Acentelere yönelik ‘Trink Komisyon Projesi’ni hayata geçiren Ray Sigorta, komisyonları anında acentelerin hesaplarına yatıracak. Katıldığı, ‘Ray Sigorta ile Ekonomi ve Sigorta Sohbetleri’nde acentelere müjdeli haberi veren Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, “Her zaman olduğu gibi acentelerimizin yanındayız” dedi.
SİGORTAMEDYA-ALP SÜER
Ray Sigorta, acenteleri ile ilişkilerinde ‘Trink Komisyon’ adında devrim niteliğinde projeyi hayata geçirdi. Acentelerin nakit akışlarını rahatlatmaya çalışan Ray Sigorta, ay sonu mutabakat süreçlerini beklemeden, komisyonları anında acentelerin hesaplarına yatıracak. 3 Mayıs Cuma günü Topkapı Üniversitesi Rektörü, Ekonomist Prof. Dr. Emre Alkin ile birlikte katıldığı, Harward Business Review Genel Yayın Yönetmeni Serdar Turan’ın moderatörlüğünde online olarak gerçekleşen ‘Ray Sigorta ile Ekonomi ve Sigorta Sohbetleri’nde acentelere müjdeli haberi veren Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, “Her zaman olduğu gibi acentelerimizin yanındayız” dedi.
Paranın zaman değeri açısından da önemli
Erdoğan, Trink Komisyon uygulamasını neden hayata geçirdikleri konusunda şu bilgileri paylaştı: “Mevcut ekonomik koşullar, tüm sektörlerde olduğu gibi bizim sektörümüzde de maliyet ve giderlerde ciddi artışlara sebep oluyor. Bu doğrultuda her koşulda acentelerimizin finansal olarak güçlenmesi ve güçlü kalabilmesi bizim için çok önemli. Bu nedenle, Türkiye genelindeki sigorta sektörüne değer katan geniş acente ağımızı desteklemek için sektörde bir ilk olan Trink Komisyon hizmetimizi sunuyoruz. Böylece acentelerimiz, nakde ihtiyaç duyduklarında komisyonlarını alabilmek için ay sonunu beklemek zorunda kalmadan kazandıkları komisyonları hesaplarına aktarabilecek. İçinde bulunduğumuz dönemi dikkate aldığımızda ‘paranın zaman değeri’ açısından acentelerimizin komisyonlarının, hesaplarına yaklaşık 1 ay önce geçmesi, kendi finansal planlamalarını yapmaları açısından kıymetli. Trink Komisyon sayesinde acentelerimiz, nakit akışlarını çok daha iyi yönetebilecek. Sürdürülebilir bir sigortacılık için başarılarımızın önemli bir paydaşı olan acentelerimizin her zaman yanında olmaya devam edeceğiz.”
Trink Komisyon ile acenteler nakit akışlarını iyi yönetebilecek
Normal şartlarda ay kapanış mutabakatları sonrası yapılan komisyon ödemelerini beklemek durumunda olan acenteler, Ray Sigorta’nın Trink Komisyon Projesi kapsamında ürettikleri poliçenin komisyonunu ‘Ray Express’ üzerinden anında kendi hesaplarına transfer edebiliyor. Aynı zamanda acenteler, Trink Komisyon sayesinde hesaplarında biriken komisyon miktarlarını görebiliyor; nakit ihtiyaçları doğrultusunda biriken komisyon tutarını hesaplarına aktarabiliyor. Ray Sigorta, böylece nakit akışı konusunda acentelerini rahatlatıyor.
Sigortacılığın topluma asıl yayılacağı bir dönemdeyiz
Topkapı Üniversitesi Rektörü, Ekonomist Prof. Dr. Emre Alkin de Ray Sigorta ile Ekonomi ve Sigorta Sohbetleri’nde Türkiye ekonomisine ilişkin öngürüleri ve sigortanın önemi konusunda şunları söyledi: “Pandemi dönemi ve sonrasında Rusya-Ukrayna krizi ile birlikte ortaya çıkan türbülansa devletler müdahale etti. Arkasından da Gazze ile ilgili hepimizi çok üzen gelişmeler ortaya çıktı. Devletler, tam “Müdahale etmeyi bırakalım” derken yeniden ekonomiye müdahale etmek mecburiyetinde kaldılar. Yüksek enflasyon, ‘yapışkan’ enflasyona dönüştü. Faizleri yükselterek enflasyonla mücadele etmek de bir yere kadar faydalı. Ben de diyorum ki; Kriz bitmeyecek, buna alışmamız lazım. Her zaman başımıza gelecekler için hazırlık yapmak zorundayız. Asıl sigortacılığın topluma yayılacağı dönem budur. Varlıkların risk altında olduğunu kabul ederek, bireylere “Bak arkadaş, zar zor kazandığını kaybedersin. Bunları garanti altına almak, bunları sigorta ettirmen lâzım” demeliyiz. Bu zamanda yeni bir ev almak, elindeki varlığın yenisinden bir tane daha almak kolay mı?”
Dijitalleşmede şirket ve kanal arasındaki güven tam tesis edilemedi
‘Ray Sigorta ile Ekonomi ve Sigorta Sohbetleri’nde dağıtım kanallarının dijitalleşmesi konusunda da Erdoğan, şu mesajları verdi: “Dijitalleşme sigorta şirketlerinde çok mesafe kaydetti. Ancak dağıtım kanallarına bunu anlatmak konusunda ciddi sıkıntılarımız var. Şirket ile kanal arasında güven tam tesis edilemedi. Dijitalleşme, sadece online’dan poliçe satmak gibi algılanıyor. Hâlbuki dijitalleşme bir süreç optimizasyonu, kaynakların daha verimli kullanılması. Bu aynı zamanda müşteriye daha hızlı hizmet verebilme ve müşteri ihtiyaçlarını doğru bir şekilde anlayabilme imkânı veriyor. Dijitalleşmeyi kanalara doğru bir şekilde anlatabilirsek, o zaman kanalların dijital dönüşümü ile birlikte sektörde gerçek anlamda dönüşüm olacak. Dijitalleşmeyi kanallar için bir tehdit görmüyorum. Dönüşümü mutlaka bütün kanallar ile birlikte yapmak gerekiyor.”
Doğru zamanda büyümek önemli
‘Ray Sigorta ile Ekonomi ve Sigorta Sohbetleri’nde krizlerin de çok önemli fırsatları beraberinde getirdiğini vurgulayan Erdoğan, şunları söyledi: “Ray Sigorta son 9-10 yılda sektörün en hızlı büyüyen şirketi. Ancak dengeli bir şekilde büyüyoruz. Bazen büyüyoruz; bazen de frene basıyoruz. Hep büyüyerek de olmuyor; küçülerek de olmuyor. Doğru zamanda büyümek önemli. Maliyetleri doğru bir şekilde yönetmek önem taşıyor. Yaptığımız işe ne kadar hakim olursanız o kadar başarılı olursunuz.”