Dijitalleşme üzerine yaptığı çalışmalarla dikkat çeken Ada Yazılım’ın salgından sonra en çok web programı ilgi görmeye başladı. Şirket, acentelere, brokerlere ve sigorta şirketlerine yönelik tüm programlarını web ortamına taşımaya başladı.
Ada Yazılım, salgın süresinde de evden çalışarak acentelere, brokerlere ve sigorta şirketlerine hizmetlerini hız kesmeden sürdürüyor. Ada Yazılım Yönetim Kurulu Üyesi Pınar Yıldırım, Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtladı.
“Bugüne kadar ofisten yürüttüğümüz işleri artık evden yürütüyoruz. Salgın başladığından itibaren tüm personelimizi evlerden çalışma yönlendirdik” diyen Yıldırım, “Şu anda hem destek ekibimiz, hem teknik ekibimiz, hem yönetim kurulu üyelerimiz evden çalışıyor. Bu süreçte çalışmalarımızı hiç durdurmadık. Acentelerimiz brokerlarımıza ve sigorta şirketlerine hizmetlerimizi sürdürüyoruz” diye konuştu.
Çalışmalarımızı web’e taşıdık
Yaptıkları çalışmaları hep dijitalleşme üzerine sürdürdüklerini kaydeden Yıldırım, “Yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere 5 sigorta şirketi ile çalışıyoruz. Yaklaşık 1000 tane acente ve brokere destek veriyoruz. Sigorta şirketlerinin bir tanesi KKTC’de. Müşterilerimizden gelen istek doğrultusunda çalışmalarımızı Web ortamına taşımaya başladık. Artık biz de yazılımsal olarak yaptığımız şeyleri web ortamında gerçekleştiriyoruz. Masaüstü programımızı da web’e taşıdık. Amacımız acente ve broker tarafındaki çalışmalarımızı da tamamen webe geçirmek. Şu anda en fazla rağbet gören programımızın web programımız olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim” diye konuştu.
Mobil üzerinden de hizmet verdiklerini belirten Yıldırım, şöyle devam etti: “Mobil projemizi de bu hafta yürürlüğe aldık. 2 sene öncesinde çok büyük bir sigorta şirketi bizden bu konuda destek almaya başlamıştı. Projenin temel alt yapısını oluşturmuştuk. Bu altyapıyı aynı şekilde broker ve acentelerimize entegre ettik. Mobil uygulamayla müşterilerimize mesafeli satışın güçlü bir altyapısını sunuyoruz. Böylece müşterilerimiz kendi müşterilerine daha kolay ulaşabiliyor.”
Veri güvenliğine dikkat gösteriyoruz
Yıldırım, bu süreçte bilgilerin güvenliği ile ilgili KVK’lara uygun olarak sürdürdüklerine dikkat çekti. Yıldırım, “Acente ve brokerlar ile görüşerek veri tabanlarına ulaşmak için ortak işlemler yapıyoruz. Birtakım güvenlik duvarları kuruluyor, portlar açılıyor IP yönlendirmeleri yapılıyor. Çünkü dijitalleşme ne kadar gelişse de güvenlik o kadar önem kazanıyor” dedi.
Basit programlarla acentelerin işlerini kolaylaştırıyoruz
Bir takım terimleri bilmeden sigortacılık yapmanın çok zor olduğunu kaydeden Yıldırım, “Biz de sigorta sektörüne hizmet verdiğimiz için bir sigortacı kadar bu terimleri öğrenmiş oluyoruz. Özellikle mobil programını yazarken çok basit yazdık. Çok detaya girmeden, çok teknik konulara girmeden acentelerimizin kolayca kullanabilmesini sağlıyoruz. Eğer müşterilerine bu kanala yönlendirebilirlerse müşteriler kendi işlemlerini kendilerini kendileri yapmış olacak. O zaman müşteri poliçesinin bitmek üzere olduğunu kendisi görüyor.”
“Böylece acentenin kayıpları azalmış oluyor. Acente bu sayede çapraz satış yapabiliyor. Bir taşla üç kuş vurmuş oluyorlar” değerlendirmesini yaptı. Acentelere program satışı yaptıktan sonra 1 yıl sınırsız destek verdiklerini de kaydeden Yıldırım, “Acentelerimizin eski kullandığı programlarındaki 1 yıllık verileri de bizim programımıza aktarabiliyoruz. Bizim için en önemlisi müşterilerimizin yeterli bir ana makineye (server) sahip olmaları. Çünkü biz ana makine dediğimiz yere acentelerimizin tüm verilerini yüklüyoruz” diye konuştu.
Yıldırım’ın açıklamalarını izlemek için…