ÖzserNEO Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Ramazan Ülger; trafik sigortasının diğer ürünlerin tanıtılması için de bir fırsat sunduğunu açıkladı. Ülger, “Trafik sigortası satılanlara ferdi kaza veya hayat sigortaları anlatılsa, mutlaka başarılı olunur” dedi.
Trafik sigortası, sektörün gelişimi için kritik bir öneme sahip. ÖzserNEO Sigorta Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Ramazan Ülger’e göre trafik sigortası sektörün büyümesi için her kapıyı açan bir anahtar…
“Türkiye’de bugün 19 milyon kişi trafik sigortası satın alıyor. Dağıtım kanalları vasıtasıyla sektör bu 19 milyon kişiye dokunuyor” diyen Ülger, “Dağıtım kanalları vasıtasıyla bir şekilde trafik sigortası alan bu 19 milyon kişiye dokunuyoruz. Yine 6 milyon kasko poliçesi, 4 milyon sağlık poliçesi satılıyor. Bu insanlara ferdi kaza veya hayat sigortaları anlatılsa, mutlaka başarılı olunur. Fakat bireysel poliçe satıyorsanız, doğrudan müşteriye dokunuyorsanız, trafik olmadan hiçbir şeyin kapısını açamazsınız. Bu nedenle trafik poliçesine ağız-burun kıvıramazsınız. Çünkü insanların ilk aldığı poliçe trafiktir. Trafik alan müşteriye diğer poliçeleri de önerebilirsiniz” şeklinde konuşuyor.
Geçmişte Türkiye Sigorta Birliği’nin de başkanlığını yapan Ülger, dağıtım kanallarının bu noktada büyük bir önem taşıdığını söyledi. Ülger, Türkiye’de sigorta pazarının büyütülmesi için potansiyel sigortalı adaylarına gidip bu işi yüz yüze anlatmadan sigortacılığın ilerlemesinin mümkün olmadığını vurguladı.
Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sunduğu Sigorta ve Reasürans Brokerliği Derneği (SBD)’nin ‘Üye Brokerler ile Özel Sohbet Toplantıları’nın konuğu sigorta sektörünün tecrübeli isimlerinden ÖzserNEO Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Ramazan Ülger’di. Sektörün YouTube kanalı Sigorta Ekranı’ndan da yayınlanan programda özellikle dijital kanalların satışlara etkisi ve dağıtım kanallarının gelecekteki rolüne dikkat çekildi.
Dağıtım kanalının gücü unutulmamalı
Programda toplam cirolarının yüzde 40’ını trafik portföyünün oluşturduğunu belirten Ülger, “Hatta yüzde 40’ın da altında. Sektörün genel istatistiği de bu şekilde. Kasko, trafik ve sağlık; portföyümüzün yüzde 80’nini oluşturuyor. Hedefimiz trafik satmak değil. Fakat bireysel poliçe satıyorsanız, doğrudan müşteriye dokunuyorsanız, trafik olmadan hiçbir şeyin kapısını açamazsınız. Bu nedenle trafik poliçesine ağız-burun kıvıramazsınız. Çünkü insanların ilk aldığı poliçe trafiktir. Trafik alan müşteriye diğer poliçeleri de önerebilirsiniz. Burada da dağıtım kanalının gücü ortaya çıkıyor. Mesela bizim buna çok uygun teknik altyapımız var. Trafik poliçesi alan müşterimize aynı anda diğer ürünleri de teklif edebiliyoruz” diye konuştu.
Ülger’e göre pandemiden sonra insanların artık kendilerinin sağlık sigortasını sorduğunu belirten Ülger, şirketlerin ve dağıtım kanallarının dijitaldeki gelişmeleri öngörüp uygun bir altyapı hazırlamaları gerektiğine dikkat çekti. Ülger, “Aksi halde bir süre sonra sizin portföyünüzün başkalarına geçtiğini görürsünüz” dedi. Bu noktada da en büyük işin dağıtım kanallarına düştüğünü belirten Ülger, şöyle devam etti: “Bugün pandemiden dolayı insanlar sigortaya yönelmiş durumda. Ama sigortalılarımıza veya potansiyel sigortalı adaylarına gidip bu işi yüz yüze anlatmadan sigortacılığın çok ilerleyebileceğini sanmıyorum” dedi.
Olmayan ürünlere kafa yoruyoruz
ÖzserNEO Sigorta Brokerliği’nin ciddi bir yurtdışı yapılanması da var. Bu kapsamda yurtdışında olup da Türkiye’de uygulanmayan ürünlere kafa yorduklarının altını çizen Ülger, “Bu anlamda en son ikinci el araç satan galericilere yönelik bir ürün getirdik ve satmaya başladık. Türk Cumhuriyetleri ve İran, Pakistan, Afganistan gibi ülkelerden Türkiye’ye gelecek insanların seyahat sağlık sigortalarını yapıyoruz. Şimdi yine bu ülkelerden Schengen ülkelerine gidecek insanların sigortalarını yapmak için görüşmeler sürüyor. O yüzden yurt dışı ilişkilerimiz devam edecek. Aynı zamanda bizim dışımızdaki dünyada nelerin olup bittiğini bilmek zorundayız” diye konuştu.
Dijipol’ü aktif hale getirdik
Öte yandanpandemi döneminde yeni satış platformları Dijipol’u aktif hale getirdiklerinin altını çizen Ülger, şu anda istedikleri herkese Dijipol’ün ekranını açabileceklerini söyledi. Ülger, kullanıcı kodu verdikleri herkesin tabletle Türkiye’nin her yerinde poliçe kesebilecek bir alt yapıya sahip olduklarını belirtti. “Dijitalde böyle bir satış organizasyonu için tüm teknik alt yapılarımız hazır” diyen Ülger, şöyle devam etti: “Bunun için mevzuatta değişiklikler yapılmalı. Sigortacılığı geliştirmek, yaygınlaştırmak için böyle organizasyonların önü açılmalı, tabii ki satışçıları eğiterek, hazırlanacak mevzuata uygun önlemler alarak.”
Web serviste olmayan hiçbir ürünü dijitalde satmadıklarını kaydeden Ülger, “Bu ürünlerin 3D güvenlik sistemi olmayanlarını da satışa koymuyoruz. Çünkü dijital dünyada satış sistemlerinin güvenliği çok önemli. Dijipol aslında yıllardır kendi içimizde kurduğumuz altyapının doğrudan tüketiciye açılma tarafı. ÖzserNEO Sigorta ve Reasürans Brokerliği olarak müşterilerimizin yüzde 80’i dijitali kullanarak alım yapabiliyor. Böyle bir gerçeklik varken yüz yüze sattığınız bireysel poliçelerde trafik, kasko veya tamamlayıcı sağlık için müşterilerinizin dijital üzerinden fiyat almayacağını düşünmek yanlış olur” diye konuştu.
Ülger’in sektör konusundaki en büyük sıkıntısı ise mevzuat. “Sektör mevzuatı hep sektörün gerisinden geliyor” diyen Ülger, bunu da “Dijital dünya mevzuat bekler mi? Beklemez” diye açıklıyor. Ülger, konuyla ilgili programda şu yorumu yaptı:
Dijital dünya mevzuat beklemez
“Bir yerde kazanç varsa, siz ona istediğiniz kadar yasak değil kapıları kilitleyin, o damdan yine girer. Dolayısıyla dijital gelişme ve ekonomik gelişme mevzuat beklemez. Yapılan iş bir ticaret ise bu ticaretin legal olması için bir mevzuat hazırlanması gerekiyor. Bizim sektörde sürekli birileri ‘Bu yasak bunu yapamazsın’ diyor. Yasak dediğin ne? Misal poliçe satmak. Niye yasak? Yetkisiz biri satamaz. Peki yetkisiz birisi poliçeyi kimden alıyor? Resmi, kayıtlı sigorta dağıtıcısından alıyor. Dağıtıcı neden o yetkisiz kişiye poliçe veriyor. Çünkü kendisinin ulaşamadığı müşteriye ulaştığı için. Bunun adına dağıtıcı, çantacı veya iş paylaşımı deyin. Bu bir gerçek mi? Peki önleyebilir misiniz? Bugüne kadar önlenemedi. O zaman ne yapacaksınız? Bunu resmi hale getireceksiniz. Mevzuatını hazırlayacaksınız. Bizim sektörümüz buna uygun. Bunun gibi, gelişmelere uygun altyapılar hazırlandığı zaman sektör çok daha iyi yere gelecektir. Bunu yasaklamaya devam ederseniz işi bilmeyen, kayıt dışı ve sorumluluğu olmayan insanlar aracılık edecektir.”
Pandemi sektöre çok şey öğretti
Ülger, pandeminin sektöre çok şey kattığına dikkat çekiyor. Bu nedenle sigorta şirketlerine teşekkür eden Ülger, “Pandemi döneminde Covid-19’un teminat altına alınması sektör için önemli bir pozitif etki yaptı. Pandemi bir yönüyle de şimdiye kadar yapılan kriz senaryolarının gerçekleşmesini sağladı. Hazırladığımız kriz senaryolarının çalışıp çalışmadığını gördük. Biz ise Dijipol’u şubelerimize açtık. Herhangi bir şubemiz, herhangi bir yerden cep telefonuyla bile Dijipol üzerinden kendi güvenlik koduyla poliçesini kesebilir hale geldi” diye konuştu.
40 yıldır sektörde
Özser Neo Sigorta Brokerliği, 40 yıldır sektörün içinde faaliyet gösteriyor. Son 5-6 yılda ise satış ağını geliştirip şubeli bir yapıya döndü. Bütün şubelerin temel organizasyonu ise Özser’in merkezinde yürütülüyor. Şirket, bugün 24 sigorta şirketinin de acenteliğini yapıyor.
Programda, “Dağıtım kanallarının gelecekte başına ne geleceğini çok iyi biliyorum. Israrla dönüşmemiz gerektiğini söylüyorum” diyen Ülger; “Meslek örgütü yöneticileri ile bir araya geldiğimde aynı dili konuşamıyoruz. Sanki düşmanmış gibi konuşuyoruz” dedi.
Dijitalde en iddialı şirketlerden biriyiz
Dijital satışların bu noktada çok önemli olduğunun altını çizen Ülger; “Dijital dünyaya hazırlık konusunda en iddialı şirketlerden biriyiz. Sadece dijital satış anlamında değil; online satış ile klasik satışı birleştirip birbirini destekleyen bir altyapı kurduk. Bu yıl içerisinde bunun lansmanını yapacağız. Sigortacılıkta kişisel iletişim bitmez. İnsanlar sigortacısına, avukatına muhasebecisine doktoruna her an ulaşmak ister. Biz bunun bilincindeyiz. Fakat öyle bir hale geldik ki özellikle paket ve bireysel sigortalarda dijital dünyada artık her şeyi görebiliyorsunuz. Dolayısıyla sizin müşteriniz olan herkes dijital tarafta sizden aldığı ürünle ilgili bilgi edinebiliyor. Şimdi biz hem dijital tarafta olacağız hem de yüz yüze satışı gerçekleştireceğiz.”