadı”
Su basan eczanenin kullanılamaz haldeolduğunu görür görmez sigorta şirketine haber verdiklerini söyleyen Şen, hem sigorta şirketinden hem de hasar onarım hizmetlerinden yetkililerin olay günü eczaneye anında geldiğini belirtti. RPM Hasar Onarım Hizmetleri’nden yetkililerin hasar kaydı çıkardığını ve zaman kaybetmeden hafta başında çalışmalara başladıklarını dile getiren Şen, “Su baskını nedeniyle, tavanımız, duvarlarımız, bilgisayarlarımız, klimalarımız, fotokopi ve faks makinemiz, kameralarımızın bir kısmı, masa ve raflarımız zarar görmüştü. Eşyalarımız kullanılamaz haldeydi. RPM ekibi, eşyalarımızı bakıma aldı. Bakım sonucu kimi aletlerimiz tamir edildi, tamir edilemeyenler ise yenileriyle değiştirildi. Tavan ışıkları, dolaplarımız, masamız, sehpamız yenilendi. Tavan ve duvarda kabarmalar vardı, kabaran yerler temizlendi, yeniden boyandı. Çalışmalar sonrası eczanenin temizliğini de RPM yaptı. Her şeyi anahtar teslim aldık desek yanlış olmaz” diye konuştu.
Eczanenin restorasyon işlemlerinin iki hafta içinde tamamlandığını belirten Şen, “Biz en az bir aydan önce çalışmaların bitemeyeceğini tahmin ediyorduk. Rstorasyon beklediğimizden daha çabuk bitti. Hasar onarımı, hızlıca ve iyi bir şekilde tamamlandı. İşlerimiz aksamadı” dedi.