19 Mart 2025, Çarşamba
spot_img

‘Poliçeleri yenilemek yetmez; acente, danışman da olmalı’

‘2025 Acente Vizyon Toplantısı’nda acenteleri reel sektördeki gelişmeleri yakından takip etmeye ve sigortalılara danışman olmaya çağıran Neova Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın da (TSS) gözbebeği ürünleri olduğunu söylüyor.

ALP SÜER/SİGORTAMEDYA ÖZEL

Neslihan Neciboğlu’nun Genel Müdürlük koltuğuna oturması ile yeniden yapılanan ve son olarak kapsamlı teminatları ile dikkat çeken Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nı (TSS) sunan Neova Sigorta, 12 Şubat’ta acenteler toplantısı düzenledi. Neciboğlu’nun ev sahipliğinde, ‘Sıra Geldi En İyisi Olmaya’ mottosu ile ‘İstanbul-Çırağan Sarayı’nda düzenlenen ‘2025 Acente Vizyon Toplantısı’na Türkiye’nin dört bir yanından katılan Neova Sigorta acenteleri hem Çırağan Sarayı’nın eşsiz güzelliğinde keyifli bir gün geçirdiler; hem de sorunlarını ve önerilerini Neciboğlu ve Neova Sigorta üst düzey yöneticilerine iletme imkânı yakaladılar. Neova Sigorta Acente Vizyon Toplantısı basın mensuplarına da açıktı. Toplantıyı yerinde izleyen bir gazeteci olarak edindiğim izlenim ile ilgili birkaç şey söylemek isterim: Bir çok defa katıldığım (hatta farklı şehirlerde) acenteler toplantılarında sigorta şirketlerinin yöneticileri ağırlıklı olarak sektörün sorunları ile birlikte şirketin hedeflerini acentelerle paylaşır. Doğal olarak Neciboğlu da bunları yaptı. Ancak, bununla birlikte geçmişte bankacılık yapmış olmasının da (Kuveyt Türk’te görev yaptı)  avantajı ile bankacılıktan da örnekler vererek, Türkiye ekonomisi içinde ve reel sektörle çok yakından bağlantılı sigorta sektörünü acentelere anlattı.  Toplantı esnasında tuttuğum notları paylaşacak olursam, 2 konuyu özellikle not aldım. İlki, Neciboğlu’nun verdiği çok önemli mesajdı. Acenteleri ürün satma ve poliçe yenilemenin de ötesinde danışman olmaya çağıran Neciboğlu, “Yılda 1 kere poliçe yenilemekle yetinmeyin. Reel sektörü yakından takip edin. Sanayiciler sigortacıları danışman gibi görmek istiyor. Sigortalılara danışman da olun” diyor. 2’nci önemli husus da Neciboğlu, Neova Sigorta ürünleri içinde Neova Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’na büyük önem veriyor. “TSS bizim gözbebeğimiz” diyen Neciboğlu, acenteleri de ürünün satışı konusunda destek vermeye çağırıyor. 

‘Lloyd’s’da bir tekafül sendikası kuracağız’

Toplantının ardından ayak üstü sohbet ettiğim Neciboğlu’ndan öğrendiğime göre 3 yıl içinde şirketinin toplam prim üretiminin yüzde 10’unun sağlık branşından gelmesi hedefleniyor. Sohbetimizde ayrıca, yurtdışında açılma planlarından bahseden Neciboğlu, 5 yıl içinde Lloyd’s’da bir tekafül sendikası kurmayı planladıklarını da söylüyor.Biraz da Neciboğlu’nun toplantıda verdiği bilgilerden yola çıkarak şirketin 2025 hedeflerini ve odaklandığı konuları paylaşalım: Neova Sigorta öncelikle güçlü sermaye yapısıyla istikrarlı ve kârlı büyümeye devem etmek istiyor.

Hedef, ilk 8’de yer almak

Sektörde prim üretimine göre 11’inci sırada yer alan şirketin hedefi, ilk 8’e girmek. Şirket söz konusu hedefe ulaşmak için, TSS dışında, kasko, yangın, KOBİ, mühendislik, finansal sigortalar ve tarım sigortalarında büyümeyi hedefliyor. Sermayedarları Kuveyt Türk’ün verdiği büyük desteğe de dikkat çeken Neciboğlu,  “Kuveyt Türk Grubu’nun sağladığı güçlü finansal yapı ve sürdürülebilir büyüme stratejisi ile sektördeki pazar payını istikrarlı bir şekilde artırıyoruz” diyor.

Acenteler, bankaların ekonomik raporlarını mutlaka okumalı

Sunumunda acenteleri dünya ve Türkiye ekonomisindeki gelişmeler hakkında da bilgilendiren Neciboğlu, Trump’ın ABD Başkanı olmasının ardından ABD’nin izleyeceği ekonomi politikalarına ilişkin belirsizliğe dikkat çekiyor. Türkiye ekonomisinin bu yıl büyüme hızının 2024 yılına göre düşmesini beklendiğini vurgulayan Neciboğlu, Türkiye sigorta sektörünün de enflasyonun yaklaşık 10 puan  üzerinde büyüyeceğini tahmin ettiklerini dile getiriyor.Neciboğlu, acenteleri reel ekonomi hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için bankaların hazırladıkları ekonomik raporları okumalarını öneriyor.

Yeni Acente Segmentasyonu acentelerin verimliliğini artıracak

Neova Sigorta, tam bir acente şirketi. Genel Müdür Neslihan Neciboğlu, banka kökenli olmasına karşın, acentelerle ilişkilere büyük önem veriyor. Hâtta, şirketin acente sayısı da artarak 3 bin 555’e ulaşmış. 2024 yılı sonunda 13 milyar TL prim üretimi gerçekleştiren şirket, acente kanalında yüzde 69 oranında paya sahip.Şirket, son olarak farklı seviyelere sahip acentelerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yeni bir acente segmantasyon programını da hayata geçirdi. Neciboğlu’ndan aldığımız bilgilere şirket, yeni acente segmentasyonu ile acente bazlı hizmet ve kampanyalar oluşturacak, performans farklılıkları gözlemlenerek segment bazında operasyon ve hizmetler acente özelinde önceliklendirilecek; karar destek sistemleri ile acente verimlikleri artırılacak. Acenteler yeni segmentasyon doğrultusunda eN Klas, eN Özel, eN Dinamik, eN Hızlı, eN Otomotiv Uzmanı, eN Standart şeklinde segmentlere ayrıldı.  Acente segmentasyon yapısını hayata geçirerek operasyonları daha etkin ve verimli hale getirdiklerini ifade eden Neciboğlu, “Böylece, gelişime ihtiyaç duyulan alanları belirleyip acentelerimizin olumlu yönde ivme kazanmasını sağlayarak sürdürülebilir büyümeyi hedefliyoruz” diyor. Sunumunda acentelere dijitalleşmenin de önemini anlatan Neciboğlu, “Dijitalleşme sadece dijitalden satış değil. Dijitalleşme dünyayı ıskalamamak için önemli” diye konuşuyor.

Neova Sigorta kefalet sigortalarında da büyüyecek

Neova Sigorta’nın en çok önem verdiği ürünlerden bir tanesi de ‘kefalet sigortaları’.  Kefalet senetleri konusunda ülkemizde bankaların ağırlığına dikkat çeken Neciboğlu, “Kefalet senetleri konusunda sigorta sektörünün payı yüzde 1 bile değil.  Sigorta sektörünün kefalet senetlerinde payı artmalı” diyor.  Doğrudan kefalet sigortalarında pazar payı yüzde 9,54 olan, sıralama olarak 3’üncü sırada bulunan Neova Sigorta’nın kefalet sigortalarında daha da büyümek istediklerini vurguluyor Neciboğlu. 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER