23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Ali Aktuğ: Radarımızda ucuz ve farklı ürünler var

“Pazarda söz sahibi olduğumuzu tüm sigortalılar hissedecek” diyen OYAK Grup Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdür Yardımcısı Ali Aktuğ; Türkiye pazarına girmemiş yeni ürünlerle büyüyeceklerini açıkladı. Aktuğ, “Daha ucuz ve pazara daha hızlı nüfuz eden ürünleri getireceğiz” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Maden, çimento, beton, kâğıt, otomotiv, lojistik, finans, hizmet, kimya, tarım-hayvancılık ve enerji sektörlerinde önemli yatırımların sahibi OYAK, sigorta sektöründe de iddialı hedeflere soyundu. 2017 yılında Türkiye’de ilk defa yatırım grubunun altında kurulmuş bir şirket olarak faaliyete başlayan OYAK Grup Sigorta ve Reasürans Brokerliği, bir taraftan gelecekte söz sahibi olarak Z kuşağı için dijital yatırımları şimdiden devreye sorarken, diğer taraftan Türkiye pazarını yeni ürünlerle tanıştırmak için düğmeye bastı. Nisan 2020’de sigorta ve reasürans piyasası Lloyd’s’da yetkili broker olarak iş yapma lisansını da alarak büyümelerine ivme kattıklarını açıklayan OYAK Grup Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdür Yardımcısı Ali Aktuğ, “2021-2022 senesinde OYAK Grup Sigorta’nın pazarda söz sahibi olduğunu tüm sigortalılar hissedecek. Türkiye’ye gelmemiş bir yığın ürün var. Daha ucuz ve pazara daha hızlı nüfuz eden ürünleri getirmeyi planlıyoruz. Örneğin, ucuz ürünlerle evini sigorta ettirmeyen birçok sigortalıya daha kolay ulaşabiliriz” açıklamasını yaptı.

Emin adımlarla büyüyoruz

OYAK Grup Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdür Yardımcısı Ali Aktuğ; SBD Türkiye ve Sigorta Ekranı YouTube kanaları üzerinden eş zamanlı yayınlanan programda yeni dönem hedeflerini anlattı. OYAK’ın bünyesinde maden meteoroloji, çimento-beton-kâğıt, otomotiv, lojistik, finans, hizmet, kimya, tarım-hayvancılık ve enerji gruplarının olduğunu belirten ve “23 ayrı ülkede hizmet veren bir yapıdayız” diyen Aktuğ, OYAK Grup Sigorta’nın da ise 2017 senesinde Türkiye’de ilk defa yatırım grubunun altında kurulmuş bir şirket olarak faaliyete başladığını söyledi. OYAK Grup Sigorta’nın hedeflerinin çok yüksek olduğunu ve bu yolda emin adımlarla yürüdüğünü dile getiren Ali Aktuğ, “İlk başta çok farklı brokerlerden hizmet alan bir yapıyı, tamamen kendi içimize aldık. Online satış konusuna eğildik. Hazır bir call-center’imiz var. Bizimle beraber olan 400 bini aşan üyelerimiz ve onların paydaşlarına özel OYAK markalı ürünlerle hizmet veriyoruz. Çağrı merkezimiz 7/24 sigortalılarımızın hizmetinde” açıklamasını yaptı.

Dış müşteri oranını artıracağız

Aktuğ, OYAK Kasko, OYAK Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve OYAK Konut gibi çeşitli ürünlerle dış müşterilere de hizmet vermeye başladıklarını kaydetti. “Dış müşteri payımız ile iç müşteri payımız yüzde 50’lik oranla eşit seviyede” diyen Aktuğ, önümüzdeki senelerde bu oranı dış müşteriler lehine artırmayı planladıklarını açıkladı. Aktuğ, 2021-2022 senesinde OYAK Grup Sigorta’nın pazarda söz sahibi olduğunun tüm sigortalılar tarafnndan hissedeceğini vurguladı. Geçen sene Nisan ayında Loyds brokeri olduklarını bu hamlenin kendilerine büyük bir güç katacağını söyleyen Aktuğ, şöyle devam etti: “Lokal bir broker gibi görünsek de global bir grubun global bir oyuncusuyuz. Bu da tabii OYAK Grubu’nun vizyonundan kaynaklanıyor. Önümüzdeki 5 sene için güzel bir fizibilite hazırladık ve bu fizibiliteyi sonuna kadar uygulayacağız.”

Yeni ürünler peşinde koşmalıyız

Aktuğ, sektörde tamamlayıcı sağlık sigortaları branşında çok büyük bir rekabet olduğunu belirtti. Sağlık sigortası konusunda iç ve dış müşterilere hizmet verdiklerini ve bu konuda önemli bir satış performansı yakaladıklarını ifade eden Aktuğ, “Özel sağlık sigortaları ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor ve ciddi bir satış adedi yakaladık. Tamamlayıcı sağlık sigortası hem primler açısından hem de hizmet açısından sigorta şirketlerinin neredeyse tamamının rekabet halinde olduğu bir branş” dedi.

Alacak sigortası ve bina tamamlama sigortası ile ilgili yurtdışından müşterileri olduğunu, 2021’den sonra bu branşlarda da OYAK Grup Sigorta hizmet vermeye devam edeceklerini dile getiren Aktuğ; şöyle devam etti: “Sigorta şirketlerine yeni ürünler peşinde koşmalarını öneriyorum. Biz Loyds brokeri de olduğumuz için yurt dışından bir takım ürün bağlantılarımız var. Onları Türkiye’ye getireceğiz. Sigorta şirketlerinin Türkiye’ye gelmemiş yeni ürün demetleri ile çalışmalarını öneriyorum. Daha ucuz ve pazara daha hızlı nüfuz eden ürünleri getirebilirsek hep birlikte pastayı daha büyüteceğiz. Ucuz ürünlerle mesela evini sigorta ettirmeyen birçok sigortalıya daha kolay ulaşabiliriz.”

2021’in ikinci yarısında piyasalar düzelecek 


Yurtdışı piyasaların Covid-19 nedeniyle tedirgin olduğunu ve bazı ürünlere ihtiyatlı baktığını kaydeden Ali Aktuğ, “Ama herkes ticaret yapıyor. Dünyada bir sürü risk var o riskleri fiyatı biraz pahalı olsa da almak zorundalar. Sektör biraz umutsuz ama ben önümüzdeki senenin ilk 6 ayından sonra piyasanın düzelecektir. Bu zorluktan güzel bir şekilde çıkacağımızı düşünüyorum. Ülke olarak da aynı şekilde güzel çıkacağız. Herkes, fiyatları ya da kapasiteleri azaltsa da hayatına devam edecektir. O nedenle panik yapacak bir durumun olmadığını düşünüyorum” dedi.

Sigorta şirketleri pandemide iyi bir performans gösterdi


Pandemi döneminde sigorta şirketlerinin büyük bir özveri ile çalıştığını açıklayan Aktuğ, şöyle devam etti: “Hizmetler hiç aksamadığı gibi daha da arttı. Sigortalılara ve bizlere en iyi hizmeti verme adına hep arkamızda durdular. Fiyatlandırmaları bence çok makuldü. Türk sigorta sektörü bu süreçte çok başarılı bir sınav verdi. Bizler de bunu sigortalılarımıza aktardık.”

Z kuşağını da düşünerek dijital yatırımlar yapıyoruz

Grup olarak dijitalleşmeye çok önem verdiklerini anlatan Aktuğ, “Kuruluşumuzdan 1 sene sonra çalışmaya başladık ve önlemlerimizi aldık. Online satış kanalımız var. Tüm üyelerimiz online satış kanalı üzerinden poliçelerini alabiliyor. 15 farklı şirketten teklif geliyor. Kasko, trafik, konut ve tamamlayıcı sağlık sigortası branşlarında online teklif alabiliyoruz. Dijital hizmetlerimiz artarak devam edecek. Hayat yıllardır dijitalleşiyor. Z kuşağı diye adlandırılan gençler söz sahibi olduğunda tüm ürünleri dijital olarak almaya çalışacaklar. Bu nedenle OYAK Grup Sigorta, dijitalleşmeye hazır akıllı ekranlar yapıyoruz” açıklamasını yaptı.

Siber risklerle ilgili sürprizlerimiz var

Siber riskler konusunda da önemli çalışmalara imza attıklarına dikkat çeken Aktuğ, sözlerine şöyle devam etti: “Siber risk konusunda büyük bir kuruluşla anlaşma yaptık. Bu anlaşma doğrultusunda önümüzdeki dönemlerde güzel sürprizlerimiz var. Özellikle 2021 senesinde siber risklere karşı birtakım paketlerimizi devreye sokacağız.”

https://www.youtube.com/watch?v=wWyMbH08qco

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER