2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Quick Sigorta: Üç yılın hikayesi

Quick Sigorta üst yönetimi, şirketin 3. kuruluş hikayesini YouTube üzerinden yayın yapan Sigorta Ekranı’nda anlattı. Quick Sigorta’nın bağlı olduğu Maher Holding CEO’su Levent Uluçeçen ve Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, Sigorta Ekranı stüdyosunda yer aldı. Maher Holding İletişim ve Pazarlama Başkanı Dr. İsmail Kızılbay da Quick Sigorta 3. Yaş Özel Yayını’na video konferans yöntemiyle katılım sağladı.

SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın canlı olarak sunduğu programda ilk olarak Maher Holding CEO’su Levent Uluçeçen; şirketin kuruluş fikrinin nasıl meydana geldiğini ve ekibin nasıl oluşturulduğunu anlattı. “Sigorta sektörüne girdim demekle girmiş olmuyorsunuz” diyen Uluçeçen, “Sektörün tüm unsurlarıyla sizi kabul etmesi gerekiyor. Bu anlamda tüm sektör temsilcilerine teşekkür ediyoruz. Sektörde diğer şirketler sizin hem rakipleriniz hem de iş ortağınız oluyor. Böyle bir durum başka bir sektörde yok. Bizim çalışanlarımız aynı zamanda şirket ortağımızdır. Onlara da teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.

Sektörün gidişatını değiştirdik

Çok zorlu dönemde kurulduklarına vurgu yapan Uluçeçen, “Sigorta sektörü girdiğimiz zaman sektörde trafik poliçesi kesilmiyordu. Sektörün gidişatını değiştiren bir şirket olduk. Bunu sadece biz söylemiyoruz. Bu, resmi ağızlardan da bize söyleniyor. Çok zorlu bir dönem de çok iyi bir yatırımcı ile başladık. Birbirini tamamlayan bir ekibiz. Zorlu bir dönemde kurulduk ama şu anda da zorlu bir dönemden geçiyoruz. Bulunduğumuz döneme baktığımızda sanki bu döneme hazırlanmış gibiyiz. Pandemi nedeniyle korku içinde çalışıyoruz ama korkuya teslim olmuyoruz. Acentelerimiz ile de bu şekilde konuşuyoruz. Sigortacılık bir yaşam biçimi. Sigortacılığı yaşam biçimi olarak görmeyenlerin bu mesleğe girmemesi lazım. 7/24 telefonunuzun açık olması şart. Biz bu mesleğe bir yaşam biçimi olarak gördüğümüz için severek yapıyoruz” dedi.

Bu başarı bir tesadüf değil

Maher Holding CEO’su Levent Uluçeçen

Ortada tartışılmaz şekilde büyük bir başarı olduğunu belirten Uluçeçen, şunları söyledi: “Quick Sigorta Maher Holding’in amiral gemisi durumunda. Sigorta Grubumuzda aynı zamanda Corpus Sigorta bulunuyor. Farklı alanlarda sayısız başarılı girişimimiz var ancak Quick Sigorta dinamik yapısı; ortaya koyduğu ve başarısını tastikleyen rakamlar ile başka bir noktada. Bu başarı bir tesadüf değil. Birbirine inanan, başarıya odaklanmış bir ekip ile yola çıkıldı ve sayısız sıkıntılı dönemde müthiş bir performans gösterildi. Quick Sigorta sadece iş alanında değil farklı alanlarda da farklılığını ortaya koydu. Üniversitere verdiğimiz destek, sayısız sponsorluk çalışması ve son olarak Antalya Alanya’da yapılan Quick Sigorta İlkokulu. Burada sayılacak sayısız çalışma ve başarı var.”

Şirket yeni biz eskiyiz

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar ise “Şirket yeni biz değiliz” mottosuyla yola çıktıklarını belirtti. Yaşar, “Bizi çok iyi ifade eden bir motto oldu. Sektörde uzun yıllar hizmet etmiş, masanın her tarafında bulunmuş, birçok alanda birbirine ikame edebilecek arkadaşlarımızla bir araya geldik. Levent Bey projeyi bana ilk açtığında yine bir Ramazan günüydü. Kendisine iftardan sonra görüşelim dedim. Sonra heyecan yaptım, iftarda çorbayı içer içmez hemen aradım. Levent Bey, projeyi anlattı. ‘Tamam’ dedim. İlk görüşmelerimizi kafelerde gerçekleştiriyorduk. Şimdi böyle bir dönem olsaydı nerelerde buluşurduk bilemiyorum” dedi.

Mayıs 2016’da Hazine’ye başvuru yaptıklarını Hatırlatan Yaşar; “Hemen arkasından Türkiye’de 15 Temmuz kalkışması gerçekleşti. Bayramlar şunlar bunlar derken, 13 Mayıs 2017’de ilk poliçemizi düzenledik. Ve o gün kendi yazılımlarınızı geliştirmeye başladık. Kendi geliştirdiğimiz yazılımlarla da Türkiye’deki 16 bin acentenin 7 bin 500’ünden acentelik başvurusu aldık. Bu değil Türkiye’de belki de dünyada bir rekordur. Bugün 2 bin 200 civarında acentemizle yolumuza devam ediyoruz. Ülkenin en yaygın sigorta şirketlerinden bir tanesiyiz. 81 il ve 563 ilçede acentelerimiz faaliyet gösteriyor. İlk günden itibaren çeşitliliğe ve rasyonelliğe çok önem verdik. Bugün tartışılan konular açıkçası bizim farklı yaş yaklaştığımız konuları oldu” diye konuştu.

“Biz hep sürdürülebilirliğe inandık” diyen Yaşar şunları söyledi: “Hem üretim, hem acentelerimizin gelirleri açısından çok ürün çeşitlemesi yaptık. Yeni ürün derken kaskonun kulağından bükmeyi kastetmiyoruz. Baştan aşağı yeni bir üründen bahsediyoruz. Türkiye’yi finansal sigortalarla tanıştırdık. Alacak sigortaları konusunda faaliyet gösteren şirketlerimiz zaten vardı ama; Kayseri, Elazığ, Manisa, Samsun, ve Trabzon’da KOBİ’lere, iş insanlarına poliçe ulaştıracak bir finansal sigorta yapısı maalesef yoktu. İşte biz bunu gerçekleştirdik. Bugün acentelerimiz pandemi döneminde bile çok citti gelirler elde ediyor. Çok şükür ki bu süreçte bizim acentelerimizin ne üretim kaybına oluyorlar ne de gelir kaybediyorlar.”

Agent değil acente

Yaşar, “İlk başta ‘Biz sigortacılığın dijital haliyiz’ dediğimizde bazıları bizim sadece internetten poliçe satacağımızı algıladı. Bazıları da bu anlamda tepki gösterdi. Halbuki biz sektördeki bütün sivil toplum kuruluşlarıyla bir araya geldik. Onun dışında tüm taraflarla bir araya geldik. Uzunca bir süredir üzerinde çalıştığımız quicksigorta.com 2 fazında ‘Agent’ değil ‘acente’ konusu vardı. Son günlerde acentelerimiz birtakım yapılanmalara karşı çıkıyorlar. Haklılar da… Dolayısıyla Biz agent değil acente derken bunu kast ediyorduk. Bu projenin hayata geçmesine kısa bir süre kala pandemi olay ortaya çıktı. Biz de projeyi ‘evdeyiz hizmetinizdeyiz’ projesine çevirdik. Evdeyiz hizmetinizdeyiz projesiyle acentelerimiz için q portta linkler oluşturduk. Tüm ürünlerimizin de yer aldığı bu linkler üzerinden her bir acentemizi on-line sigorta satabilir hale getirdik” şeklinde konuştu.

Acentelerimizin katkısı tartışılmaz

Yaşar konuşmasını şöyle sürdürdü: “Acentelerimiz ile samimiyete dayanan ve onların ihtiyaçlarını dikkate alan bir etkileşim ile hareket ederek bu başarılara ulaştık. Acentelerimizin bu başarıdaki katkısı tartışılmaz. Dijital altyapımıza yaptığımız yatırım bize son derece önemli ödüller olarak geri döndü. Bağımsız kuruluşların değerlendirmeleri ile Avrupa Birincilikleri aldık. Kefalet Sigortası, Motorsiklet Trafik Sigortası, Trafik Sigortası, Hukuksal Koruma gibi ürünlerde sektör biricisi olduk. Bununla yetinmedik ve sürekli yeni ürünler geliştirdik. Kefalet ürünlerimiz, Quick Finanscım ve Q-Kimlik sağladığı güvence ve poliçe ile birlikte tüketicinin kullanımına sunduğu hizmetler ile sektörde bir ilktir.”

Ezberleri olmayan bir yönetim ekibi

Programa video-konferans sistemiyle bağlanan Maher Holding İletişim ve Pazarlama Başkanı Dr. İsmail Kızılbay da “Ortaya çıkan başarılı iletişim politikasının ve başarılı marka çalışmasının salt benimle bir ilgisi yok. Burada görevli olan yöneticilerimiz ve ekip arkadaşlarımız tamamı iletişime ciddi şekilde önem veriyor ezberleri olmayan bir yönetim ekibi ile çalıştım. Yani ‘Bu iş böyle yapılır, biz böyle gördük böyle gider’ demediler. Acentelerimiz ve iş ortaklarımızla olan samimiyetimiz aynı zamanda iletişim politikamıza da yansıdı. Sıradan pazarlama ve satış odaklı bir iletişim yapmadık. Dergimiz, blog’umuz, sosyal medyadaki dilimiz, yaptığımız etkinliklerdeki üslubumuzun hepsi samimiyet ve şeffaflık üzerine kurulu. Zaten iletişimi bu şekilde yaptığınızda geri dönüşüm alıp motive olursunuz. Motive olunca daha çok çalışıyorsunuz” dedi.

Maher Holding İletişim ve Pazarlama Başkanı Dr. İsmail Kızılbay

Sosyal Medya ve diğer iletişim kanallarını son derece aktif kullandıklarına dikkat çeken Kızılbay, “ Bu anlamda Quick Sigorta’nın sektöre öncülük ettiğini söyleyebilirim. Bir medya şirketi gibi hareket ederek iletişim kanallarında markamızı ve algımızı adım adım inşaa ettik. Bunun karşılığını ise acente ve tüketicilerimizin bağlılığı, ortaya çıkan ve başarımızı daha net anlatan rakamlar ile aldık. Kısacası sadece poliçe üretmedik, daha fazlasını yaptık” diye konuştu.

Rakamlarla Quick Sigorta

  • Özsermaye Büyümesi: 50 Milyon TL’den 310 Milyon TL’ye ulaştı. 3 yıllık büyüme yüzde 520
  • Aktif Büyüme: 50 Milyon TL’den 1 Milyar 650 Milyon TL’ye ulaştı. Üç yıllık büyüme yüzde 3200
  • Toplam Üretilen Poliçe Miktarı: 5 Milyon 700 Bin adet.
  • 81 İl 561 İlçede, 2163 Acente
  • Toplan Net Prim : 3.021.598.320 TL
  • Toplam Ürün Adedi: 44
  • Sektör Birincilikleri : Kefalet Sigortası, Trafik Sigortası, Hukuksal Koruma
  • Sigortacılık ekosistemi ve inovasyonda Dünya 3.lüğü, Avrupa 1.liği ödülleri

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER